Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin raskauspahoinvointi voi jo alkaa?

Vierailija
13.02.2010 |

ts millä viikoilla?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi rv 5,silloin tosin oli kaksosraskaus kyseessä.

Toisessa raskaudessa alkoi rv 6.

Vierailija
2/33 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkat on myöhässä. Mulla on alkanut oksentelu rv 3+5...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 3+5 et ole edes ollut vielä raskaana

Totta hemmetissä olen ollut, oksensin ja samana iltana testasin herkällä testillä plussan. Eli voisitko hieman selventää mitä tarkoitat.

Vierailija
4/33 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun on kiinnittymään ehtinyt, saati että hormeoneihin olisi vaikutusta! On kuule ihan joku muu pöpö vaivannut...

Otahan biologian kirja kauniiseen käteesi ja kertaile asioita!

Vierailija
5/33 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on onneksi päästy "autuaan" keskiraskauden puolelle tässä neljännessäkin raskaudessa, eikä enää ikinä tarvitse kokea tuota kuvottavaa kestotunnetta :) Vaikka toisaalta tulee olemaan haikeaa sekin...

Vierailija
6/33 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun on kiinnittymään ehtinyt, saati että hormeoneihin olisi vaikutusta! On kuule ihan joku muu pöpö vaivannut... Otahan biologian kirja kauniiseen käteesi ja kertaile asioita!

Siis en ole tuo noilla viikoilla oksennellut mutta tiedän useita joilla pahoinvointi alkanut jo ENNEN testin tekemistä. Tuostahan on siis enää 2 päivää siihen kun menkat on laskennallisesti myöhässä. Eli ei kannata älähtää jos ei asiasta oikeasti mitään ymmärrä.

Vierailija
7/33 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

RASKAUSVIIKOLLA 3+..

Vierailija
8/33 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä meneekin sitten jopa viikko ennenkuin hedelmöittynyt alkio kiinnittyy kohtuun ja alkaa tuottaa hormoneita. Tuo hormonitason nousu ei kuitenkaan ole niin huimaa, vaikka nopeaa onkin, että 3+5 viikolla vielä olisi pahoinvointia aiheutttamassa :) Herkkä(!) raskaustesti kyllä voi jo näyttää plussaa.

Nimim. ulkopuolelta asiaan sotkeutunut

Vierailija
9/33 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä meneekin sitten jopa viikko ennenkuin hedelmöittynyt alkio kiinnittyy kohtuun ja alkaa tuottaa hormoneita. Tuo hormonitason nousu ei kuitenkaan ole niin huimaa, vaikka nopeaa onkin, että 3+5 viikolla vielä olisi pahoinvointia aiheutttamassa :) Herkkä(!) raskaustesti kyllä voi jo näyttää plussaa. Nimim. ulkopuolelta asiaan sotkeutunut

kun ei tiedä. Minä olen testannut plussan 3+5 koska oksensin ja muutenkin oli jo aavistus raskaudesta. Oli kaksosraskaus, jossa hormoniarvot nousevat nopeammin. En käsitä että joku jaksaa jängätä noin jääräpäisesti vastaan, kun pahoinvointi noilla viikoilla ON mahdollista. Sitäpaitsi mikään tutkimus ei ole pystynyt osoittamaan, että pahoinvointi johtuisi nimenomaan HCG:stä eli hormonista, jota raskaustestilläkin tutkitaan.

Vierailija
10/33 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla raskauspahoinvointi alkoi heti. meille tehtiin pakastealkionsiirto. kaksi päivä siirrosta alkoivat pahoinvoinnit. siirron jälkeisinä päivinä alavatsa nipisteli (2 päivää) ja sen jälkeen alkoi oksentelu. aluksi en uskonut, että voisi olla raskaudesta, mutta niin se on vaan jatkunut ja jatkunut.. ensi viikolla ensimmäinen ultra.

Vierailija
11/33 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä semmonen on. Kaksi raskausta takan

Vierailija
12/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla alkoi pahoinvointi ennen kuin menkat oli myöhässä. Sen takia huomasin olevani raskaana, emme yrittäneet lasta.

