Mikä on pahinta mitä ystäväsi on sinulle tehnyt.
Minä riitelin rajusti avopuolisoni kanssa ja sanoin että nyt riittää tämä yhdessä olo ja mies pakkasi kamat ja lähti. Kuulin paljon myöhemmin että hyvä, ellei paras ystäväni oli heti parin päivän päästä mennyt exäni luo ja olivat harrastaneet seksiä. Ehkä jotenkin ymmärrän exää, että hän halusi jotenkin kostaa, mutta miksi ihmeessä ystäväni teki sen? Minä vielä vuodatin tuntojani erosta tälle ystävälle vielä pitkään, kun kuitenkin ikävöin exää, eikä tämä ystävä koskaan kertonut minulle tapahtuneesta. Itseasiassa hän ei vieläkään tiedä että minä tiedän.
Kommentit (34)
tosin oltiin tauolla suhteesta silloin. On aina ollut ihastunut mieheeni. Kertoi jälkeenpäin et mieheni oli pakottanut hänet sänkyyn, hän oli yrittänyt vastustella jne. Miehen kanssa olemme jälleen yhdessä, mutta luottamus meni pitkäksi aikaa. Ämmään viileät välit.
Mä asuin nuorempana pienessä kylässä. Kerran baaritiskillä muutaman ottaneena otin epähuomiossa vieressä olevan luottokortin lompakkooni kun olin maksanut. No, vieressä ollut mies huomasi sen ja sanoi että tänne se hänen korttinsa ja tietenkin annoin kun huomasin virheeni. Sen jälkeen muutama puolituttu jolla kyläillään ei enää kutsunutkaan minua käymään heillä kahvilla. Joskus puolen vuoden kulttua kuulin että ystävini oli sanonut heille että hän on kyllä huomannut että häneltä on kadonnut muutamia kertoja rahaa hänen kirjahyllystä kun olen käynyt hänen luonaan. Ihan käsittämätöntä. Vaikea uskoa että häneltä oikeasti on edes rahaa kadonnut saati että levittelee minusta tuollaisia juttuja. Kyllähän se luottokorttijuttukin levisi täällä maalla kulovalkean tavoin parissa päivässä mutta että ystäväni ei ensinnäkään puolustanut minua että en minä nyt tahallaan kenenkään korttia ottaisi, vaan alkoi sepittämään jotain rahan katoamisia. Hän muuten jatkoi ihan normaalisti minun kahville kutsumista, mutta kun olin kuullut mitä hän oli sepittänyt minusta minä otin etäisyyttä koko ihmiseen. Muutin toiselle ja isommalle paikkakunnallekin ja täytyy sanoa että osasyy oli että minulla oli kotikylässäni varkaan leima otsassani.
-yks kaverini menetti neitsyytensä yhdelle poikaystävälleni,toinen kaveri yritti samanaikaisesti iskeä tätä samaa miestä.
-Se joka menetti neitsyytensä poikakaverilleni niin usutti myös porukkaa mun kimppuun,sain turpaani parilta tuntemattomalta ja ikinä en ole kuullut syytä tähän (oltiin n.17v).
-Kolmas kaveri iski miehen ketä tapailin,kostin ja iskin sen miehen ketä se tapaili pari vuotta myöhemmin (ei sama mies)ja vietetiin yhden illan juttu.
-Neljäs kaverini iski myös kyntensä mun yhteen pitkäaikaiseen poikakaveriini,mies jätti minut ja alkoi seurustelemaan "ystäväni" kanssa,kun heillä meni poikki tämä kaveri tuli mulle poraamaan sitä.
