FB: Millaisia tilapäivitysryhmiä olet luonut? Mulla esim. "äidit", "omat kuulumiset" ja "lähisuku"
Käytän toki myös päivityksen asetuksina välillä myös kaikki kaverit, mutta sinne kuuluu myös esim. pikkuserkkuja joita en ole koskaan nähnytkään yms. niin sitä päivitystä käytän lähinnä vain kun tapahtuu jotain suurempaa. Lapsiin liittyviä päivityksiä käytän "äidit" ryhmää jossa on kavereita jotka ovat äitejä ja joiden kanssa olen yhteyksissä. Luulen ettei kaikkia kavereita kiinnosta lapsia koskevat päivitykset joten miksi täyttää heidän etusivuaan niillä. En tietenkään nyt kauheasti lapsistani kerro, mutta kotiäitinä sattuu välillä jotain minkä haluaa jakaa. Sitten "omat kuulumiset"-ryhmää käytän kertoessani omia hassuja sattumuksia tms. Siihen kuuluu kaikki kaverit joiden kanssa olen edes jollain tavalla yhteyksissä. Lähisuku-ryhmä on sitten lähinnä sisarukseni ja mieheni ja sinne päivitetään esim. viikonlopun suunnitelmia, vaikka viikonlopuksi äidin luo tms.
Mutta kiinnostaisi myös millaisia ryhmiä te muut olette luoneet ja käytättekö niitä?
Kommentit (22)
eli "työkaverit", "tutut", "lähikaverit".
eli Käyttäjätili - Muokkaa kavereita ja sillä sivulla lukee vasemmalla varmaankin listat ja LUO ja siellä sitten klikkaillaan kaverit siihen ryhmään mihin haluaa (voi toki olla useammissakin ryhmissä). Nykyisin on helppoa että kun on kirjoittanut päivityksen niin ennen kuin klikkaa jaa, niin siinä alapuolella on pieni lukon kuva. Sitä klikkaamaalla voi valita muokkaa ja ensin painaa ruksista pois oletusasetuksen mikä siellä on ja sen jälkeen kirjoittaa siihen ryhmän nimen ja vaikka lisäksi yksittäisiä kavereita joita luulet päivityksen kiinnostavan. Sitten vain Jaa.
Mä olen huomannut että moni kaveri selvästi suodatti mut pois minulle turhanpäiväisistä päivityksistä ja saan päivityksiä harvemmin mutta asiapitoisempina. Toisaalta ihan lähimmät kaverit sitten kirjoittaa enemmän hömppää jotka kuuluvatkin vain pienelle kaveriporukalle. Monesti tulee vaikka kysymys että kuka lähtis mun kans tänään baariin :)? Tosi hyvä uudistus joka helpottaa päivityksen näkevää porukan valikointia.
kun mut luokitellaan kaikista pois. Oonkohan ihan turha kaveri sit :-(
olen ollut aika arka päivittäjä kun olen aina miettinyt että en haluakaan että ihan kaikki näkevät päivitykseni. Nyt kun olen oppinut käyttämään ryhmiä niin päivittelenkin jo useammin. Minulla on SUKULAISET ryhmä ja sinne päivitän perheemme yleisiä kuulumisia. Sitten on LÄHIPIIRI jossa on ihan lähimmät kaverit ja aivan vapaasti päivitän sinne mitä mieleen juolahtaa. Sitten on TILAPÄIVITYKSET-ryhmä jossa on vähän kaukaisemmat kaverit mutta kuitenkin sellaiset joille kirjoittelen päivityksiä lähinnä yleisellä tasolla. Silloin klikkaan usein mukaan SUKULAISET ja LÄHIPIIRINKIN. Kaikki kaverit klikkaan lähinnä kun toivottelen hyvää joulua tai on jotain suurempia uutisia perheestämme.
sit hänen omalta sivulta, vai onko mut sit täysin plokattu ulos kaverini kuulumisista, kun en oo äiti, tms muu kaveri?
Ei päivitykset näy silloin ollenkaan jollei sinua ole määritelty näkemään niitä. Toki jos olisit mun lähimpiä kavereita ja tietäisin että sinua voisi kiinnostaa lastenkin kuulumiset klikkaisin tietty äidit-ryhmän lisäksi sinun nimesi. Ja joka kerta siis erikseen voi määritellä kenen haluaa näkevän.
mut niin onnistuu että Käyttäjäprofiili- muokkaa kavereita ja vasemmalla listat-otsikon alta klikkaa kaverit ja siihen sitten tulee ylös nappi Luo Uusi.
mutta kysyisin, että miksi joillakin ystävilläni ei näy Seinää enää ollenkaan? tiedot, videot, muistiinpanot, laatikot ym näkyy, mutta seinä puuttuu.
eivätkä halua että luet niiden juttuja.
mutta kysyisin, että miksi joillakin ystävilläni ei näy Seinää enää ollenkaan? tiedot, videot, muistiinpanot, laatikot ym näkyy, mutta seinä puuttuu.
