Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammat, apua kaivattaisiin!Työongelma!

Vierailija
22.02.2010 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis ongelma on seuraavanlainen:

Olen töissä 4km päässä kotoani, ihan ok paikassa, mutta se työ ei ole ihan kokopäiväinen, ja palkka on suorastaan surkea. Mutta se on lähellä, eli matkoihin ei mene kauaa.

Nyt löysin toisen paikan, mihin minulla olisi mielestäni aika hyvät mahikset päästä, se olisi ihan kokopäiväinen ja palkka suorastaan huomattavasti parempi. Mutta, sitten se ongelma! Matkaa tähän työpaikkaan olisi 46km! Eli matkoihin menisi päivässä n. 1,5 yhteensä.

Mieheni käy kokopäivätyössä ja on kotona n. klo 17. Meillä on hieman yli 2v lapsi.

Nyt mammat apuja kaivataan, minun työni tulisi olemaan vuorotyö, eli aina ei välttämättä lapsella olisi kovin pitkät hoitopäivät, koska miehen työ on säännöllinen. Emme ole varsinaisessa rahapulassa, mutta ei se lisärahakaan todella haittaisi!

Miten te jotka ajatte pitkää matkaa päivittäin, kuinka pitkää ja onko kuinka raskasta? Ja neuvoja ja kannanottoja kaipailisin muiltakin että kannattaisiko ylipäänsä hakea koko paikkaa? Sen saaminenkaan ei tietenkään ole mitenkään varmaa vaikka hakisinkin, mutta on minulla siihen kuitenkin mielestäni melko hyväkin mahdollisuus.

ap

Vierailija
2/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on miinus 1½ tuntia yhteisestä ajasta lapsen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää vielä että tämä uusi työ olisi kahden vuoden määräaikainen työ.

ap

Vierailija
4/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tekisi vain rahan takia. minulla menee työmatkoihin 3h päivässä ja se syö minua. laske viikossa kuinka paljon häviät ajassa. pieni lisä palkassa ei riitä. pitäisi olla paljon enemmän rahaa tai ihanuutta...

Vierailija
5/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työni on vuorotyötä ja me saadaan tehdä ns. tuplavuoroja jotka ovat 13 h eli työpäiviä/viikko on n. 3.Mua ei haittaa pitkä ajomatka ja aikaa mulla menee 30 min/suunta.

Vierailija
7/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei taloudellisesti ole pakko, niin älä vaihda.

Itsellä jo kouluikäinen lapsi,mutta vaihdoin juuri työpaikkaa, johon selkeästi pidempi matka ja se on tosi kamalaa, kun on tottunut lyhyeen muutaman minuutin matkaan ja nyt menee vajaa tunti yhteen suntaan!

Minulla oli myös parempi palkka ja muitakin syitä tietysti, mutta kaipaan entiseen kovasti!

Vierailija
8/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kaikkea olla töissä vaiko lapsesi kanssa. Vuorotyö antaa kyllä paremmat mahdollisuudet olla lapsen kanssa ja todennäköisesti hoitoonviennit ja hakemietkin sujuvat, kun miehelläsi on säännöllinen työrytmi. Lapsen etu yleensä on, jos hoidossa vietetty aika ei ole kovin pitkä.

Itse tykkään ajaa autoa ja työmatkani on 35 km/suunta ja se on itselleni ihanaa omaa aikaa, kuuntelen hyvää musiikkia ja päivän uutiset ja orientoidun rauhassa työpäivään sekä vastaavasti siitä pois. Mutta kaikille se ei sovi. Sopiiko sinulle?

Mielestäni 1000e palkan eroa on PALJON ja jos tavoite on jatkaa työelämässä täyspainoisesti, tuo kuulostaisi hyvältä vaihtoehdolta.

Vierailija
9/9 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät tuosta toisesta työpaikasta, niin sinä sinne ja miehesi osittaiselle hoitovapaalle vuodeksi. Tällöin saat kivan duunin ja lapsen päivät ei veny liian pitkiksi.

Meillä mies on ollut lapsen 1,5 v iästä lähtien osittaisella hoitovapaalla (oli sitä ennen puoli vuotta hoitovapaalla) ja on siihen asti kun lapsi on 3.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme