Onko totta siis että kukaan ei passaa miestään?
minä ainakin passaan.. ollaan oltu yhdessä 6 vuotta. Minä kokkaan, laitan ruoan lautaselle, pilkon salaatin viereen, laitan pari leipäpalaa + maitoa ja kannan eteen. Nautin kaikesta tästä!
Useimmiten minä pyykkään myös, mies silittää itse vaatteensa. Joskus hän imuroin, muut kotihommat minä hoidan.
Kommentit (72)
Meillä minä teen ruuan, pesen pyykit, siivoon ja hoidan 2v,4v ja 5v muksut 24/7.
Mies laittaa tiskit.
Laitan ruuan pöytään,mutta mies kaataa itse maitonsa ja voitelee leipänsä.
En edes tajua miksi pitäis voidella toisen leivät jos toisella on omat toimivat kädet.
Mutta taas mun mielestä ruuanlaitto kuuluu perheen äidille samoin kun lapsienhoito 24/7.
Vaikka päiväunien aikaan ja öisin teen töitä ja mies 3vuoro töissä.
Näin meillä ja jollain muulla toisella tavalla.
(rakastan yöllä silittää pyykkiä kun ihanan hiljasta ja saa samalla rentoutua,mutta vaan miehen yövuoro viikolla)
ruoan lautaselle. Keitänpä kahvitkin hänelle ja vien sohvalle eteen jos hän haluaa... Joskus yllätän hänet leipomalla hänen lempikakkuaan.
ap.
antaa ylimääräistä rahaa vaatteisiin ja meikkeihin, tuo kukkia jne. Olen toki itse myös työssä. Hän maksaa myös aina kun menemme ulos syömään, kahville taikka leffaan.
ap.
Mies jakaa sinulle armollisesti lahjoja silloin tällöin, sinä taas olet yhteisen asuntonne kodinkone?
syystä minä olen kasvissyöjä. Miehelle kokkaan lihaa ja kanaa ym.
ap.
minäkin olen kasvissyöjä ja minulle se tarkoittaa etten myöskään valmista liharuokaa.tehköön itse jos haluaa... harvemmin, ehkä pari kertaa vuodessa, tekeekin. nurisen kyllä kuuluvasti jos kotiini kannetaan lihaa, yöks....
"mies pesköön oman pyykkinsä"-kommentit... Tämä nyt ei liity tähän passaamisaiheeseen, mutta onko teillä siis omat pyykkikorit tms...? Itselleni ei kyllä tulisi mieleenkään alkaa erottelemaan omia ja miehen vaatteita jotta pesisin niistä vain toiset :) VÄrin ja pesuohjelman mukaan meillä pestään, johan sitä saisi odotella pitkään esim. että milloin pyöräyttää koneellisen vaaleita/tummia 60 pyykkejä (alusvaatteita ym) jos sen pitäisi täyttyä vain omasta pyykistä...? Eikä pyykkääminen minusta muutenkaan ole mitenkään "vaativaa" tai "rasittavaa", herranen aika eihän siihen mene kuin minuutti kun viskoo koneeseen vaatetta. Ja sitten ne sieltä kuivuriin.
Mutta kukin tehköön tyylillään, eipä siinä mitään.
jos en laittaisi miehelleni liharuokaa koska hän sitä haluaa kuitenkin. Kasvisyönti ei ole kohdallani mikään uskonnolliseen vakaumukseen tai sen tyyliseen perustuva asia. Mieheni on sekaruokavalioa noudattava ja se on hänen oma valintansa, johon hänellä on toki oikeus.
Minähän sanoin että minä nautin passaamisesta ja osoitan silläkin tavalla että rakastan miestäni.
Meillä on hyvä avioliitto. Me tienaamme suunnilleen saman verran, itseasiassa minulla taitaa olla hiukka parempi palkka.
Miten te sitten osoitatte rakkauttanne? muuten kuin makkarin puolella?
ap.
Ilmein, elein, kosketuksin. Suukotellaan ja halitaan pitkin päivää. Tehdään asioita (niitä kotitöitäkin) yhdessä.
