Mikä on pahinta mitä ystäväsi on sinulle tehnyt.
Minä riitelin rajusti avopuolisoni kanssa ja sanoin että nyt riittää tämä yhdessä olo ja mies pakkasi kamat ja lähti. Kuulin paljon myöhemmin että hyvä, ellei paras ystäväni oli heti parin päivän päästä mennyt exäni luo ja olivat harrastaneet seksiä. Ehkä jotenkin ymmärrän exää, että hän halusi jotenkin kostaa, mutta miksi ihmeessä ystäväni teki sen? Minä vielä vuodatin tuntojani erosta tälle ystävälle vielä pitkään, kun kuitenkin ikävöin exää, eikä tämä ystävä koskaan kertonut minulle tapahtuneesta. Itseasiassa hän ei vieläkään tiedä että minä tiedän.
Kommentit (34)
sorttia ja oli lähennellyt humalassa "ystävääni", ystävä alkoi provosoida poikaystävääni. Siis jopa rintsikat pyysi kiinnittämään, viekoitteli ja sitten kauhisteli minulle, että millainen poikaystäväni oikein on.
Enpä tapaa enää kumpaakaan!
sänkyyn avokkini kanssa.
Meillä meni huonosti ja kerroin tietenkin ystävälleni tästä. Olin yövuorssa ja ystäväni oli sitten "ymmärtänyt" miestäni kovasti siitä, kuinka kauhea olen. Sänkyyn asti oli ymmärtänyt.
Raukka meni vain kehumaan toiselle kaverilleen. Tämä toinen kaveri kertoi sitten minulle.
Kumpikin sai kenkää mies ja ystävä. Mutta sitten päätin ottaa ystävän takaisin ja lyödä puukolla selkään jos tulee sopiva tilaisuus.
Aikaa meni ja ystävä löysi miehen ja teki 2 lasta. Petti miestä ja kas kummaa,minä sitten ehdin siitä ensimäisenä kertomaan miehelle.
Sen jälkeen olimme sujut ja minun ei tarvinnut enää pitää ystävään yhteyttä.
siitä on jo vuosia aikaa mutta varasti auton ja myi kaikki tavarat sieltä mikä vain mahdollista ja käytti henkkareitani avatessaan puhelinliittymiä yms pientä kivaa!! istuttiin sitten tämän "ystävän" kanssa oikeudessa ja kärsi sen jälkeen tekemisistään. "ystävyys" meni ja jos vielä joskus vastaan tulee niin lupaan vetää turpaan kun jäi sillon tekemättä.
Minullakin samoja kokemuksia. Erosin avokistani 10 vuoden suhteen jälkeen omasta toiveestani, ja vasta eron jälkeen minulle selvisi että tuon 10 vuoden aikana mieheni oli pettänyt minua vähintään 9 eri naisen kanssa, näistä 7 oli enemmän tai vähemmän hyviä tuttujani, yksi monivuotinen paras ystäväni (johon välit olivat kyllä viime vuosina kummasti viilentyneet, ymmärsin syyn vasta kun sain tietää).
Erosta on nyt 2 vuotta. En tiedä tietääkö yksikään noista "kavereista" minun nykyisin tietävän, mutta minun puoleltani luottamus meni eikä mitään kiinnostusta yhteydenpitoon ole.
Tapaus kyllä pisti miettimään, miten kaksinaamaisia ihmiset voivat halutessaan olla. Ystävä ei tee tuollaista. Itse pettäminen on minusta vielä jollain tapaa inhimillistä (jokainen meistä voi mokailla viettiensä vietävänä), mutta vuosikausien valehtelu päin naamaa on minun mielestäni pahinta mitä voi tehdä. Se on raukkamaista.
joka on aina flirttaillut avoimesti poikaystävilleni, muka vitsinä. Esim. kerran kun se oli meillä ja joimme muutaman lasin viiniä ja avokki lähti sitten heittämään ystävääni kotiin, niin ystävä sanoi minun ja mieheni kuullen että älä sitten odota miestäsi kotiin muutamaan tuntiin, että kyllä se viimeistään aamulla sitten tulee jne. ja iski miehelleni silmää. Ja tämä siis vain esimerkki, hän viljelee tuollaisia juttuja jatkuvasti! Nykyinen mies taas mulkaisi kaveriani "onks toi ihan idiootti"-katseella heti ekalla kerralla kun ystäväni sille jotain flirttaili. Hillitsi kummasti ystävääni vaikka kyllä se myöhemminkin flirttaili tai lähinnä kehui miestäni aina tilaisuuden tullen. Facebookissakin yritti lähetti heti miehelle kaverikutsun minkä mies ohitti.
Tämä samainen ystävä muuten on aina yrittänyt iskeä miehiä joista olen ollut kiinnostunut tai itseasiassa hänelle on riittänyt sekin että hän on luullut että olen jostain kiinnostunut kun olen sanonut vaikka onpa tosi kivan oloinen mies tms. Olen kyllä usein miettinyt onko se suurikin riski mun avioliitolle kun pidän tuota ystävää. Jos meillä alkaa parisuhteessa menee huonosti niin ystävä on varmasti tarjoamassa olkapäätä ja muutakin miehelleni. Jostain syystä vain tykkään ystävästäni tosi paljon, ei hänessä muuta vikaa ole.
