Pika: Voiko hakea toisen lääkkeet apteekista?
Voinko hakea miehelleni määrätyt lääkkeet apteekista? Jos mukana miehen Kela-kortti ja resepti.
(Lasten lääkkeitä toki olen hakenut, mutta entä aikuiset.)
Kommentit (10)
Mieheni on ainakin hakenut minulle lääkkeitä, kun olen itse ollut sängyn pohjalla. Kela-kortti vaan mukaan, niin saa sv-alennukset.
Raskaansarjan kipulääkkeisiin tms. tarvitsee lääkäriltä saatavan valtakirjan.
Pitäis hakea lapsen lääkkeet apteekista, mutta miehelle jäi lapsen kelakortti lompakkoon lääkärikäynnin jälkeen ja en saa sitä nyt tähän hätään (mies meni toiseen kaupunkiin työtehtäviin). Eli lääkkeet saisin ilman kelakorttia, mutta en saa korvattavuutta niistä?? Kyseessä astmalääkkeet.
Pitäis hakea lapsen lääkkeet apteekista, mutta miehelle jäi lapsen kelakortti lompakkoon lääkärikäynnin jälkeen ja en saa sitä nyt tähän hätään (mies meni toiseen kaupunkiin työtehtäviin). Eli lääkkeet saisin ilman kelakorttia, mutta en saa korvattavuutta niistä?? Kyseessä astmalääkkeet.
kelassa on lomakkeita jonka täytät ja toimitat liitteineen kelaan, tosin voi joutua odottamaan kuukausiakin,että rahat tulevat.
eli saat lääkkeet jos maksat niistä täyden hinnan apteekkiin, mutta voit hakea osan takaisin myöshemmin.
Voi jos ovat peruslääkkeitä. Raskaansarjan kipulääkkeisiin tms. tarvitsee lääkäriltä saatavan valtakirjan.
No kokeillaan. Eivät ole "peruslääkkeitä", vaan pitkäaikaissairauteen ja aika vaarallisia varmaan väärissä käsissä.
Tosin serkku-poikani (silloin 17vee) ei saanut apteekista mummomme lääkkeitä (mm. rauhoittavia) vaikka ihan oikeasti mummon lähettämänä asialla oli.
Vai meinaatko, että kaikkien sairaiden olis aina raahauduttava apteekkiin jonottelemaan?