Nämä kaikki on tapahtunut kun olen ollut alle 20v eli siis aikamoista teiniangstia ollut mukana.Onneksi näin aikuisiällä tunnen luottavani pariin vanhaan lapsuudenystävääni :) Siperia opettaa :D
Yhdessä entisessä ystävässä mua häiritsi aina se että hän ylensi minut itseään paremmaksi asiassa kuin asiassa, ja vertaili mua itseensä ja jäljitteli. Mun ongelmat olivat vähäisempiä hänen ongelmiinsa verrattuna, koska onhan mulla ollut helppo elämä. Todella. No yritä siinä sitten jotain tasapuolista keskustelua käydä tai olla mitenkään rennosti. Tosi hämmentävää sellainen että toinen asettaa johonkin jalustalle jatkuvasti. Minusta ystävyyden edellytys on että molemmat tuntevat olevansa tasavertaisia.
yksi ystävä on vähän liiankin hyvä ystävä. Hän on aina auttaa vaikken apua juuri tarvitsisikaan. Hänen kanssaan on oltava tarkkana ettei sano mitään negatiivista sillä ystävä on heti korjaamassa tilannetta. Esim. "Ei yhtään huvittaisi siivota." Hei, mä lähen heti tulee sinne. Mä siivoon kyllä ja sä voit vaikka lukea lehteä." "Mä en jaksaisi aina kuunnella meidän lasten kinaamista." "Mä tuun hakee ne meille. Riittääkö viikonlopuksi?" "Kyllästyttää jo vanhat verhot mut ei ole mistään löytynyt oikean ruskean sävyisiä verhoja." "Oon just lähdös kauppaan, käyn samas tos Eurokankaassa katsomassa olisko siel." Joo, kuulostaa unelmalta mutta en voi välttyä ajatukselta että minunkin pitäisi tehdä vastapalveluksia yhtä tiheään. En haluaisi antaa lapsiakaan sinne jatkuvasti hoitoon sillä kun en jaksa kunnolla omianikaan niin en jaksaisi ottaa vastaavasti hänen lapsiaan meille. Ja onhan se kiva että hän etsisi meille verhokankaatkin, mutta kun hän tarttuu joka asiaan ja on heti hoitamassa sitä puolestani. On tosi stressaavaa kun saa varoa mitä puhuu ystävän kanssa. Tuntuu kuin hän haluaisi olla minulle korvaamaton apu ja se ahdistaa välillä. Kun sanoin etsiväni mummolleni palvelutaloa niin parin päivän päästä hän kertoi soitelleensa "aikansa kuluksi" ja kyselleensä hintoja ja jonotilanteita yms. muutamista palvelutaloista.
Olenko ainoa jolla on huonoja kavereita?
ap
(mielenterveyteen liittyvä), loppujen lopuksi oli jäätävä koko alalta pois. Samainen "ystävä" kävi myös ulkona miehen kanssa josta olin kiinnostunut.
Itse haluaa olla ystävä, ja ehdottelee näkemistä. Kertoo kuinka paljon tykkää musta ja kuinka tärkeä ystävä hänelle olen.
Mutta joka kerta kun pitäis tavata, on sovittu jo päivä ja kellonaika, niin päivällä laittaa tekstarin että on se ja se syy miksi ei voikaan nähdä.
Ok, onhan ne syyt ihan ymmärrettäviä, mutta kun tuo tapahtuu joka kerta! Tästä syystä emme juurikaan enää näe enkä itse viitsisi pitää yhteyttäkään enää.
Aloin elämänmuutoksen yhteydessä kiinnostua uusista asioista ja kun kerroin niistä, hän suhtautui kuin olisin ollut häkissä temppuja tekevä apina. Naureskeli ja antoi ymmärtää, etteivät järkevät ihmiset kiinostu moisesta. Ja kyse oli sentään joogan tyyppisistä aika viattomista jutuista, jotka kuitekin voivat parantaa elämänlaaatua paljonkin. Sanoin sitten ystävyyden irti kun en halunnut olla pelkkä huvituksen lähde.
Minulla oli paha kriisi mieheni kanssa (kyllä, petin häntä), ja avauduin näistä asioista aina ystävälleni.
Lopulta minulle ja miehelle tuli asumusero. Pian asumuseron jälkeen sain tietää, että miehellä ja tällä "ystävällä" oli suhde keskenään (alkanut tosin vasta eromme jälkeen).
Mutta eron syy oli tämä "ystävä", ja hänen puheensa miehelleni, oli siis systemaattisesti yrittänyt rikkoa välimme ja varastaa mieheni, ja samaan aikaan esitti ystävää minulle.
