Kolme kalapuikkoa???
Kommentit (118)
Kai tuolla koululla jo hävetään, helvatanmoinen mekkala yhden ylimääräisen kalapuikon takia.
Jos se teitä haittaa, niin ottakaa tosiaan kunnanvaltuutettuihin yhteyttä, he päättävät noista rahoista, opeilla ei ole mitään valtaa koulun ruokailuihin.
Mutta jos ette opeta lapsianne noudattamaan koulun sääntöjä, niin kyllä lapsenne sitten varmasti joutuvat vaikeuksiin, vaikka tuo kalapuikkoasia saataisiinkin hoidettua päiväjärjestyksestä.
Ja opettakaa niille lapsillenne myös, että on typerää ja turhaa osoittaa mieltään säännöistä ihmisille, joilla ei ole mitään valtaa niihin vaikuttaa.
jos kalapuikkoja saisi ottaa sen verran että nälkä lähtee niin tämmöstä soppaa ei syntyisi.
Opettajien/keittiöhenkilökunnan tehtävä se on antaa kunnanvaltuutetuille palautetta eteenpäin että kalapuikot ei riitä, ei vanhempien/oppilaiden. Eiköhän ne neuvottelut määrärahoista tms. mene rehtorin kautta, ei se vanhempien tehtävä ole niistä neuvotella.
Toivottavasti lapsi ei ollut vielä 16v, vois tulla vakavat seuraukset kalapuikosta...
Jos jää nälkä niin aikuinen kaivaa taskusta lisää rahaa ja ostaa toisen annoksen. Onko se mahdollista koulussa? Ei.
Edelleen, tehkää asioille jotain, ja puhukaa niille, joilla on valtaa.
Jos jää nälkä niin aikuinen kaivaa taskusta lisää rahaa ja ostaa toisen annoksen. Onko se mahdollista koulussa? Ei.
kun selvitellä kalapuikko hässäkkää?
Karkasikohan mopo käsistä? ehkä tilanteen olisi voinut hoitaa toisinkin.
Poika tiesi, että häntä kohdellaan väärin ja piti oikeuksistaan kiinni.
Toivottavasti henkilökunta saa rangaistuksen.
Omat lapsenikin ovat kertoneet tilanteista joissa oppilas on oikeassa mutta opettaja toimii väärin.
ylimielisiä. Selkään sinä(kin) ansaitsisit. Musta toi on jotenkin säälittävää että Suomessa on menty niin pitkälle että tarvitaan POLIISI ratkomaan tuuollaista. Miksi se emäntä ei vaan ottanut lautaselta sitä pois??
Jestas sentään, kyllä tarttis lakimuutosta Suomeenkin. Kakaret hyppii nenille.
Ja sinä imbesilli huono kasvattaja, mikä tuossa muka teki pojan teosta oikean?? Mikä?? # kalapuikkoa on ehkä liian vähän MUTTA SE OLI SOVITTU SÄÄNTÖ. Ei siitä joku räkänokka voi huvikseen poiketa, toisille ei jää mitään. Mutta sunkaltaisille ääliövanhemmillehan ei se merkitse mitään, pääasia että sun lapses ois saanut enemmän kuin muut.
HÄPEÄ.
http://www.minedu.fi/lapset_nuoret_perheet/pdf/Kouluruokailusuositukset…
Lautasmallin mukaan 1/4 pitäisi olla kalaa, 1/4 perunaa ja 1/2 kasviksia. Lisäksi tietenkin leipä, levite ja juoma.
Tuosta annoksesta mitoitettuna 3 kalapuikolla pitäisi sitten saada kolmannes päivän energiantarpeesta eli noin 650 kcal tuon pojan ikäisellä.
Jos siis kyse oli passiivisesta vastarinnasta niin kuin juttu antaa ymmärtää.
Älyttömiä määräyksiä ja "sovittuja sääntöjä" täytyy vastustaa, sen ainakin aion opettaa lapselleni. Ei saa toimia järjettömänä kanana vai sen vuoksi että joku on asettanut tyhmiä sääntöjä.
Menetelmät sitten ovatkin toinen asia, pitää toimia fiksusti.
Kaikkihan me ollaan sitä mieltä, että 3 kalapuikkoa on liian vähän. Se nyt on sanottu jo monta kertaa. Pointti vaan nyt kuitenkin on se ettei se silti oikeuta ketään ottamaan niitä enemmän. Asia on hyvin yksinkertainen.
ja saa oikeaa tulosta aikaan. On ihan silkkaa typeryyttä riehua koulussa tuon asian takia, kun koulussa kenelläkään ei ole valtaa noihin rahoihin vaikuttaa.
