Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punastumisesta

Vierailija
11.02.2010 |

Onkohan minulla täällä kohtalotovereita. Olen oikeastaan lapsesta asti 'kärsinyt' punastumisesta. Nyt aikuisena (37 v.) tuo punastuminen on vähän muuttanut muotoaan - enää en niinkään kärsi, että poskeni punehtuisivat (käytänkin usein meikkipuuteria, joten se ok), mutta nyt minulle tulee punaisia läikkiä kaulaan, dekolteealuetta myöten. Jossain määrin voin sanoa, että kärsin tuosta aika tavalla.

Onko kellään kokemusta vastaavasta - ja tietysti, olisiko jotain keinoa, esim. joku luontaistuote / lääke, jolla tuota saisi hillittyä. Vai onko vaiva vain korvien välissä...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä vaivaa enempi ja välillä vähempi, mut on tosi kiusallista..

Vierailija
2/18 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain sinnepäin. Sitä vaan dekolteelle silloin kun on avonainen kaulus. Toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamasta kaulaan asti punastun. kiusallista.

Vierailija
4/18 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus ihmiset kysyvät miksi punastun ja luulevat tehneensä jotain hölmöä. Olenkin vasta myöhemmin tajunnut, että tämä minua nolostuttava ominaisuus nolostuttaakin yhtälailla kanssakeskustelijoitani. Siis siinä mielessä, että he luulevat tehneensä jotain hassua huomaamattaan.

Olen yrittänyt hyväksyä tätä ominaisuuttani, se on eräänlaista herkkyyttä tulkita ympäristöä. Tätä taidoksi jalostettavaa ominaisuutta ei kaikilla ihmisillä olekaan!

Jos joku kysyy, miksi punastun, olen todennut vain että minä vain teen niin, älä anna sen häiritä. Ei sen kummempaa.

Peitevoiteista ei ole ollut itselleni apua, koska tunne punastumisesta riitti salpaamaan hengityksen ja aiheuttamaan lievän paniikin. Niinpä päätin panostaa henkiselle puolelle.

Punastuminen tarkoittaa muuten tehokasta ja tervettä pintaverenkiertoa, eli vähemmän ryppyjä vanhetessa ;D.

Vierailija
5/18 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain sinnepäin. Sitä vaan dekolteelle silloin kun on avonainen kaulus. Toimii.

Vierailija
6/18 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni auttaa todella voimakkaaseenkin reaktioon. Kannattaa kokeilla´vaikka kallis voidehan se on.

Vierailija
7/18 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/18 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen niitti oli, kun yksi lääkäri siitä huomautti. Hankin Propralia ja sen avulla pärjään punastumisen kanssa. Mulla pahiten punastuu korvat, kaula ja dekolteealue. Kun otan riittävästi Propralia, en punastu ollenkaan.

Vierailija
9/18 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonovointiseksi se laskee sydämensykettä ja verenpainelääkkeenä myös käytetty. Menee paineet liian alas.

Vierailija
10/18 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jo "lohdutti", kun sain vertaistukea. ;)

Jotain täytyy kehitellä kokeiltavaksi, koska tosiaan on niiin kiusallista. Nyt on hyvä kulkea pooloneuleissa / -paidoissa, mutta tuleehan se kesäkin taas sieltä.

ap

Vierailija
11/18 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi, se olisi jo käytössä esim. meillä täällä tv:ssä maskeeraajilla. Ongelma on aika yleinen, ja sen huomaa hyvin tv-haastatteluissa. Studiossa siihen pystyy vaikuttamaan paksulla peitevärillä ja valaistuksella, mutta ns. uutiskentillä ei...

Eli pigmentillä (värivoiteella) voi yrittää peittää, mutta pelkällä rasvalla ei saa piiloon.

Kyse siis on vähän erilaisesta punaisesta kuin esim. atoopikoilla.

Itse olen peitellyt sitä korkealla kauluksella TAI sitten yrittänyt olla piittaamatta koko asiasta.

Vierailija
12/18 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi, se olisi jo käytössä esim. meillä täällä tv:ssä maskeeraajilla. Ongelma on aika yleinen, ja sen huomaa hyvin tv-haastatteluissa. Studiossa siihen pystyy vaikuttamaan paksulla peitevärillä ja valaistuksella, mutta ns. uutiskentillä ei... Eli pigmentillä (värivoiteella) voi yrittää peittää, mutta pelkällä rasvalla ei saa piiloon. Kyse siis on vähän erilaisesta punaisesta kuin esim. atoopikoilla. Itse olen peitellyt sitä korkealla kauluksella TAI sitten yrittänyt olla piittaamatta koko asiasta.

Ettei siihen mitään poppaskonstia ole, eihän meikkikään poskissa tehoa loputtomiin, saatika, että jotain meikkiä sivelisi kaulan, dekolteen jne..

Lähinnä mietin tuota propralia, siitä voisi ollakin ehkä apuja - kaikki ovat tietysti yksilöitä ja reagoivat eri tavalla.