Myönnän, että tein väärin miestä kohtaan kun petin, mutta ei mieskään ollut syytön suhteemme jamaan.
No, lopulta palasimme miehen kanssa yhteen. Tätä ex-ystävää tulen vihaamaan koko loppuelämäni, ja toivon hänelle kaikkea pahaa.
Ystävän petos on aina pahempi kuin miehen.
Kuitenkin itse jaksaa soittaa ja itkeä pillittää puhelimessa kun poikaystävä on jättänyt..
(mielenterveyteen liittyvä), loppujen lopuksi oli jäätävä koko alalta pois. Samainen "ystävä" kävi myös ulkona miehen kanssa josta olin kiinnostunut.
eikai aikuiset ihmiset tuolla lailla tee, että "tuo mies on sitten varattu mulle" vaikkei edes vielä olla tapailuasteella? Eihän?
Olin usein ilmaisena lapsenvahtina.
Lopulta varasti rahaa kassistani kun olin hänellä kylässä. Tulin vessasta ja oli mun kassi kädessä eteisessä, kotona huomasin sit että rahaa puuttui.
Loppui se ystävyys siihen, ei tarvinnut edes selitellä, arvasi varmaan jääneensä kiinni kun lopetin yhteydenpidon.
Itse haluaa olla ystävä, ja ehdottelee näkemistä. Kertoo kuinka paljon tykkää musta ja kuinka tärkeä ystävä hänelle olen. Mutta joka kerta kun pitäis tavata, on sovittu jo päivä ja kellonaika, niin päivällä laittaa tekstarin että on se ja se syy miksi ei voikaan nähdä. Ok, onhan ne syyt ihan ymmärrettäviä, mutta kun tuo tapahtuu joka kerta! Tästä syystä emme juurikaan enää näe enkä itse viitsisi pitää yhteyttäkään enää.
Alkaako tyypin nimi t:llä?
eikai aikuiset ihmiset tuolla lailla tee, että "tuo mies on sitten varattu mulle" vaikkei edes vielä olla tapailuasteella? Eihän?
mutta tämä "ystävä" oli itse naimisissa ja teki vaan kiusallaan.
Jokainen täysjärkinen varmasti tietää, etteä jos ystävä on kiinnostunut, omat näpit pidetään erossa!
hänelle koko 4v.ajan...toisille ihmisille,erosin miehestäni 08,3vko eron jälkeen muija oli 3krtaa soittanut sossuille ja valehdellut järjettömiä asioita.Lasten isä puolusti mua kaikissa istunnoissa.Olimme erossa 10kk,näiden asioiden aikana välit lämpenivät ja muutin takaisin...ja eikun taas soitto sossuille,nyt vaan toinen paikkakunta!!! sossut tiesivät jo tästä kiusanteosta,joten asia käytiin läpi meidän kotona...heidän on pakko selvittää kaikki soitot.Uskomaton muija,kateellinen ja todella yksinäinen.
,annoin kylläkin anteeksi sillä olin jo huomannut millainen häntäheikki poikaystäväni loppujen lopuksi oli.
Toinen ystäväni oli valehdellut eräälle yhteiselle ystävällemme että olin mukamas mennyt
sänkyyn yhden tosi inhan tyypin kanssa.Yritti ilmeisesti nolata minut.
Yksi kaveri vuodattaa mulle aina kaiken surkeutensa. Minä kuuntelen ja ymmärrän. Taidan olla terapeutin korvike.
Yhden kerran purin hänelle pahaa oloani kun oli todelllakin aihetta. Sain parin päivän päästä kuulla kuinka he olivat miehensä kanssa nauraneet "ongelmilleni". Oi kuinka kiva, ensinnäkin oli kertonut kaikki miehelleen, olivat nauraneet vaikealle tilanteelleni ja toisekseen sitten vielä kertoi siitä mulle naureskellen kuinka oli ollut heillä hauskaa..
Joo, en pura hänelle enää mitään. Kuuntelen vain ja tsemppaan.
En kerro koskaan kenellekään ongelmistani koska en halua lastata muita turhuuksilla. Tuo yksi kerta oli moka jota en toista.