Kaikkihan me ollaan sitä mieltä, että 3 kalapuikkoa on liian vähän. Se nyt on sanottu jo monta kertaa. Pointti vaan nyt kuitenkin on se ettei se silti oikeuta ketään ottamaan niitä enemmän. Asia on hyvin yksinkertainen.
Se, että otetaan valta omiin käsiin, sitä sanotaan anarkiaksi.On oltava muut keinot vaikuttaa kalapuikkojen määrään. Vai onko tämä sitä, että "minä minä minä, muista ei väliä"?
En usko, että pelkän kalapuikon takia missään koulussa alettaisiin soittaa poliiseja paikalle.
Ei se koulukaan voi rahatilanteelle sen enempää, kouluruokailustahan on jouduttu tinkimään koko ajan. Jos ruokaa on 3 kalapuikkoa per nuppi, niin sitten on. Vaikka ois kuin nälkä jollain, ei se käy että joku toinen jää sitten ilman, jos joku ottaa ylimääräisiä.
Sinänsä kolme kalapuikkoa on ihan naurettava määrä, vaikka lisänä olisi mitä. Meidän 1,5-vuotias syö hyvällä halulla 5 kalapuikkoa ja perunat päälle. Kolme kalapuikkoa ei riitä mihinkään.
Sitä paitsi kalapuikot on yksi turhimmista ruuista mitä olla voi. Miten sellaisella pitäisi kasvavan teini-ikäisen pojan (jotka syö yleensä perheensäkin konkurssiin) jaksaa koulutyötä? Voi voi, mihin on menty.
Mitenkähän mahtaa koko kouluruokailun käydä tulevaisuudessa?
Jos siis kyse oli passiivisesta vastarinnasta niin kuin juttu antaa ymmärtää.
Älyttömiä määräyksiä ja "sovittuja sääntöjä" täytyy vastustaa, sen ainakin aion opettaa lapselleni. Ei saa toimia järjettömänä kanana vai sen vuoksi että joku on asettanut tyhmiä sääntöjä.
Menetelmät sitten ovatkin toinen asia, pitää toimia fiksusti.
Sun mielestä olisi siis ok, että joku muu lapsi jäisi ilman ruokaa, koska sinun lapsesi harrastaa passiivista vastarintaa?
niin sitä ei laiteta takaisin hygienia syistä. Poikahan sanoi tuon saman mutta henkilökunta vaati niin tekemään. Älytöntä!
Kuule, mä itkisin jos mun lapseni käyttäyityisi häirikkönuoren tavoin.
Jos on sovittu että 3kpl riittää, niin sen on riitettävä. Muut eivät voi jäädä ilman sen takia että joku vittuillessaan päättää ottaa enemmän.
Sais kyllä tuon pojan vanhemmat hävetä, mutta eihän ne tajua edes hävetä vaan ovat varmaan teidän joidenkin tavoin ylpeitä kun "meidän poika osaa kyseenalaistaa sääntöjä" . Voi jeesus sentään. Kyllä tuollaisia pentuja ja teidänlaisia vanhempia on tuolla psykiatrisilla nuoriso-osastoilla nähty ja tullaan nä'kemäänkin.
Mä en ymmärrä miten te jotkut voitte pitää tuota jotenkin hienona juttuna että poika käy rähinöimään tuolla tavalla.
oppilasta oli puukotettu. Oppilaan vaatteet olivat ehjät, missään ei näkynyt pisaraakaan verta tai haavaa. Opettajat ylireagoivat kuten tässäkin.
Ei poliiseja muuten olisi kutsuttu. Sen verran olen opettajana ollut, että tiedän, että nuo ruokajutut ovat niin arkipäiväisiä, ettei poliisilla enää mitään muita töitä olisikaan, jos tulisivat jotain kalapuikkoasiaa selvittämään. Mutta tämä puoli asiasta ei kyllä lehtiin tule, minkä jokainen fiksu aikuinen ymmärtää.
Ei silloin kun itse olin yläasteella ollut tuollaisia rajoituksia tai jos oli niin kyllä määrä oli suurempi kuin 3 kalapuikkoa ja lisääkin sai ottaa niin paljon kun riitti. Ei 3 kalapuikkoa riitä millään nopeasti kasvavalle teinille. Ja oikein poliisit paikalle, huh, miksi ei soitettu vanhemmille/lähetetty poikaa kotiin. Kyllä tulee kalliiksi se yksi ylimääränen kalapuikko kun poliisit joutuvat tulemaan asiaa selvittämään. Sitten ihmetellään jos teinit valtaavat mäkkärit kesken koulupäivän...