Koko seinän voi piilottaa. Etenkin ne joilla on tapana kirjoitella paljon kavereidensa seinille piilottavat ne sillä eivät halua että heidän kavereidensa jutut on kaikkien luettavissa. Ei siinä sen kummempaa syytä tarvitse olla.
Tämä uudistus on tullut nyt vasta?
Mun mielestä aiemmin sai jonkun kaverin kaikki päivitykset näkymään kun meni etusivun sijaan hänen seinälleen? Nyt siellä seinälläkin näkyvät *vain* ne päivitykset, jotka on alunperinkin mulle tarkoitettu??? (sille ryhmälle, mihin kuulun)
Toihan on hyvä uudistus sitten jos toimii! Ennen se oli jotenkin noloa ensin blokata joku ulos näkemästä päivitystä, ja sitten hän kuitenkin näkee sen seinältä tai menemällä jostain kuvien kautta tms.
joku "sukulainen" ja "kaveri" on kavereita keskenään ja "kaveri" kommentoi mun päivitystä, joka on tarkoitettu vain kavereille ni eikö sukulainen näe sitä?
Huomasin juuri, että näen kaverien kavereiden sivut klikkaamalla uutisvirrassani näkyvää "rouva x kommentoi herra y:n tilaa"!
Eli kuka tahansa näkee myös minun sivuni?!? Ei voi olla totta!
Yksityisasetuksista voi muokata ketä saa nähdä päivitykseni, kuvani jne. Jos siellä lukee kaikki, niin se tarkoittaa tosiaan kaikkia, mutta jos siellä lukee vaikka vain kaverit niin silloin vain sinun kaverit pääsevät niitä näkemään. Siis muokatkaa niitä asetuksia käyttäjätili - yksityisyysasetukset ja sieltä käytte joka kohdan läpi. Huomatkaa että myös omia kavereita voi rajata muokkaa toiminnolla: Ja kannattaa tosiaan tehdä noita omia kaverilistoja.
mutta epäilen silti. Miksi pääsen niin monen sivuille näkemään kaiken? Eivätkö he muka ole muokanneet asetuksia?
18, joka haluaisi pitää huolta yksityisyydestään...
Kävin katsomassa omia yksityisyysasetuksia ja huomasin että mulla oli oletuksena että vain lähimmät kaverit pääsee näkemään seinäni!!!
Ja 18, kun menet sinne yksityisyysasetuksiin niin siellä lukee esikatsele jtkn ja sitä klikkaamalla voit testata miten joku sinun kaveri näkee sinun seinäsi. Itse kävin katsomassa äsken miten puolituttu näkee seinäni verrattuna esim. miten siskoni näkee seinän ja oli ihan erilaiset. Etenkin kun aluksi puolituttu ei nähnyt koko seinää vaikka olen tilapäivityksiinkin monesti laittanut että sen näkee kaikki kaverini, mutta näköjään puolituttu ei ole niitä koskaan nähnyt :(.
Siis ensin yksityisyysasetuksiin ja sieltä profiilitietoihin ja siellä tulee se esikatsele juttu jonka jälkeen voi kirjoittaa sen kaverin nimen jonka kohdalta haluat tarkistaa miten hän näkee näkee profiilisi.
että voin nähdä jonkun ihan vieraan kirjoittaman osan syötteestä? Esim. haulla etsin jonkun henkilön nimellä, löydän hänen sivunsa (jolle en siis pääse koska en ole kaveri) mutta pääsen katsomaan hänen kavereitaa ja siellä hänen kaverilistaltaan voi lukea osan hänen kavereiden jutuista... Siis ainakin alkuosan. Musta aika ärsyttävää koska huomasin että munkin kirjoituksia voi lukea näin vaikka olen blokannut ne niin että vain kaverit ne näkevät!
Siellä muokkaa kohdassa ei tarvitse muuta kuin alkaa kirjoittaa ryhmän nimeä. Niin ja MUISTA poistaa se oletus joka on varmaankin siellä valmiina siinä samassa ruudussa mihin ryhmän nimen kirjoitat.