Onpa ylevä keskustelunaihe näin ystävänpäivän alla :D! Kylläpä meillä on kauheita ystäviä!!!
Oikeasti mietin miten joku voi kutsua itseään ystäväksi ja tehdä jotain tollaista. Ystävä on mielestäni sellainen joka tuntee ystäväänsä kohtaan jotain rakkauden tapaista ja toivoo ystävälle vain hyvää.
No se pyytäminen oli vielä ihan kivaa, mutta se järkyttävä pomottaminen, mikä siitä sitten seurasi oli oikein tehokas ystävyyden tappaja. Näin ystävästäni ihan toisen puolen, enkä pitänyt siitä tippaakaan. Se kesä oli niin uuvuttava, että vuoteen en pitänyt oikein mitään yhteyttä, kun en kerta kaikkiaan jaksanut. Harvakseltaan enää soitellaan ja nähdään.
Hän ei ikinä hyväksynyt seurusteluani (yhtään kenenkään kanssa), eikä poikaystäviäni. Jokaiseen exääni hän "ihastui" heti, kun kuuli erostamme, ja nykyistä aviomiestäni yritti iskeä ja vikitellä moneen kertaan selkäni takana seurustelumme alkuaikoina. Minulle väitti aina, että mieheni olisi häntä yrittänyt iskeä, mutta onneksi miehellä on myös todistajia, jotka ovat tilanteita nähneet. Esim. ystäväni väitti, että mieheni olisi yrittänyt tätä ystävääni iskeä baarissa mun ollessa viikonloppumatkoilla, mutta paikalla sattui olemaan muitakin ystäviäni, jotka kertoivat, että tilanne oli kyllä aivan päinvastoin. Ilmeisesti tämä ystäväni kuitenkin yritti vain rikkoa minun ja sekä exieni että tämän nykyisen mieheni välejä. Etten palaisi yhteen exien kanssa, enkä seurustelisi kenenkään kanssa.
Sitten tulin raskaaksi, ja ystäväni totesi, että "joko sä teet abortin tai me ei olla enää ystäviä". Totesin, että jos tuota mieltä olet, nämä taitaa olla jäähyväiset. Niin ne olivatkin, en ole tähän ihmiseen enää yhteyttä pitänyt, vaikkakin hänen kuulumisiaan olen kyllä joskus kysellyt yhteisiltä tutuilta. Sittemmin luulen myös tajunneeni, miksi minun seurusteluni häntä niin vaivasi - tämä ystäväni asteli ulos kaapista puolisen vuotta meidän välirikkomme jälkeen, ja luulen hänen olleen aikoinaan itse ihastunut minuun. Vaikka mistäs minä tiedän, mitä hänen päässään liikkui, hän kun ei viitsinyt koskaan juuri selittää toimintaansa.
Puhuu aina itsestään ja omista kriiseistään mutta jos haluaisin keskustella jostain minua kiinnostavasta asiasta, niin hän ei osoita kiinnostusta vaan aina puhe jotenkin kääntyy häneen. Toinen vaihtoehto on, että hän arvostelee minua, jos olen avautunut jostain ongelmastani tai latelee siihen neuvoja, vaikka en ole niitä pyytänyt. Tällaisen "ystävän" seurassa ei voi olla oma itsensä ja tasavertainen. Yks ikävä juttu on myös sellainen, että jos on puhunut itselle tärkeistä asioista, joista ei muille avaudu, niin tämä ystävä ei jälkikäteen muistakaan niitä, vaan suhtautuu kuin ei olisi koskaan moista kuullutkaan. Eli on mennyt toisesta korvasta ulos mitä olen puhunut. On varmaan vaan odottanut että pääsee itse taas ääneen.
poikaystäväni jätti minut tämän ystävän takia.
Ikävintä mitä nyt jo entiset ystävät ovat mulle tehneet:
-lukuisia ohareita (niistä on jäänyt trauma)
-Yksi ystävä esitti edessäpäin ystävää, selän takana haukkui pataluhaksi ja jäi siitä todella nolosti kiinni, outo tapaus kaikenkaikkiaan.
-Yksi läheinen ystävä päätti lopettaa ystävyytemme heti samalla hetkellä kun vauvani syntyi, hän vain yhtäkkiä lakkasi vastaamasta viesteihini, puheluihini jne. Mulle jäi vähän epäselväksi, että mikä siinä oli oikein homman nimi. Ystäviä oltiin siinä vaiheessa oltu jo 20 vuotta.
Huh. Ikävä on hyviä hetkiä, mutta onneksi nuo ihmiset eivät ole enää elämässäni. En tarvitse tuollaisia kusipäitä lähipiiriini.
Näin ystävänpäivän lähestyessä on kiva kuulla ettei kaikilla muillakaan ole käynyt tuuri ystävien kanssa...
Minustakin on ihan selvää että kaverin exiin saati nykyisin sotkeuduta. Mitä sellaisen ihmisen päässä liikkuu?
Kieltämättä olen itsekin ollut ihastunut kaverin poikaystävään, mutta se nyt oli sellaista ohimenevää enkä kyllä tehnyt elettäkään että mies huomaisi kiinnostukseni. En voisi olla ajattelematta kuinka kauhealta ystävästäni tuntuisi jos mä sekaantuisin sen mieheen!!!
selkäni takana. Molemmat ovat entisiä ystäviäni nykyisin.