Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvolan ohje - 8 kk ikäisenä ei enää yösyöttöjä?

Vierailija
12.02.2010 |

Muistan lukeneeni jostain näin. Pitääkö paikkansa, että tämä olisi ohjeistus? Kuinka moni on noudattanut tätä?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 9 kk yösyömärin äiti

Vierailija
2/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole noudattanutkaan. Meillä 1 v 1 kk syö edelleen kerran-kaksi yössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TARVITSE maitoa yöllä,se on vain tapa ja lohtu vauvalle,mutta ei hän nälkäänsä syö. Meidän lapsi lopetto 3kk ikäisenä yösyötöt. Syötä jos haluat mutta helpommalla itse pääsee kun lopetat yösyötö,lapsi kun ei tosiian niitä tarvitse enää. 1v 1kk on kyllä jo aika.....

Vierailija
4/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TARVITSE maitoa yöllä,se on vain tapa ja lohtu vauvalle,mutta ei hän nälkäänsä syö. Meidän lapsi lopetto 3kk ikäisenä yösyötöt. Syötä jos haluat mutta helpommalla itse pääsee kun lopetat yösyötö,lapsi kun ei tosiian niitä tarvitse enää. 1v 1kk on kyllä jo aika.....

Vierailija
5/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä yritetään auttaa äitejä jaksamaan, jotta eivät suotta joutuisi valvomaan. Lapsi ei siis enää tossa 8kk iässä tarvitse yöllä syötävää.

Ja meillä on noudatettu molempien lasten kohdalla. En kuitenkaan kuvittele, että tämä kaikilla toimisi.

Vierailija
6/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk neuvolassa, että kokeile unikoulua, eli anna huutaa vaan. Poika söi n.3 kertaa yössä ihan kunnolla. Juu en kokeillut. Edelleen syö öisin yhtä paljon, nyt 8kk.

Vierailija
7/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pari kolme yötä menee vireotuksessa kun että heräät joka yö syöttämään päälle vuoden ikään asti? mene pariksi yöksi toiseen huoneeseen ettei äidin maito tuoksu vauvan nenään ja anna tutti kun herää yöllä maitoa juomaan.taikka pari hörppyä vettä

Vierailija
8/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravitsemuksellisesti tarvitse yöllä ruokaa. Hän siis pärjää yön syömättä, jos syö päivällä kunnolla. Yösyöttö ei ole hyväksi hampaille - ylimääräisiä happohyökkäyksiä tulee välttää. Myös vanhemmat pääsevät helpommalla, jos yösyötöistä päästään eroon.

Meillä se kävi helposti - annoin puolivuotiaalle hänen herätessään tutin ja hän tyytyi siihen ja jatkoi nukkumistaan. Olis tosin sitä ennenkin jo silloin tällöin nukkunut yön putkeen heräämättä syömään. Ymmärrän, että vieroitus ei kaikilla tapahdu näin helposti.

Vierailija
9/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän arvoa lapselle!

Puolivuotias oppii kyllä jo tapoja: yösyöttö on yksi.

Kyllä tuon ikänen lapsi kiljuu vaikka lopettasit sylissä heijaamisen.

RAVINNOLLISESTI ei lapsi maitoa tartte, vesi riittää jos jano! Ei kukaan käske kiusaamaan lasta jos jano.

HAMPAIDEN kannalta yön kestävä happohyökkäys on pahasta. Teillä ei hampaita harjata?

Vierailija
10/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni vauva haluaa läheisyyttä siltikin. Jos äiti jaksaa, niin miksei sitä voi jatkaa? Meillä on poika nyt 1v4kk ja nyt vasta vähän aikaa ollaan nukuttu yöt läpi, vasta aamulla 5-6:n aikaan huutaa maitoa ja nukkuu sen jälkeen vielä ½-1h.

Eikä minua rasita yhtään, vaikka näin pitkään meni. Eri juttu olis, jos olisi töihin pitänyt nousta.

Vierailija
11/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se kävi helposti - annoin puolivuotiaalle hänen herätessään tutin ja hän tyytyi siihen ja jatkoi nukkumistaan.

Vierailija
12/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos syö 5 ateriaa kiinteitä niin ei tarvii yöimetystä. Meillä poika on 11,2 kg ja syö mun mielestäni aika pieniä annoksia kiinteitä, herää yöllä kerran syömään (menee nukkumaan klo 20, herää syömään n. klo 05) ja nukkuu klo 08 asti. Eikai nyt oikeasti tuon ikäinen pärjäisi 12 tuntia syömättä!!?? Neuvolan th:n mielestä pärjää. Sanoin että imetän mieluummin kun alan lyhentää pojan yöunia, niinhän siinä käy väkisinkin. Meillä 2 isompaa sisarusta on lopettaneet itse yösyömiset siinä 10-11kk iässä, samaa toivon tämän kohdalla. Kaikki on olleeet isoja lapsia (esikoinen painoin 10kk 13 kg!!), joten olen päätellyt että tarvitsevat paljon energiaa.

Vierailija
13/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö 2 ateriaa kiinteitä päivässä ja tosi pieniä määriä. En usko, että millään selviäisi yön yli ilman maitoa. Täytyy koittaa iltapuuroa, jos auttaisi.

että jos syö 5 ateriaa kiinteitä niin ei tarvii yöimetystä. Meillä poika on 11,2 kg ja syö mun mielestäni aika pieniä annoksia kiinteitä, herää yöllä kerran syömään (menee nukkumaan klo 20, herää syömään n. klo 05) ja nukkuu klo 08 asti. Eikai nyt oikeasti tuon ikäinen pärjäisi 12 tuntia syömättä!!?? Neuvolan th:n mielestä pärjää. Sanoin että imetän mieluummin kun alan lyhentää pojan yöunia, niinhän siinä käy väkisinkin. Meillä 2 isompaa sisarusta on lopettaneet itse yösyömiset siinä 10-11kk iässä, samaa toivon tämän kohdalla. Kaikki on olleeet isoja lapsia (esikoinen painoin 10kk 13 kg!!), joten olen päätellyt että tarvitsevat paljon energiaa.

Vierailija
14/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrotko, että miten se lapsi ihan yhtäkkiä kuuden kuukauden maagisen rajan saavutettuaan ei tarvitse yösyöttöjä, jos on siihen asti syönyt monta kertaa yössä? Kyllä mä olen ihan lastenlääkäriltäkin kuullut, että monet vauvat tarvitsevat yösyötön (tai kaksikin) noin vuoden ikäiseksi asti. Tiedän toki, että lapsi haluaa rintaa yöllä myös lohduksi, päästäkseen takaisin uneen, varmistaakseen, että äiti on paikalla jne., mutta kyllä yli puolen vuoden ikäisellä voi olla varsinkin aamuyöstä ihan nälkäkin.

Mua itseäni ei häiritse se, että mun 1 v 1 kk syö vielä sen kerran-pari yössä, menee illalla klo 20 nukkumaan ja ensimmäinen (ja yleensä ainoa) syöttö on n. klo 4.30.-5. Lapseni nukkuu yhteensä 12-13 tuntia yössä, enkä mä itsekään pärjäisi sellaista aikaa ilman ruokaa, joten miksi lapseni pitäisi?

Enkä nyt tarkoita, että kaikkien pitäisi antaa lapsilleen tissiä yöllä vielä yli vuodenkin iässä. Tämäkin asia on yksilöllinen, ei kaikki vauvat oikeasti ole valmiita lopettamaan yösyöttöjä puolen vuoden iässä.

Vierailija
15/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli noin puolenvuoden iässä. Paitsi kuopukselle jouduin parina yönä antamaan maitoa pullosta kun ei jotenkin onnistunutkaan niin helposti kuin kahdella ensimmäisellä. Mutta annoin joka yö vähän vähemmän ja sekin jäi kokonaan pois reilussa viikossa. Enemmän vaan ruokaa päivällä. Ja säännölliset ruoka-ajat. Myös maitoa vain ruoka-ajoilla. Näillä ohjeilla meillä päästiin yösyötöistä ilman huudattamista.

Vierailija
16/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syö öisin. Onko kukaan perhepetiläinen onnistunut jättämään yösyötöt pois?

Vierailija
17/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän arvoa lapselle!

Vierailija
18/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän arvoa lapselle!

Puolivuotias oppii kyllä jo tapoja: yösyöttö on yksi.

Kyllä tuon ikänen lapsi kiljuu vaikka lopettasit sylissä heijaamisen.

RAVINNOLLISESTI ei lapsi maitoa tartte, vesi riittää jos jano! Ei kukaan käske kiusaamaan lasta jos jano.

HAMPAIDEN kannalta yön kestävä happohyökkäys on pahasta. Teillä ei hampaita harjata?

jos hampaat pestään illalla huolellisesti, niin että suuhun ei jää mitään muuta ruokaa, niin yösyötöistä ei ole hampaille haittaa.

Vierailija
19/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö 2 ateriaa kiinteitä päivässä ja tosi pieniä määriä. En usko, että millään selviäisi yön yli ilman maitoa. Täytyy koittaa iltapuuroa, jos auttaisi.

tosin meillä pärjätään 12h yö ilman maitoa :)

Vierailija
20/75 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

16