os et osaa jotain taitoa, josta koet olevan hyötyä elämässä, miksi et opettele sitä?
Esim. varsin moni hyötyisi siitä, että opettelisi sosiaalisia ja puhetaitoja sen sijaan, että välttelee sosiaalisia tilanteita.
Kommentit (11)
Olen hyvää seuraa niille, jotka sen ansaitsee. Kusipäiden kanssa en ala mitään puheyhteyttä rakentamaan.
Haluaisin oppia vetämään leukoja, mutta erkauman takia ei ole mahdollista. Se ei kuitenkaan ole niin paha, että tulisi jatkuvasti tyrä tai muita vaivoja, joten en halua mennä nukutusleikkaukseen riskien takia.
Haluaisin osata puhua ruotsia. Vaan kun en koulussa ankarasta pänttäämisestä huolimatta oppinut. Englantia opin vasta, kun muutin sinne. Eikä minulla ole tässä elämäntilanteessa mahdollisuutta muuttaa Ruotsiin ja mennä kielikouluun.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin osata puhua ruotsia. Vaan kun en koulussa ankarasta pänttäämisestä huolimatta oppinut. Englantia opin vasta, kun muutin sinne. Eikä minulla ole tässä elämäntilanteessa mahdollisuutta muuttaa Ruotsiin ja mennä kielikouluun.
Voit myös ruotsalaistaa asuntosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit myös ruotsalaistaa asuntosi.
Miten tuo tapahtuu?
Noista sosiaalisista taidoista: moni varmaan ajattelee, että kommunikoinnin vaikeudet ja sosiaalinen kömpelyys on jotakin pysyvää, että ne on persoonallisuuden piirteitä ennemminkin kuin opeteltavia taitoja. Eli ei uskota että voi oppia, joten miksi edes yrittää.
Minä olen kateellinen kaikille, jotka ovat jaksaneet opetella neulomaan hienoja kirjo- ja kuvioneuleita. Oma kärsivällisyys ei siihen ole koskaan riittänyt, ja nyt on kädet kroonisesti niin kipeät, että enää ei pystyisikään. Aivan hyvin olen kuitenkin pärjännyt ilman tätä taitoakin.
Vierailija kirjoitti:
Aloita vaikka Duolingolla kertailemaan sitä ruotsia alkuun. Siitä on myös ilmaisversio.
Vierailija kirjoitti:
Noista sosiaalisista taidoista: moni varmaan ajattelee, että kommunikoinnin vaikeudet ja sosiaalinen kömpelyys on jotakin pysyvää, että ne on persoonallisuuden piirteitä ennemminkin kuin opeteltavia taitoja. Eli ei uskota että voi oppia, joten miksi edes yrittää.
Moni ei myöskään ymmärrä kuuntelutaidon, kiinnostuksen osoittamisen ja turhanpäiväisen lätinän eroa. Yleensä nämä "sosiaalisesti taitavaksi" itsensä mieltävät harjoittavat vain jälkimmäistä.
Osaan kaiken tarvittavan,mitä sitten?