Helpommin sanottu, kuin tehty tuo 'älä piittaa' :-)

ap

Vierailija
13/18 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

punastun!

kamalaa jos toiset alkaa huomauttaa siitä ja silloin kierre on valmis. meikki ja itse varmuus saa sen joskus pois ajatuskista

Vierailija
14/18 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi, se olisi jo käytössä esim. meillä täällä tv:ssä maskeeraajilla. Ongelma on aika yleinen, ja sen huomaa hyvin tv-haastatteluissa. Studiossa siihen pystyy vaikuttamaan paksulla peitevärillä ja valaistuksella, mutta ns. uutiskentillä ei... Eli pigmentillä (värivoiteella) voi yrittää peittää, mutta pelkällä rasvalla ei saa piiloon. Kyse siis on vähän erilaisesta punaisesta kuin esim. atoopikoilla. Itse olen peitellyt sitä korkealla kauluksella TAI sitten yrittänyt olla piittaamatta koko asiasta.

Ettei siihen mitään poppaskonstia ole, eihän meikkikään poskissa tehoa loputtomiin, saatika, että jotain meikkiä sivelisi kaulan, dekolteen jne.. Lähinnä mietin tuota propralia, siitä voisi ollakin ehkä apuja - kaikki ovat tietysti yksilöitä ja reagoivat eri tavalla. Helpommin sanottu, kuin tehty tuo 'älä piittaa' :-) ap

voisit estää punastumista, vaan ajattelen, että sillä ei ole VÄLIÄ, vaikka kaula punoittaa. Se on nimittäin todella yleinen juttu, joten pal välii...

Vierailija
15/18 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vaikka olisi kuinka yleistä - minulla ei punoita kaula tasaisesti, ja mitenkään vähän, vaan leuasta alaspäin tulee punaisia laikkuja. En tiedä olisiko helpompaa, jos punertuisi edes tasaisesti, mutta kun on kirjava kuin mikä!

Vierailija
16/18 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen niitti oli, kun yksi lääkäri siitä huomautti. Hankin Propralia ja sen avulla pärjään punastumisen kanssa. Mulla pahiten punastuu korvat, kaula ja dekolteealue. Kun otan riittävästi Propralia, en punastu ollenkaan.

Vierailija
17/18 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 mg ei auta yhtään. Mulla syke laskee lähelle viittäkymmentä tuolla isolla annoksella, mutta verenpaineeseen se ei juurikaan vaikuta, tai laskee vähän. Mulla on korkeahko verenpaine, joten pieni lasku ei haittaakaan.

Hyvä, jos jotkut osaavat suhtautua punastumiseensa rennosti. Minä en osaa ja siksi turvaudun Propraliin.

Vierailija
18/18 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punastun erittäin usein varsinkin esitelmiä pidettäessä. Kerran kaupan kassalla ollessani punastuin niin kovasti etten pystynyt mennä maksamaan ostoksia vaan palasin kotiin ja kun äiti tuli töistä sanoin unohtaneeni käydä kaupassa. Olen aina punastellut mutta 7 luokalla se väheni ja palasi 8 luokalla rippileirin jälkeen. Punastun erityisesti erään pojan läsnäollessa, sillä olin ihastunut häneen mutta siitä ei tullut mitään muiden ystävieni takia jotka alkoivat kiusoitella minua asiasta ja tietysti aina kun poika käveli ohi ystävät alkoivat kiusoitella ja muutuin aivan punaiseksi. Kamalinta oli jos poika tuli vielä puhumaan kanssani kun olin valmiiksi punainen silloin punastuin vielä enemmän. Joskus kun punastun niin minua alkaa samalla hieman pyörryttämään ja joudun ottamaan tukea jostain. Eli olen erittäin hehkeän näköinen pojan tullessa lähelleni kun muutun punaiseksi ja tarraan lähimmästä seinästä kiinni ja yritän kätkeä kasvojani hiusten peittoon tai keksin tekosyyn ja lähden nopeasti pois paikalta. Saatan joskus jopa punastua sen takia että isäni tulee huoneeseeni vaikka minulla ei olisi mitään syytä punastua sen vuoksi. Jännitän jo valmiiksi yhdeksännelle luokalle menoa vaikka kesäloma on vasta alussa. Tiedän että vanhempani eivät suostuisi ostamaan lääkkeitä tai antaisi lupaa leikkaukseen, joten yritän peittää punaisuuteni meikillä, jolloin ihoni (joka on jo valmiiksi huonossa kunnossa) huononee ja saan erittäin suuria finnejä. Joskus pystyn puhumaan tunnilla punastumatta aivan normaalisti mutta kesken lauseen muutunkin aivan punaiseksi : ( Ja vielä se että jos opettaja kehuu minua ja muut taputtavat minulle tai edes katsovat minua punastun...... Punastukseni taitaa johtua huonosta itseluottamuksestani joka johtuu huonosta ihostani, mutta vanhempani eivät suostu hankkimaan aknelääkkeitä, koska ihoni ei muka ole tarpeeksi paha -.- En usko pääseväni punastumisesta eroon ennen kuin akne lähtee pois.

pahoittelen viestin pituutta ja sen negatiivisuutt, mutta tuntui hyvältä laittaa kaikki mieltäpainavat asiat tähän. : )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä