Auttakaa aidosti! Lääkäri soitti labratulokset. Kolesteroli 8,8. Juon liikaa
jne.
Maksa-arvoista lääkäri ei huomannut mainita mutta tiedän, että ovat koholla.
Auttakaa minua! Huomenna aloitan uuden elämän mutta haluaisin siihen jostakin tukea.
Lopetan ainakin alituisen viinin lipittämisen.
Kommentit (26)
En mikään sipsin tai pullanmussuttaja ole koskaan ollut.
Lopetan viinin juomisen. Toleranssi noussut niin, ettei pari pulloa viiniä päivän mittaan tunnu missään.
Auttakaa jos vain voitte. Olen päättänyt olla ilman.
ap
Täällä "kohtalotoveri", en kolesterolista tosin vielä tiedä, mutta sokerit koholla, samoin verenpaine ja vyötärönmitta huikea :(.
Ja milläs ne on tullut...oluellahan ne! 1.1 loppui juominen, ja nyt teen muutoksia jatkuvaan ruokailuni kanssa, pikku hiljaa. Olen ottanut tavoitteen että askel askeleelta nyt muutun ihmisenä, luen paljon netistä ruokavaliosta ja juomisesta, ns. aivopesen itseäni.
Vaikeeta tää on, nytkin on mielessä vain tuo punkku pullo joka hyllyssä kyyhöttää. Mutta pakko on muuttua, en tahdo lasteni jäävän ilman äitiä!!
Tsemppiä!
http://karppaus.info/wiki/index.php?title=South_Beach_Diet
Aloita jo huomenna. Alle vuoden ehkä kestää kun pudotat tuon 30 kg.
Tämä on sydänlääkärin kehittämä potilaille joilla korkea kolesteroli ja sivutuotteena kaikilla paino putosi joka tuli tohtorillekin yllätyksenä. Muotidietti jenkeissä.
etenkin vegaanina ei ole ongelmia kolesterolista. Valmisruokia ei juurikaan saa ja niitä ei tule syötyä. Keksit, karkit, suklaa, jäätelö yms. herkut jättää ostamatta. Jättää kaikki kovat rasvat syömättä. Niitä on paljon herkuissa, juustoissa, valmisruoissa. Valmistaa ruoan itse tuoreista aineksista ja tarkkailee, että vähintään puolet aineksista on kasviksia. Max 1/4 hiilihydraatteja (leipä, peruna, pasta, riisi) ja max. 1/4 proteiinia (pavut, tofu, linssit...) Ruoan valmistuksessa käyttää lorauksen öljyä (saa olla runsaasti) ja laittaa vähemmän suolaa kuin aiemmin. Kyllä se siitä.
minun laskemani mukaan.
jos 1/4 osa hiilihydraatteja
1/4 osa proteiinia
niin jää 2/4 osaa rasvalle joka on prosenteissa 50 energiansaannista.
Rasvat ja maitotuotteet kolesterolia alentavaan vaihtoehtoon -> oikeasti on apua. Ruokavalio rukattava kuntoon saman tien, ei trans-rasvoja, puhdasta, terveellistä ruokaa. Kuten itse sanoit, unohdat sen viininjuomisen: kerta viikkoon lasi tai kaksi on tästä lähin riitettävä.