Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV3 "leipuri" täällä ammattilainen nauraa

Vierailija
11.02.2010 |

ton jutuille

kondiittori

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurunalaseksi.. enkä puhu nyt kolmosen kääretortun tekijästä.

t. eräs kondiittori

ja jos olet niin kehno sellainen jos et havaitse kuinka luokatonta leipominen on MTV3 keittiössä.

Vierailija
62/93 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä asti leipomo/konditoriaduunia painanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmosen kokkiohjelman leipominen olis luokatonta, mut siitähän ei kyse mun kommentissa ollutkaan. en vaan voi kuvitella, et joku kollega jaksaa tulla palstoille vaahtoomaan pikkuasioista..

Vierailija
64/93 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin kolmosen "kokki"

kolmosen kokkiohjelman leipominen olis luokatonta, mut siitähän ei kyse mun kommentissa ollutkaan. en vaan voi kuvitella, et joku kollega jaksaa tulla palstoille vaahtoomaan pikkuasioista..

On täällä pienemmistäkin asioista keskusteltu. Itse toivon että kaikki oppisivat leipomaan koska se on oikeasti helppoa jos osaa perusasiat.

Vierailija
65/93 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joistain maikkarin kokkiohjelmista, eikö se oli joku pieni pätkä siinä aamujäkätyksessä? Ja ottaa siitä vielä sellaiset pultit kuin ap (ilmeisesti aika usein).

Vatkaamisesta sen verran, että olen oppinut, että jos vatkaa käsin esim kerman, majoneesin, keltuaissokerivaahdon, niin siihen tulee enemmän ilmaa, se on kuohkeampaa. Teen niin ja olen tyytyväinen, muut tehköön niinkuin parhaaksi näkevät. Käytän oikeaa kaakaota kun resepti niin edellyttää, en siis mitään maitokaakaojauheita. Ja ihan vaan kotikokki olen.

Vierailija
66/93 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jse ei voi olla hyvää.

Mua on aina ihastuttanut sacher-kakun idea ja ne kerrat kun olen sitä tehnyt on olleet varsinaisia antikliimakseja. Liian väkevää jne. Ihan suklaasta olen tehnyt. Ehkä toi sacher vastaa paremmiin sitä ideaa mikä tulee kun ajattelee tollasta kakkua.

Aito suklaa sisältää aina kaakaovoita ja on hyvää maultaan, canache-kuorrutukseen tulee kermaa ja suklaata eikä ole maultaan kitkerää Oletko oikeasti tehnyt suklaasta vai "suklaasta" tarkoitan suklaanomaisia tuotteita joissa ei ole aidon suklaan makua.

tosiaan tuosta canachesta en ole kondiittoreiden suusta aiemmin kuullutkaan.

vois kans todeta, että yleensä oikeaoppinen sacher on ollut minulle pettymys, mäkin olen syönyt sitä mm. itävallassa. tosin itävallassa voi ottaa tuoretta kermavaahtoa lisäksi, ja niin se on hyvää kun ei syö kamalan isoa annosta.

et jos sitä haluaa muunnella, saa ehkä paremman lopputuloksen, sitähän voi vaikka kutsua sitten muunnelma-sacheriksi.

Vierailija
67/93 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko järkyttävän näköistä touhua sanon minä, vaikken ole ammattilainen! Tosin lapsesta asti olen leiponut ja leipomisen kyllä taidan mainiosti! Mitä hirveetä vatkaamista se jauhojen lisääminen sinne oli ja viimeisenä sekoitteli sitruunankuoria, kulhoa kopisteli, eikä se taikina riittänyt läheskään pellilliseen. Se paistettu kääretorttupohja minkä otti esille, oli myös ihan kauhean näköinen. Olen melko varma että siinä pohjassa oli kuivahtaneet reunat ja nurkat. Valmiin leivoksen pursotukset sitä jälkeä, ettei monesti ollut pursotellut.

Tunsin kyllä myötähäpeää! Kiva että ohjelma on tehty, mutta olisi valittu joku taitavampi leipuri ohjelmaan. Kyllä niitä Suomessa piisaa pilvin pimein.

Vierailija
68/93 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipuri ohjelmaan. Kyllä niitä Suomessa piisaa pilvin pimein.

Vierailija
69/93 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin katsomassa ja ymmärrän miksi ap on niin tuohtunut

Vierailija
70/93 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUN SE EI OLE LEIPURI, VAAN KOKKI !!!! leipuri ohjelmaan. Kyllä niitä Suomessa piisaa pilvin pimein.

joten kokin voi olettaa osaavan leipoa edes kääretortun verran. Ei pidä tehdä sellaisia asioita joita ei osaa televisiossa. Jokainen voi harjoitella kotonaan poissa kameran ulottuvilta.

