MTV3 "leipuri" täällä ammattilainen nauraa
Kommentit (93)
sen kokin pohja oli RUMA?
Käsi ylös!
minkä Sami Garam teki. Tuo äijä on aivan pohjat.
Kehuu itseään ja luulee olevansa hyväkin.
Sacheria tuo ei ole nähnytkään. Sacher-pohjassa on sulaa suklaata ja valmistusprosessi on toisenlainen, kuorrutus on vääränlainen Sacheriksi eikä siihen kuulu appelsiinimehu
Sacher-kakku kuorrutetaan canache-kuorrutuksella ja missä oli aprikoteeraus ........
jos kostutusta niin aprikoosi-sokerivedellä
kondiittori
ps. onnistunut sacher-pohja on kostea ja mehevä eikä tarvitse kostutusta lainkaan
kyllä peesata tuota ap:tä! En ole ammattilainen, mutta tuo kääretortun teko näytti kyllä niin onnettomalta yritelmältä ettei mitään rajaa. Se taikinamäärä, jota tämä muija yritti epätoivoisesti levittää pellille oli liikaa sekoitettu ja sillä keinoin se massa ei edes olisi riittänyt sille koko pellille. Näkihän tuon nyt jo kualj´silimälläänkin! Ja olisi ollut todella mielenkiintoista nähdä, kuinka muija olisi selviytynyt kääretortun käärimisestä, jos rakennekynnet olisi myöten antaneet. Sinne vaan räpsäytti tiskipöydälle tekeleensä ja veti hihasta valmiin kökkäreen... MIllähän putkilla tuo eukko on telluun päässyt "leipomaan" - on niin kaunis vai jonkun sukulainen? Taitojen perusteella ei ainakaan!
Olen aiemminkin ihmetellyt tuota maikkarin aamutv:n leipomisosiota: ihmeellistä sotkemista ja ne lopputuotokset on kyllä ihan aloittelijan tekeleitä, olipa sitten kyseessä kuka tahansa! Ja se Garam on kaikkein pahin tuhertaja!
ei mitään järkeä
"parasta jos vaahdon tekee käsin" - miksi ihmeessä kun koneet on keksitty
ja se kuorruttaminen. Kakku oli puolipallomainen joten pohja oli epäonnistunut, olisi voinut tasoittaa ennen täyttöä. Olisi laittanut sen pallopohjan alimmaiseksi olisi pelastanut jutun edes jollain lailla
"kakkupohja pysyy kasassa ilman sitkoakin" apua, sitkoa ei tavoitella konditoriatuotteissa lainkaan vaan sitä vältetään - sitko kuuluu hiivataikinoihin
Sacherin kuorrutuksessa voita, kaakaojauhetta ja sokeria - missä suklaa???????????????
Konditorioilla ja leipomoilla menee hyvin, nuo ohjelmat takaa menekin.
Jos kaikki leipoisivat yhtä hyvin kuin ammattilaiset teidän alalla ei kassa kilahtaisi.
En voi käsittää tollasta lakiuskovaisuutta mitä toi kondiittori toitottaa. Siis että opetellaan yksi ainoa tapa tehdä sacherkakkua ja sitten tehdään sillä samalla ohjeella maailman tappiin. Ei ihme ettei mulle maistu konditorioiden "herkut", kun ne on aina sitä samaa, samanmakuista, ylimakeaa ja yli-ilmavaa suoraan sanottuna höttöä. Kakut näyttäa ihanalta, mutta maku on AINA pettymys. Ei kai tässä maiilmassa tarvittais kuin yksi kokkikoulun kirja, jos ruokia ei saisi koskaan muunnella. Sen takiahan maailma pursuaa keittokirjoja että niin tehdään ja HYVÄ niin.
