Onko ketään muuta, jota joku Gazan tilanne ei voisi vähempää kiinnostaa?
Tai joka ei edes tiedä, mistä siellä on kysymys (eikä välitä tietääkään)?
MINÄ!!!
(Ja arvatkaapa samalla ikäni ja koulutustasoni) =)))))
Kommentit (33)
sloganilla African paradise? No, se oli varmaan silloin joskus... Mulla oli kerran YTHS:llä jonossa edessäni joku jonkun nimi oli Mugabe ja kaduttaa jälkeenpäin etten yhtään kysellyt lisätietoja.
Zimbabwe oli ennen Rhodesia ja Englannin siirtomaa sekä Afrikan vilja-aitta, mutta vallanvaihdon jälkeen hallitsija olisi tarvinnut muitakin avuja kuin oikea ihonväri, että homma olisi toiminut. Minua itkettää Zimbabwea ajatellessa ihmisen suunnaton tyhmyys. Ehkä englantilaisten olisi pitänyt pitää valta siinä maassa väkisin humanitäärisistä syistä.
Zimillä oli afrikan paras koululaitoskin
mutta mutta
kovin kauan eivät yksin voineet valtaa pitää.
kaikki afrikan maat koyhtyivät paljon kolonialismin loputtua. Ehkä se olisi pitänyt paremmin suunnitella, että niin ei olisi käynyt
-- 6
tekee kehittyvän lapsen aivokapasiteetille, ei voi muuta kuin huokaista syvään kun ajattelee sitä tosiasiaa, että zimbabwelaisista on nykyään vähintään 1/3 kroonisesti aliravittuja ja tällä hetkellä puolet välittömän nälkäkuoleman uhan alla. Ei sinne siis ole odotettavissa tulevaisuudessakaan kovin fiksuja johtajia.
En muuten tiennyt että Englanti todella pitkitti hallintoaan humanitäärisistä syistä, vaikka tajuan kyllä ettei valkoinen hallinto nykyistä paskaa olisi päästänyt tapahtumaan.
OI miksi Afrikka on niin onneton? Oi miksi?
OI miksi Afrikka on niin onneton? Oi miksi?
Olen kuitenkin optimistinen, ja tämä sen takia kun olen nähnyt vilauksia niistä paremmista ajoista.
Ovat rauhanomaista kansaa. Jaksavat hymyillä ja se on tarttuvaa
-- 6
viedä ne paremmat ajat sinne väkisin. Jaksan ihmetellä miten me täällä länsimaissa jaksetaan kiihkoilla vaikkapa tuhannesta palestiinalaisesta, mutta kun miljoona afrikkalaista kuolee nälkään (joka sekin on ihan meidän kaikkien oma valinta), kukaan ei sano halaistua sanaa. Sinne Zimbabween ne Naton joukot pitäisi viedä! Ja varmaan Afrikasta löytyisi kymmenen muutakin maata jossa intervention pelastaisi miljoonia.
Jaksan ihmetellä miten me täällä länsimaissa jaksetaan kiihkoilla vaikkapa tuhannesta palestiinalaisesta, .
jokainen ihminen on arvokas. Kunpa jaksettaisiin jokaisesta välittää
huomaa ero... tässä on vain ihminen takaa. tämä on ihmisen suoraa toimintaa ja vaikutttaa koko maailman turvallisuustilanteeseen, poliittiseen tilanteeseen, samoin ekonoomiseen tilaneeseen... siis ihan kaikkeen. Mutta jos ei ymmärrä niin ei ymmärrä.
Israel on kokonaisuudessaan n. uudenmaan kokoinen valtio. Gaza olisi ehka n. eteläinen helsinki. Alueella asuu 1,5 miljoonaa ihmistä, jotka on aidattu sinne israelin toimesta "turvamuureilla". Alue on ollut vuosia motissa, jonne liikkuvaa energiaa, ravintoa, vettä ja ihmisiä säädellään mahdollisimman tarkasti. Nyt "sodan" (israelin pommitusten) alta ei pääse minnekään pois ja avun saanti entisestään heikkenee. Jos meitä ei kiinnosta ihmisten hätä ja asiasta keskusteleminen, ehkä jopa auttaminen, niin keiden me oletamme olevan kiinnostuneita. meistä jokainen on vastuussa, jos huomaa ihmisoikeusloukkauksia, niin puuttua niihin.
tuo konfliktin lähemmäs länsimaita - kansanmurhaan osallistuu eurooppalaista alkuperää oleva kansa toisen länsimaan, joka kuuluu YK:n, tukemana.
Tämä kuulostaa eurosentriseltä kannanotolta ja sitä onkin, vaikka ymmärrän kyllä, että ihmisten tuhoaminen on aivan yhtä kamalaa tapahtui se missä tahansa maapallolla.
Ei ole ketään jota kiinnostaa sinun kommentisi tällä palstalla.
Arvaa sinä ikäni & koulutustasoni ;)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:37"]
Ei ole ketään jota kiinnostaa sinun kommentisi tällä palstalla.
Arvaa sinä ikäni & koulutustasoni ;)
[/quote]
15v ja peruskoulu kesken. Edes sen vertaa osaa lukea, että kyseessä on viisi vuotta vanha ketju.
jaksa vaivautua murehtimaan gfazan ihmisistä. meni maku kokonaan asian muslimien ja hamasin harrastaman terrorismin ja paskapropagandan vuoksi.
ja vaikka sota siellä loppuisikin, ei mene kauaa kun sotaarakastavat muslimit taas keksii jonkun uuden paikan aloittaa levottomuudet ja julmuudet, omiensa keskuudessa tapahtuvista julmuuksista nyt puhumattakaan.
mun puolesta kaikki muslimit voisi vaikka kuolla sukupuuttoon keskenään sotiessaan, voisi maailma sitten taas olla paljon rauhallisempi paikka...