Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help mammat, neuvokaa uusavuttomalle hyvä ja helppo ohje kananmunakastikkeen tekoon!

Vierailija
22.02.2010 |

kiitollisena pyytää ekakertalainen

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon vähän suolaa ja sit sitä keitettyä kananmunaa...kai osaat tavallisen valkokastikkeen tehdä?

Vierailija
2/13 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon vähän suolaa ja sit sitä keitettyä kananmunaa...kai osaat tavallisen valkokastikkeen tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaana kyselen, itse olen tehnyt semmoisen tasan kerran, yläasteen kotitaloustunnilla.

Vierailija
4/13 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaana kyselen, itse olen tehnyt semmoisen tasan kerran, yläasteen kotitaloustunnilla.

vasta perjantaina -> lapsilisä

Vierailija
5/13 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannullle voita ja siihen jauhot kypsymään (ei saa ruskistua). Päälle kalaliemi kokoajan hyvin sekoittaen, ettei jää paakkuja. Lopuksi pilkotut, keitetyt munat.

Vierailija
6/13 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä annos riittää hyvin 2:lle syojälle:

1. Keitä kananmunat, 4-5 kpl, 10 minuuttia.

2. Laita kattilaan voita tai voimariinia/vast. (tulee olla paistoon sopivaa)3-4 rkl

3. Anna rasvan sulaa ja lisää siihen 3-4 kukkurallista rkl vehnäjauhoja. Sekoita koko ajan esim. metallivispilällä. Kun rasva on imeytynyt vehnäjauhoihin (älä ruskista), lisää maitoa vähitellen, kaikkiaan sellainen 1/2 litraa tai enemmänkin, jos kastikkeesta meinaa tulla liian paksua.

4. Keitä hiljalleen muutama minuutti ja mausta suolalla makusi mukaan.

5. Pilko sekaan kuorimasi kananmunat ja tarjoile esim. keitettyjen perunoiden kera.

Vierailija
7/13 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun kukaan ei voi vastata, vaan kyselee jotain outoa.

ite teen näin:

voita pannulle(riippuu paljon teen)

vaikka 1 rkl.

Kun sulanut siihen lisätään vehnäjauhoja, sen verran että "kastuvat". pyörittelen hetken, mutta ei saa mennä ruskeaks. sitten lisään maitoa aina vähän kerrallaan. kunnes se on sopivan paksua mielestäni, sitten siihen lisää munia pilkottuna sen verran kun haluaa. ja suolaa sen verran, että maistuu hyvältä. :) ei vaikeaa. Teen sen itse sellasessa syvässä paistinpannussa, mutta onnistuu myös kattilassa, joutuu vaan varomaan ettei pala pohjaan.

Vierailija
8/13 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunakastike ja keitetyt perunat on hyvää!

Muistakaa ostaa luomumunia, ne on paremman makuisia ja tipuilla paremmat olot kuin häkkikanala- Auschwitzeissa.

Vierailija
9/13 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ja on myös lapsen herkkua :)

Vierailija
10/13 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vatkaat oikein kunnolla rasva-jauho-maitoseoksen koko ajan keittäen eli lisää maito noin 1dl erissä ja joka välissä vatkaat seoksen kiiltäväksi niin että irtoaa kattilan reunoista taikinamaisena möykkynä aluksi.

Minä käytän puuhaarukkaa ja kattilaa, ei roisku yli.

Vierailija
11/13 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi aiempi vastaus olikin tarkempi, lukumäärät ja kaikki. :D

t.9

(mut aika samanlailla meni ohjeet muuten)

Vierailija
12/13 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 annosta valkokastiketta mikrossa

1 rkl voita

5 dl maitoa

3 rkl vehnäjauhoja

1/2 tl suolaa (itse tykkään laittaa myös aromisuolaa)

valkopippuria

Mikronkestävään kulhoon voi ja 3 dl maitoa.

Kuumennetaan täydellä teholla 4 min. Sekoitetaan loppuhin 2dl:n maitoa vehnäjauhot -> Loruutetaan kulhoon hyvin sekoittaen! Kuumennetaan hiukan pienemmällä teholla 4min. Sekoitellaan välillä, koska vehnäjauhot tahtovat jämähtää pohjalle. Lisätään mausteet, ja kuumennetaan vielä puoliteholla , n.4 min.

Sitten sekaan keitetyt ja pilkotut kanamunat.

Vierailija
13/13 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitä kananmunat valmiiksi.

Laita toiseen kattilaan 1l maitoa ja 3rkl vehnäjauhoja. Sekoita kokoajan kunnes kiehahtaa.

Lisää suolaa ja kananmuna palat.

Ja tota pitää siis sekottaa kokoajan ettei maito pala pohjaan. Ja vehnäjauhot pitää ehdottomasti siis laittaa kylmään maitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä