Mitkä teidän perheen nettotulot kk:ssa? Perheen koko? Paljonko menee laskuihin? Entä paljonko
jää ruokaan ym. menoihin? Riittääkö tuo summa ruokaan ym? Jääkö ylimääräistä kuukaudessa?
Kommentit (13)
1200e,vuokra 655e,netti 33e,puh lasku n.40e,sähkö n.20ekk muu menee ruokaan yms perus vaipat,pesuaineet,wc paperit jne,kahvitteluun kaupungilla,ja käymme melko usein 1-2 kertaa kuussa juhlimassa ulkona(mies ainakin,minä nykyisin ehkä kerran kahessa kuussa) ja minä syön kerran kuussa ulkona
Asuntolainaan menee 1600e/kk, päivähoitoon 440e/kk, sähköön 330 e/kk (sähkölämmitys ja 220m2 talo), ruokaan 600e/kk, sitten puhelinkulut, vakuutukset, jätehuolto ja vesi n. 350e/kk sekä bensat 200 e/kk niin että ei kamalasti jää ylimääräistä kuitenkaan.
meillä siis 2 autoa, uusi ja romu, ja siksi menee noin paljon bensaan (+vakuutukset ym)
vuokraan 690
Laskuihin 80-200
Ruokaan 400
Loput menee säästöön. Meitä on 2+1
2 aik ja 2 kouluikäistä lasta. Isä jäi yllättäen työttömäksi, ja tulot putosivat rajusti! Asuntolainaa 1000€/kk ja lopulla pitäisi elättää nelihenkinen perhe, joten ahdingossa ollaan.
Talon lyhennys 500€/kk
sähkö 150€/kk (sähkölämmitys)
lemmikeihin ja harrastuksiin 250€/kk
autoiluun 200€/kk
netti&puhelin 40€/kk
ruoka 200-250€
vakuutukset, lumityöt, jätemaksut on joitain kymppejä/kk
Ja se mitä jää niin pistetään talteen. Nelihenkinen perhe, yh ja kolme lasta.
Miehen tulot 3500 käteen, mulla äp raha käteen n. 3000 e + lapsilisät käteen n. 820 e.
Isot on menotkin, kun maksetaan asuntoa niin nopeaan pois.
miten teillä menee ruokaa noin vähän (250e kuussa) meillä menee joskus kahdella aikuisella jo satanen kuussa
Lainan lyhennyksiin menee pari tonnia, lasten päivähoitoon 900 euroa, muihin laskuihin varmaan tonni, ruokaan ja bensaan varmaan tonni yhteensä. Loput menee johonkin; matkustamiseen, sisustamiseen, vaatteisiin...
eli n. 700e/kk ruokaan, vaatteisiin yms. Ei kyllä ylimääräistä jää ja hädin tuskin riittääkään. Kaksi aikuista ja yksi lapsi plus kolme "osa-aikaista" lasta :-)
kun tekee kaiken itse leivästä lähtien ja keittää lapsille puuroja. Lisäksi jogurttien ohella meillä syödään paljon marjakiisseleitä, marjat poimitaan mansikoita lukuunottamatta itse. Keittoja tehdään kahden päivän kattilallinen kerralla ja juurekset ostetaan aina isoissa, edullisissa säkeissä.
ovat jotain kymppitonnin luokkaa. Menoja ei olla koskaan laskettu, mutta ylimääräistä jää kyllä ihan kohtuullisesti, vaikka kulutustottumukset ovat sellaiset että aivan varmasti voisi helposti esim. tonnin kuussa menoista nipistää.
Lapsilisiä en kyllä oikeasti edes laskisi tuloihin, koska ei niitä mihinkään perheen menoihin käytetä, vaan ne menevät lasten tileille.
itse olen äitiyslomalla ja saan minimipäivärahaa, koska olen opiskelija. Miehen tulot vaihtelevat hiukan kuukausittain, koska on proviisiopalkalla.
lainaan meillä menee 600€, opintolainaan 50€, autolainaan 250€. muihin laskuihin menee kuukaudessa n. 200-700€, riippuu onko esim. vakuutusmaksuja tai sähkölasku. Kauppaan menee kk n. 400€-500€. sitten on vaate, harrastus, bensa yms.menoja
ylimääräistä jää joskus satasia, joskus pari kymppiä.
meillä 4 henkeä, joista yksi on vauva.