Olen ns kermaperse lapsi
Isä osti minulle kaksi kilpahevosta. Olivat yksityistallilla. Myös valmentaja tiiviisti mukana. Voitin kouluratsastuksessa. Parhaat kengittäjät ja eläinlääkärit.
Myös kesät vietin purjehtien. Oli ihanaa aikaa.
Isä osti minulle Helsingistä oman yksiön meren ääreltä, Jugend kivitalosta. Huonekorkeus oli korkea, ja ikkuna-erkkereitä oli yksiössä 11 syvää ikkuna-erkkeriä. Kämppä oli kuin kaunis kuin karkki. Bussipysäkki oli 20 metrin päässä ja linja meni 10 minuutin välein ruuhka-aikana.
Minulla oli oma venepaikka veneellinen lähellä. Meri saartoi minut.
Kommentit (16)
Miten yksiössä voi olla 11 ikkunaa??
Olet sinä kyllä jotain tehnytkin, jos voitit kouluratsastuksessa.
Liian stereotyyppistä. Monille kermaperse nimitykseen riittää, että ei ole heti 15 vuotiaasta lähtien joutunut maksamaan kaiken muun itse, paitsi ruuan.
Ikinä ei vanhemmilta saatu mitään
Että oli sitten akvaario tuo yksiösi. 1 ikkunaerkkeriä, niin ei enää yksiöön jää paljonkaan seinäpinta alaa.
Vaikka olisi ollut 50 neliön yksiö. Hyvä kun kuitenkin tykkäsit. Ole kiitollinen.
Tylsä satu. Montako ystävää sulla oli/on? Ei yhtään?
Minä olinkin kermaperselapsi ja minun opiskelupaikkakuntani merenrantakaksiossani oli 22 ikkunaa.
Vierailija kirjoitti:
Liian stereotyyppistä. Monille kermaperse nimitykseen riittää, että ei ole heti 15 vuotiaasta lähtien joutunut maksamaan kaiken muun itse, paitsi ruuan.
Eli onko kermaperseys sitten enemmän kiinni vanhempien asenteesta kuin varallisuudesta. Yleensä vähävaraisetkin vanhemmat pyrkivät kuitenkin auttamaan lapsiaan (aikuisiakin) sillä, mitä heillä on.
Viestiin 7/7 korjaus
Haa, piti olla tietenkin 11 ikkunaerkkeriä,
Minkä sille mahtaa, on mullakin serkkuja Porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olinkin kermaperselapsi ja minun opiskelupaikkakuntani merenrantakaksiossani oli 22 ikkunaa.
Sori, automatiikka reistaa.
Siis vispikermaperselapsi piti kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten 15v voi maksaa kaiken itse kun töitä ei saa, tukia ei saa eikä saa asuntoakaan?
Monille kermaperse tarkoittaa vaan, että on valkoinen siisti jakku päällä ja nätti naama.
Etkä osaa edes yhdyssanoja.