Vierailija
71/93 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi harjoitella kotonaan poissa kameran ulottuvilta.

Vierailija
72/93 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videon kesto on 7:47 ei viisi minuuttia

t: 79

Vierailija
73/93 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä on paha enää jatkaa, onhan kyseessä 7:47!!!!!!!! :DDD

Videon kesto on 7:47 ei viisi minuuttia

t: 79

Vierailija
74/93 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi pysytellä pois tuollaisesta ohjelmasta. En todellakaan käsitä miten on edes lähtenyt nolaan itsensä tuollaiseen ohjelmaan. Tuo nainen on takuulla jonkun alan osaaja, mutta ei leivonnan. Ymmärtäisin jos hän esiintyisi televisiossa ohjelmassa, jossa hän on todella osaaja. Kokkien koulutukseen kuuluu myös leivontaa, mutta leipurit ovat leipureita. En ole väittänytkään että ohjelman nainen olisi leipuri. Näkeehän sen nyt jo tyhmempikin. Mutta Suomessa kyllä leipureita riittää, joten ei takuulla ole siitä kiinni ettei ohjelmaan olisi löytynyt pätevämpää henkilöä.

Ihan sama vaikka ohjelma kestää viisi tai seitsemän minuuttia, kaikki oleellinen kääretortun teosta siinä ajassa ehditään kyllä näyttää ja kertoa, että sen saa onnistumaan.

Vierailija
75/93 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tehdään Sacheria, niin miksi tehdään silloin jotain ihmeen kaakaokakkua. Tuo "Sacher" oli kaukana siitä mitä olisi pitänyt olla. Ihan jees jos olisi tehnyt tuon kakun ohjelmassa, mutta olisi keksinyt kakulleen oman nimen, sacherista kun ei voida puhua samana päivänäkään tuon kakun kanssa.

Vierailija
76/93 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tehdään Sacheria, niin miksi tehdään silloin jotain ihmeen kaakaokakkua. Tuo "Sacher" oli kaukana siitä mitä olisi pitänyt olla. Ihan jees jos olisi tehnyt tuon kakun ohjelmassa, mutta olisi keksinyt kakulleen oman nimen, sacherista kun ei voida puhua samana päivänäkään tuon kakun kanssa.

Vierailija
77/93 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
78/93 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas selvisi yksi juttu jonka olen koko ikäni tehnyt väärin, aina olen rullannut kääretorttupohjan kylmänä sama millä jauhoilla on leivottu.

Ei siinä ole mitään ongelmaa koskaan ollut enkä ymmärrä miksi niin ei voisi tehdä, miten yleensä voi tehdä kermavaahtoa sisältäviä täytteitä jos pitää kuumana rullata???

Ja en ole tv-kokki/leipuri/kondiittori, siksi ihmettelen ja teen asioita väärin.

Vierailija
79/93 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko selvittää taustoja enemmän, ettei tartte täällä alkaa satuja kertomaan?!?!

Kyseinen henkilö on KOTITALOUSOPETTAJA! Eli on opiskellut suureksi osaksi myös opettamista/käynyt opettajaopintoja paljon. Sen takia hänellä onkin enemmän tuo teoria hallussa, kuin ehkä käytäntö!

Minä tykkään hänestä todella paljon! Simppeleita perusohjeita tekee, just sellaisia mitä minä pienen lapsen kanssa haluan tehdä yhdessä. Helppoa ja nopeaa!

Ja kaikki on kyllä tullut syötyä, mitä olen tehnyt. Ja jopa hyväksikin on kehuttu.

Niin että mitä väliä, onko Sacher tehty oikein, ja kopauttaako kulhoa, ja käyttääkö suklaata vai kaakaota jne.

Älkää katsoko jos ällöttää! Ja kokkailkaa niitä omia gourmet juttujanne keskenänne siellä kotona.

Kondiittorit on perseestä?

Vierailija
80/93 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalla intohimolla kyllä jaksatte suhtautua KÄÄRETORTTUUN :D HIH :D Voi mitä paatosta. Mahtavaa :) Ihanaa että ihmisillä ei ole tämän suurempia ongelmia ihan päällimmäisenä ainakaan mielessä :)

Eiköhän tuollaisten aamuohjelmassa esitettävien lyhyiden ruokapläjäysten tarkoituksena ole vaan antaa jotain uusia kivoja vinkkejä ja ideoita meille ihan tavallisille kotikokeille. Jos on leiponut aina niitä samoja korvapuusteja ja mokkapaloja, on kiva jos vaikka innostuu välillä kokeilemaan jotain uutta reseptiä.

Ne jotka snobbailevat sillä miten oikeaoppisesti joku kopistelee taikinakulhoa tai kuinka sacherkakkuun on käytetty vääriä aineksia - en usko että ohjelmaa on suunnattu heille, tai että se antaa heille mitään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä