Oletko koskaan pilkannut uskovaisia?
Kommentit (22)
kiihkoilijoita tosin vaan, enkä haukkumalla vaan osoittamalla epäkohtia ajattelussa.
Esim. Nooan arkkiin uskovilta kysyn miten pirussa se muka olisi mahdollista, kun arkin annetuilla mitoilla ja selkärankaisten lajimäärällä saa tulokseksi että joka lajille oli n. 1,5 kuutiometriä tilaa ja siihen piti saada sekä elikko että ruuat moneksi kuukaudeksi.
Ja sori vaan, jos joku kysyy miten lepakot on voineet kehittyä hiiristä kun ei hiirillä ole edes suomuja niin vaikea sitä on vaan hymistellä jotain neutraalia.
Mutta sanon kyllä suoraan mitä ajattelen ja toivon että muutkin sanovat minulle suoraan mitä mieltä ovat minun uskomuksistani.
Tiedoksi vaan, homoseksuaalista käytöstä on dokumentoitu 1500 lajilla luonnonoloissa. Että niin luonnotonta se on...
Aina kun uskovaisen suusta tulee liian paksua soopaa. Kuten että homo on tehnyt "mokan" samaistumalla väärään sukupuoleen. Voe luoja.
Silloin pikkupissisteininä ja vähän sen jälkeen ja ihan IRL, kun nettiä vielä pahemmin kukaan käyttänytkään.
Silloin kun sitä luuli olevansa maailman fiksuin, tietävänsä kaiken kaikesta ja kun tarve kapinoida kaikkea sellaista vastaan, mitä ei ymmärrä oli suuri ja oli hirveä tarve uskoa siihen, että itse osaa ja kykenee kaikkeen ja kaikki riippuu itsestä. Kun oma ego oli niin haavoittuvainen, että sitä oli pakko buustata harhaluuloilla omasta erityisyydestä.
Sitten kasvoin aikuiseksi.
lapsilla oli tapana juosta Jehovantodistajien perässä kun kulkivat ovelta ovelle rimputtelemassa ovikelloja ja huudettiin: Jee jee Jehova jne. Nyt aikuisena en kehtaa edes koko rimpsua tähän laittaa... Sitkeästi vain jaksoivat yhä uudelleen tulla vaikka vastaanotto oli aina sama. Vai olisikohan syynä ollut se, että huomasivat käännytettäviä olevan paljon??
pilkannut ja tulen pilkkaamaan -sitä parempi mitä fanaattisempia ovat.
Esim. joku kiihkomuslimi saisi Muhammed-sarjakuvan postiluukustaan viikoittain tms....
joku on oikein paasannut jostain naurettavasta asiasta. Vaikka itsekin olen uskovainen, niin minusta kaikki kiihkoilu on pahasta.
mutta kiihkoilu saa minut raivon partaalle. Se, että ollaan niin kristittyjä, niin kristittyjä, muttei kuitenkaan eletä kristillisten arvojen mukaan.
Myös oman näkemyksen tuputtaminen muille saa minut näkemään punaista.
Samalla tavalla ajattelen sellaisista ateisteista, karppaajista jne., jotka ovat sokeita muiden tavoille ja näkemyksille.
Jotakin asioita kyllä pidän omituisina ja ei toivottavina mutta en silti pilkkaa. Toivon, ettei minunkaan uskomistani ja minulle tärkeitä asioita pilkata.
nykyään ei tulis mieleenkään. saavat uskoa kaikki mihin haluavat ja minusta hyvä et ihmiset saa toivoa vaikka sit uskosta
Yritätkö välittää saman jalon taidon lapsillesikin? Lällällää, läski rillipää...
Olen pilkannut ja tulen pilkkaamaan -sitä parempi mitä fanaattisempia ovat.
Kritisoin kyllä, varsinkin uskonnon varjolla harrastettua oman itsen korottamista ja tekopyhyyttä.
En ole pilkannut ketään, mutta kritisoin kovasti varsinkin kiihkoilijoita esim. naispappeuden, homouden tai Marja-Siskon takia. Kaikkein ärsyttävintä on tuo itsensä korottaminen ja tekopyhyys, jota uskomattoman monet uskovaiset harrastavat.
Kritisoin kyllä, varsinkin uskonnon varjolla harrastettua oman itsen korottamista ja tekopyhyyttä.
Yritätkö välittää saman jalon taidon lapsillesikin? Lällällää, läski rillipää...
Olen pilkannut ja tulen pilkkaamaan -sitä parempi mitä fanaattisempia ovat.
En kirjoittanut mitään vartalonmuodoista enkä silmälaseista...
Hihhulien kiusaamisesta vaan. Ja kyllä, se tuottaa mielihyvää. Toki fanaattisuus voi kohdistua myös urheiluseuraan tai automerkkiin tms.
ei kuulu tapoihin pilkkaaminen oli kyseessä sitten uskoaan tunnustava ihminen tai ateisti.
heikkona hetkenäni olen pilkannut anoppiani ja yksi syy on, että hän on hyvin uskovainen (kuuluu erääseen lahkoon).
Silloin kun sitä luuli olevansa maailman fiksuin, tietävänsä kaiken kaikesta ja kun tarve kapinoida kaikkea sellaista vastaan, mitä ei ymmärrä oli suuri ja oli hirveä tarve uskoa siihen, että itse osaa ja kykenee kaikkeen ja kaikki riippuu itsestä. Kun oma ego oli niin haavoittuvainen, että sitä oli pakko buustata harhaluuloilla omasta erityisyydestä.
Et edes naapurin rouvaa tms.?
nyt tiedän että pilkka oli omaa heikkoutta. Silloin en tajunnut mitä tein. Kun tulin uskoon, silmät aukesivat monessa suhteessa.
Et edes naapurin rouvaa tms.?
tai lapsen päiväkotikaveria, joka on ihastunut omaan lapseen ja "stalkkaa". Vali, vali, hau, hau.
Aina kun uskovaisen suusta tulee liian paksua soopaa. Kuten että homo on tehnyt "mokan" samaistumalla väärään sukupuoleen. Voe luoja.