MTV3 "leipuri" täällä ammattilainen nauraa
Kommentit (93)
telkkarissa leivontavinkkejä on antamassa joku muu kuin asian ammattilainen, eihän telkkarissa ole kondiittorit leikkimässä kokkeja - miksi siis kokit kondiittoreita? Eikä kotitimpurointiohjeita yleensä alla maalari - vaan kirvesmies. Tämä on ihan samaa kategoriaa.
Minä olen ihan pätevä kotileipuri ilman telkkarin neuvojakin. Ja kun katson jotain ruokaohjelmaa telkkarista, niin nimenomaan toivoisin jonkun umpipätevän ammattilaisen hyviä vinkkejä siihen, että miten saisin kotona tehtyä entistä parempaa ruokaa/leivonnaisia/kakkuja. Mitä iloa minulle on siitä, että joku minun kanssani vastaavaa kotileipuritasoa oleva henkilö säheltää telkkarissa omalla tavallaan. Siihen riittäisi pelkän reseptin antaminen, ohjelmalta odottaisin, että ammattilainen antaisi hyvät vinkit entistä parempaan toteutukseen.
telkkarissa leivontavinkkejä on antamassa joku muu kuin asian ammattilainen, eihän telkkarissa ole kondiittorit leikkimässä kokkeja - miksi siis kokit kondiittoreita? Eikä kotitimpurointiohjeita yleensä alla maalari - vaan kirvesmies. Tämä on ihan samaa kategoriaa.
Minä olen ihan pätevä kotileipuri ilman telkkarin neuvojakin. Ja kun katson jotain ruokaohjelmaa telkkarista, niin nimenomaan toivoisin jonkun umpipätevän ammattilaisen hyviä vinkkejä siihen, että miten saisin kotona tehtyä entistä parempaa ruokaa/leivonnaisia/kakkuja. Mitä iloa minulle on siitä, että joku minun kanssani vastaavaa kotileipuritasoa oleva henkilö säheltää telkkarissa omalla tavallaan. Siihen riittäisi pelkän reseptin antaminen, ohjelmalta odottaisin, että ammattilainen antaisi hyvät vinkit entistä parempaan toteutukseen.
telkkarissa leivontavinkkejä on antamassa joku muu kuin asian ammattilainen, eihän telkkarissa ole kondiittorit leikkimässä kokkeja - miksi siis kokit kondiittoreita? Eikä kotitimpurointiohjeita yleensä alla maalari - vaan kirvesmies. Tämä on ihan samaa kategoriaa. Minä olen ihan pätevä kotileipuri ilman telkkarin neuvojakin. Ja kun katson jotain ruokaohjelmaa telkkarista, niin nimenomaan toivoisin jonkun umpipätevän ammattilaisen hyviä vinkkejä siihen, että miten saisin kotona tehtyä entistä parempaa ruokaa/leivonnaisia/kakkuja. Mitä iloa minulle on siitä, että joku minun kanssani vastaavaa kotileipuritasoa oleva henkilö säheltää telkkarissa omalla tavallaan. Siihen riittäisi pelkän reseptin antaminen, ohjelmalta odottaisin, että ammattilainen antaisi hyvät vinkit entistä parempaan toteutukseen.
telkkarissa leivontavinkkejä on antamassa joku muu kuin asian ammattilainen, eihän telkkarissa ole kondiittorit leikkimässä kokkeja - miksi siis kokit kondiittoreita? Eikä kotitimpurointiohjeita yleensä alla maalari - vaan kirvesmies. Tämä on ihan samaa kategoriaa. Minä olen ihan pätevä kotileipuri ilman telkkarin neuvojakin. Ja kun katson jotain ruokaohjelmaa telkkarista, niin nimenomaan toivoisin jonkun umpipätevän ammattilaisen hyviä vinkkejä siihen, että miten saisin kotona tehtyä entistä parempaa ruokaa/leivonnaisia/kakkuja. Mitä iloa minulle on siitä, että joku minun kanssani vastaavaa kotileipuritasoa oleva henkilö säheltää telkkarissa omalla tavallaan. Siihen riittäisi pelkän reseptin antaminen, ohjelmalta odottaisin, että ammattilainen antaisi hyvät vinkit entistä parempaan toteutukseen.
tällä palstalla muutamia kertoja ammattitaitoisia ja toimivia vinkkejä, kun olen kysynyt. Voipi toki olla useampikin ystävällinen kondiittori, jotka ovat täällä minulle vastailleet. Kiitos heille!
Maikkarin leivontaohjelmasta en ole harrastelijaleipojana saanut mitään irti. Rehellisesti sanottuna olen paljon parempi leipomisessa kuin ko. ohjelman nainen, mutta av palstan kondiittoreilta olen saanut hyviä vinkkejä.
...miten karjalanpaisti valmistetaan. Vähän kanaa, paprikaa ja-- ai miten niin "ei ole karjalanpaistia nähnytkään"?? Olihan se yksi kakkukin Sacherkakku vaikkei siinä suklaata ollutkaan!
See?
t. kokki
ps. reseptejä voi muokata mielensä mukaan, mutta siihen hommaan kannattaa ruveta VASTA, kun perustaidot on hankittu.
Jos annan ohjeita olen ollut perusteellinen niiden kirjoittaimisessa että ohjeet olisi toimivia.
tällä palstalla muutamia kertoja ammattitaitoisia ja toimivia vinkkejä, kun olen kysynyt. Voipi toki olla useampikin ystävällinen kondiittori, jotka ovat täällä minulle vastailleet. Kiitos heille!
Maikkarin leivontaohjelmasta en ole harrastelijaleipojana saanut mitään irti. Rehellisesti sanottuna olen paljon parempi leipomisessa kuin ko. ohjelman nainen, mutta av palstan kondiittoreilta olen saanut hyviä vinkkejä.
joka joulun alla olen selittänyt pikeerin valmistusta ja käyttöä
antanut hyvien mokkapalojen ohjeen ja vähän muitakin ohjeita
neuvonut miten karamellivärejä käytetään, missä vaiheessa kerma värjätään jne.
opastanut pullan leivontaan
kertonut miten onnistutaan kakkupohjan valmistuksessa
ja lukemattomia muita vinkkejä
ketjun ap
nimi olisi pitänyt vaihtaa joksikin muuksi eikä mainostaa tekevänsä Sacher-kakkua ja kokkinakin Sami Garam on onneton ei ainoastaan leipomisessa ja konditoriatuotteiden valmistuksessa.
Huvittavinta on hänen oma vakuuttuneisuutensa omasta erinomaisuudestaan, ylpeili sillä kakkupohjallaan "on kuin ammattilaisen tekemä vaikka itse sanonkin". Säälittävä.
Kakkupohja ei ollut onnistunut, se oli puolipallomainen - pitäisi olla lieriö.
...miten karjalanpaisti valmistetaan. Vähän kanaa, paprikaa ja-- ai miten niin "ei ole karjalanpaistia nähnytkään"?? Olihan se yksi kakkukin Sacherkakku vaikkei siinä suklaata ollutkaan!
See?
t. kokki
ps. reseptejä voi muokata mielensä mukaan, mutta siihen hommaan kannattaa ruveta VASTA, kun perustaidot on hankittu.
MTV3:n ohjeen mukaan tehty torttu onnistui oikein hyvin. Mittana onnistumiselle pidin sitä, että tortusta on enää jämät jäljellä. Kelpas lapsille, miehelle ja siskolle + hänen lapsilleen.
Mutta ehkä me kotileipurit ja -herkkusuut emme vain millään voi maistaa, että tuo luomus oli tehty reseptistä, joka oli jonkun av-mamman mielestä väärin.
MTV3:n ohjeen mukaan tehty torttu onnistui oikein hyvin. Mittana onnistumiselle pidin sitä, että tortusta on enää jämät jäljellä. Kelpas lapsille, miehelle ja siskolle + hänen lapsilleen. Mutta ehkä me kotileipurit ja -herkkusuut emme vain millään voi maistaa, että tuo luomus oli tehty reseptistä, joka oli jonkun av-mamman mielestä väärin.
Vierailija kirjoitti:
ap mistä tämä leipuri puhui?
kääretorttu pitää kiertää kuumana rullalle jos siinä pohjassa on käytetty vehnäjauhoja kananmunan ja sokerin lisäksi( ei tärkkelyslisää).
Jos vetopohja on tehty oikeilla ainesuhteilla ei ole mitään väliä kiertääkö sen kylmänä.
Leipomossa/konditoriassa ei ole mahdollista kiertää kuumana kun kerta-annos voi olla pinnavaunullinen eli 16 leivinpeltiä kerralla ei suinkaan yksi koti sähköuunin pellillinen.
Millaisia vaunuja teillä oikein on? Tiheään vaunuun mahtuu kyllä reilusti enemmän peltejä.
Hieno nosto. Välttämättä nuo eivät ole 8,5 vuoden jäljeen nyt heti vastaamassa kyselyysi.
Ihmettelen vaan mitä viitsit sitten kattoa jotain Maikkarin ruokaohjelmaa, koska itse ammattilaisena en todellakaan sellaista roskaa viitsi katsoa. Hyvin vähän aamuohjelmassa sitä ruoanlaittoa kerkii olla, koska ei ole siihen annettu paljoa ohjelma-aikaa.
Halusit vaan päteä av-mammojen parissa ja et kestä yhtään arvostelua. Kaikki ei kuitnekaan ole ruoka-alan ammattilaisia ja heille riittää se Maikkarin ruokaohjelma, josta saa vinkkejä. Mielenkiintoista, että tuommoiseen yleensä aikaa vaikka onkin kotona, koska itsekin kotona olevana on nyt vaan 10 minuutin hetki olla koneella ja telkkaria en ole aukaissut moneen päivään.