En nyt ymmärrä miksi rakkautta mitattaisiin sillä annostelenko miehelleni ruuan eteen?! :D
Miten te sitten osoitatte rakkauttanne? muuten kuin makkarin puolella?
ap.
ja passaa MUA! Mä oon kouluttanut se hyvin.
joka päivä, mutta nehän on vain helppoja sanoja ja eikä juuri muuta. Teot kertovat kyllä enemmän.
Mekin teemme asioita yhdessä, nytkin käymme luistelemassa lähes joka ilta heti töistä tultuamme jne.
Rakkaus on antamista eikä vaan saamista.
ap.
vaan että epäilisin mieheni rakkutta jos hän ei sitä mitenkään teoillaan osoittaisi.
ap.
jos tykkäät siitä. Mun silmissäni tuo on kuitenkin aika orjuudelta kuulostavaa enkä ikipäivänä alkaisi tuohon itse. Mieheni ei ole invalidi ja kykenee ottamaan ihan itse ruokansa ja olisipahan aika ihmeissään, jos työntäisin lautasen nenän eteen ym. mitä kuvailit. Luultavasti uskoisi, että olen erehtynyt, että meillä onkin kolme lasta.
Mutta niin mieskin. Ja yhdessä oltu 15 vuotta.
Me passaamme toinen toistamme.
Minä teen ruoan, leivon, minä pesen pyykit ja vien kaappiin. Silitänkin miehen vaatteet. Teen hänelle ja koko perheelle joka aamu aamupalan: sunnuntaisin amerikkalalisia pannukakkuja, tuorepuristettua mehua, pekonia...Iso työ muuten.
Mies puolestaan usein puunaa keittiötä kiiltoon. Mies käy tankkaamassa minun autoni. MIes korjaa kaiken, ihan kaiken, mitä pyydän. Kaulakorustani lähtien.
Passaaminen on sitä, että ajattelee toista eikä vain itseänsä. Tasapuolistahan sen tulee tietysti olla. Ja vapaaehtoista.
Yhdessä 21 v.
voin kuvitella, kuinka miniät on raivona kun miehet eivät saa edes ruokaa lautaselle.
Mies tietää minun rakastavan häntä.
t. naimisissa 19 vuotta eikä koskaan ole harkittu eroa.
mies kuorii aina perunani, koska inhoan itse sitä :D Miksei tekisi jotain jos se ilahduttaa puolisoa? Uskon sen olen pitkän parisuhteen salaisuus.
todellakaan passaa. Herran jestas jo lasten lisäksi vielä aikuista miestäkin pitäisi passata, kotitöissä on ihan tarpeeksi. En tosin haluaisi että minuakaan passattaisiin.
T: Yhdessä tänä vuonna 20 v
Kyllä mä ymmärrän tuon passaamisen niin, että tosiaan voidellaan toisen leivät tai laitetaan sille aamuksi vaatteet riviin tai muuta vastaavaa, mikä ei kuulu normaaleihin kotitöihin.
Se että tehdään kotitöitä normaalisti, ei ole mitään passaamista.
mä laitan ruuan valmiiksi lautaselle yleensä ja maidot lasiin, leivät ym.
Eväät laitan myös samalla ja teen sit eväsleivätkin.
Mut oon niin tottunu siihen tässä 9v aikana, nyt kun esikoinen on tulossa, sit se varmaan loppuu, osaa kyllä tehdä itsekin kaikki hommat, mutta ei yleensä tarvitse kun mä oon tehny ne jo :D
välillä jos en jaksa molemmille kuoria perunoita sanon että "tuu ottaa ite ruokasi"..eipä se siitäkään mutise :)
siitähän ei tässä ollutkaan kyse mutta nyt takerruttiin siihen lautaseen... Mieheni silittää siis ja korjaakin (ompelee napit) aina omat vaatteensa. Hän imuroi myös joskus ja muutenkin järjestelee paikkoja. Hän maksaa aina kun menemme ulos syömään, leffaan taikka teatteriin ym. Minusta sen kuuluukin mennä niin.
En todellakaan tunne olevani joku kotiorja!
ap.
mies kuorii aina perunani, koska inhoan itse sitä :D
Miksei tekisi jotain jos se ilahduttaa puolisoa? Uskon sen olen pitkän parisuhteen salaisuus.