NÄIN tehdään hyvä kääretorttu: Tarkista, että jalassasi ovat suht´koht ehjät verryttelyhousut. Vedä takki päällesi. Tukkaasi ei ole pesty kolmeen päivään, kisko päähäsi tiukka pipo. Laita takin taskuun rahapussisi. Vedä jäljitelmä-uggisi jalkaan. Ota kotiavain mukaan. Kävele lähärille. Talsi määrätietoinen ilme kasvoilla baakelssi-osastolle ja nappaa kainaloosi tilanteeseen sopiva torttu. (Valikoimaa parhaimmillaan Jouluhalosta pikkukääretorttuihin). Mene kassalle ja luiki kotiin.
ja kaikissa niissä on käytetty kakkupohjaan sulaa suklaata
Ainesuhteet vaihtelee jonkin verran samoin valmistustapa. Joissakin ohjeissa käytetään osaksi mantelijauhoja osassa vehnäjauhoja ja joissain vehnäjauhoja ja tärkkelystä.
Sacher-kakkupohjassa käytetään voita joka vaahdotetaan, Samin kakkupohja oli kaikkea muuta kuin Sacher-pohja.
Miettikää Sacher-kakkua jossa ei ole käytetty yhtään suklaata - se ei voi olla hyvää.
jse ei voi olla hyvää.
Mua on aina ihastuttanut sacher-kakun idea ja ne kerrat kun olen sitä tehnyt on olleet varsinaisia antikliimakseja. Liian väkevää jne. Ihan suklaasta olen tehnyt. Ehkä toi sacher vastaa paremmiin sitä ideaa mikä tulee kun ajattelee tollasta kakkua.
jse ei voi olla hyvää.
Mua on aina ihastuttanut sacher-kakun idea ja ne kerrat kun olen sitä tehnyt on olleet varsinaisia antikliimakseja. Liian väkevää jne. Ihan suklaasta olen tehnyt. Ehkä toi sacher vastaa paremmiin sitä ideaa mikä tulee kun ajattelee tollasta kakkua.
kysesessä kahvilassa Sacheria eikä siitä jäänyt mitään maailmojasyleilevää muistoa.
laittaa palaute suoraan MTV3 "kanavalle"?
jse ei voi olla hyvää.
Aito suklaa sisältää aina kaakaovoita ja on hyvää maultaan, canache-kuorrutukseen tulee kermaa ja suklaata eikä ole maultaan kitkerää
Oletko oikeasti tehnyt suklaasta vai "suklaasta" tarkoitan suklaanomaisia tuotteita joissa ei ole aidon suklaan makua.
Kannattaisko sun boikotoida MTV3 "leipuri" ja palaute suoraan MTV3 "kanavalle"?
eipä taso ole parantunut.
Boikotoinutkin olen, katson nykyään todella harvoin aamuohjelmaa kun en kestä "leipurien" osaamattomuutta.
Joskus on aikaa "viihdyttää" näillä itseään, ilmeisesti olen masokisti.
leivonnaisensa niin kuin leipomossa tai konditorioissa, niin ehkä muilla on erilaisia kokemuksia, mutta kyllä minä olen sitä mieltä että parhaita on juuri kotileivonnaiset, ei leipomoiden tuotokset. Leipomoissa ensinnäkin kaikki on ihan oksettavan makeaa. Olen lopettanut leivosten syömisen, koska en tahdo pystyä syömään niin makeaa ja pahimmassa tapauksessa ällökreemistä, vaikka leivoksen ulkonäkö olisi miten houkutteleva. Ja entäs sitten pullat? Juuri syötiin konditoriassa laskiaispulla ja mies kiroili että olipa törkeä pulla. Iso ja pullea ja herkun näköinen ja sitten kun siitä 10 cm korkeasta herkusta haukkasi, se liiskaantui suussa sentin paksuiseksi levyksi.
Ymmärrän että samaistutte taitotasoltanne MTV3 "leipuriin" ennemmin kuin minuun joka olen ammattilainen ja siksi haukkumiseni on ymmärrettävää
Yhtäkkiä rupes kirjottamaan kirjakieltä - yrittää päteä!:D
Ymmärrän että samaistutte taitotasoltanne MTV3 "leipuriin" ennemmin kuin minuun joka olen ammattilainen ja siksi haukkumiseni on ymmärrettävää
Yhtäkkiä rupes kirjottamaan kirjakieltä - yrittää päteä!:D
naurunalaseksi.. enkä puhu nyt kolmosen kääretortun tekijästä.
t. eräs kondiittori
minä käärin omat torttuni lämpiminä, koska käyttämälläni ohjeella se onnistuu kylmänä huonosti. :)