Onpas täällä aggressiivista kommenttia, eiköhän jokaisen elimistö reagoi eri tavoin ja eri aikaan eikä raskauspahoinvoinnin syntymekanismia ja syitä edes tiedetä. Paitsi ilmeisesti av-palstalla ;)

Vierailija
13/33 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hämärää besserwisseriläisyyttä edetä kyynärpäät paukkuen tyyliin "kyllä MINÄ tiedän". Jos raskaus ja sen varhaiset oireet olisivat kaikilla samanlaiset (ja presiis kuten oppikirjoissa kirjoitetaan), niin eikö silloin samalla logiikalla kuukautiskierronkin pitäisi olla kaikilla kaikkine oireineen täsmälleen samanlainen? Mutta kun ei vain ole.

Jos minä alan nyt luettelemaan, millaisia tuntemuksia liittyy kuukautiskiertoon, niin joku besserwisser sanoo, että ei muuten liity asiaan millään lailla. Neljännesvuosisadan kokemuksella sanon, että liittyy. Itselläni on varsin helpot menkat, mutta runsaasti tuntemuksia jo ennen ovulaatiota. Eli jos olisin tarkka, tietäisin pienellä havainnoinnilla kuukautiskierron vaiheen tarkkaan. Nyt oli kierron päivänä 17 suojaamatonta toimintaa ja nyt on menossa kierron päivä 31. Vähän pitkä kierto, muttei tavaton, jos vuoto alkaa tänään. Vähän öklöttää, mutta olen refluksipotilas muutenkin, niin vaikea sanoa mitään. En vain tiedä. Seksielämäni on niin niukka, että jos nyt "päsähti", niin ainakin tiedän, milloin olen siittiöt sisääni saanut. Tämä epätietoisuus aiheuttaa valvottuja öitä.

Vierailija
14/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi äklötys muutama päivä ennen kuin tein selvästi positiivisen testin (kp27). Eikä voinut olla mitenkään psykosomaattista, sillä raskaus oli täysi yllätys. Pahoinvointi, vihlaisut, rintojen arkuus sekä yleinen hajuherkkyys saivat minut tekemään testin jo kolme päivää ennen menkkojen oletettua alkua. Kehoni tuntuu muutenkin olevan kovin herkkä hormoneille, voi siis olla että varhaiset oireet ovat siihen yhteydessä.

Vierailija
15/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 2 viikkoahan on keskiarvo. Osalla on ovulaatio käytännössä heti menkkojen jälkeen, ei vasta viikon päästä.

Vierailija
16/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 3-4 molemmissa. Eli heti, siitä olen aina huomannut raskauteni ennen plussaamista.

Vierailija
17/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko ovulaatiosta alkoi menkkamaiset vatsakivut ja muutamaa päivää ennen menkkoja olin kuolemanväsynyt, joka paikka turvonnut ja mieliala semmoinen että tiesin olevani raskaana.

Aiemmadsa raskaudessa tunsin kiinnittymisen..oli tunnin verran järkky mahakipu ja illalla tulikin sitten vähän vaaleanpunaista vuotoa.

Vuosien mittaan ja viiden raskauden aikana olen oppinut "lukemaan" kehoani ja sen aivoituksia
:)

Vierailija
18/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa raskauksissa alkanut rv 3+ yökkimisellä, mutta sitten ollut useamman viikon tauko, jonka jälkeen alkanut kaksosraskaudessa kunnolla vasta viikolla 5+6 ja nyt yhtä lasta odottaessa en voi erityisen pahasti vieläkään vaikka on 7+4. :) Ei kannata huolestua jos pahoinvointi alkaa mutta katoaa välillä, itsellä oli näin ja pelkäsin aivan syyttä keskenmenoa. 

Vierailija
19/33 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli kuukautiset vielä kun raskaaksi tulin. Yllätyin, vaikka lääkärin mukaan tämä on mahdollista mutta hyvin harvinaista. 
Testin tein kun olin 3vk ja pahoinvoinnit alkoivat samantien. Mulla olikin koko raskauden ajan pahoinvoinnit ja tiputuksessakin makasin. Joten kaikki on mahdollista ja jokainen meistä on erilainen muistakaamme tämä. 

Vierailija
20/33 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi pahoinvointi pari päivää ennen plussaa. 4+1 plussasin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän