Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onniteltiinko vauvaasi kun hän täytti 6kk?

Vierailija
09.02.2010 |

meidän vauva täytti tänään 6kk ja itse olin ihan innoissani. ajattelin että edes mummot tai joku sukulainen soittaa ja onnittelee, mutta kukaan ei muuistanut.:(

onko teidän vauvoja muistettu, vai tuntuuko asia vain itse äitinä isolta.. toisaalta tiedän että ei puoli vuotis päivä ole merkkipäivä tms. mutta halusin vaan kysyä...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan sano, että olet tosissasi!

Vierailija
2/19 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai isovanhemmilta 6kk onnittelukortin. Musta se oli aika söpöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän äiti tai kukaan muu ei soittanut ja onnitellut minua? =((

Vierailija
4/19 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mäkin iloitisin vauvan 6kk päivänä,ja mummo osti pitsi pipon lahjaksi kun oltiin kaupungilla.ja saatiin kavereilta onnitteluja kun fb:ssä siitä riemuitsin :))

Vierailija
5/19 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin aijon leipoa kakun meidän vauvalle muutaman viikon päästä, kun 6kk tulee täyteen :) Sitä saa tulla syömään, kuka tahtoo.

Vierailija
6/19 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä edes odottanut

kolmen äiti

Vierailija
7/19 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muille...

Vierailija
8/19 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Ei se oma lapsi ole muille ihmisille maailman napa. Vuodet vuosina.

Vierailija
9/19 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuinka moni sitä tosissaan laskeskelee KUUKAUSIA muiden kuin omien lastensa syntymästä?

Eipä ole koskaan tullut mieleen onnitella kenenkään puolivuotispäivästä. Hyvien ystävien vauvojen syntymäpäivä saattaa just olla ylhäällä, mutta käytännössä vain kummilapsia muistan erityisesti.

Toki, jos lapsen äiti erikseen hehkuttaa ja halua esim. juhlistaa puolivuotispäivää, en näe ongelmaa onnitella ja osallistua kakkukahveille. :) Mutta älä nyt ihmeessä sure sitä, että lähipiirisi käyttäytyy ihan normaalisti.

Vierailija
10/19 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ja siskoni onnittelivat, molempia lapsia muistivat omina 6kk päivinään ja oikeastaan myös 1kk päivänäkin. En mitenkään odottanut, että pitäisi.

Muistamisten unohtamisista taas on riipaissut se kun he olivat myöskin ainoat lapsen kummien lisäksi, jotka muistivat kuopusta ensimmäisenä nimipäivänään. Hänen nimekseen tuli Eemeli (30.8 nimipäivä) ja kaikki sukulaiset olivat tietoisia nimestään synnytyksestä alkaen, mutta koska kaste olikin syyskuunpuolella eivät muuta katsoneet edes kohteliaaksi onnitella nimipäivänä. Tuli vaan semmoinen olo, että mitäs jos ei olisikaan kastettu.

Esikoisen synttäritkin olivat kuukausi sitten ja ärsytti myös se kun miehen suvusta ainoastaan appivanhempani muistivat, ei siis edes lapsen täti tai isomummi, joka muuten kyllä on menossa ja tulossa ja muistamassa ja odottamassa muistamisia sekä vaatimassa kuvia, kyläkäyntejä ym, vaikkei ole itse vaivautunut kylään kuin kerran 2v aikana.

Vierailija
11/19 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihan tosissaan - se sinun lapsesi on toki sinulle maailman tärkein, mutta kun meidän muiden elämä ei pyöri sinun lapsesi ympärillä. Ja tätä ei ole tarkoitettu loukkaukseksi. Huomaat itsekin, kun muut ympärilläsi saavat lapsia, niin ei sinäkään heidän ikäänsä muista kuukausina, saatika aina vuosinakaan.. Tuskin muista näitä kuukausipäiviä sinäkään sitten seuraavilla lapsillasi.

Vierailija
12/19 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän 6 kk ole mikään erityinen ikä

Vierailija
13/19 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan kanssa me pitäneet päivää mitenkään ns. erityisenä, toisen kanssa kummit suuttui kun ei tajuttu PYYTÄÄ KAKULLE, päättivät sitten itse leipoa kakun ja tulla kylään! Kolmannen kanssa kummit kysyi KOSKA VIETÄTTE PUOLIVUOTIS PÄIVÄÄ? Et näin meillä.

Vierailija
14/19 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainoa joka saan hyvän tekosyyn leipoa perheelle herkkuja, kun nuorempi on tasa kuukausia vanha :D Mutta vain oikeina synttäreinä odotan toisten onnittelevan.

Vierailija
15/19 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kullanmuru täytti eilen 6kk, ja onnittelut tuli kummilta. olin iloisesti yllättynyt! muuten sukulaiset kyllä kyselivät, että miten puolivuotisneuvola meni, eli muistivat kyllä, mutta eivät onnitelleet (suvussa nei ole ollut tapana juhlia "kissanristiäisiä")

Vierailija
16/19 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja isä muistivat päivän ja lahjaksi ostettiin paketti vaippoja! :)

Mummo sattui olemaan kylässä, joten onnitteli poitsua, muita onnittelijoita ei näkynyt enkä todellakaan odottanut onnitteluja. Onhan ihmisillä oma elämä, ei kai kukaan ehdi joka välissä toisten tenavien "merkkipäivistä" huolehtimaan.

Vierailija
17/19 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä KUKAAN onnitellut! Soitin samantien Amnestylle, Hesariin ja perheneuvolaan.

Vierailija
18/19 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat ja kummit onnittelivat. Vauva sai jopa lahjoja.

Itse asiassa taidettiin saada onnitteluja lähes kuukausittain. Ainakin siihen puoleen vuoteen asti. Olivat nuo uudet isovanhemmat niin täpinöissään ekasta lapsenlapsesta.

En kuitenkaan odottanut näitä onnitteluja mitenkään erityisemmin, eli en olisi loukkaantunut jos onnitteluja ei olisi sadellut.

Vierailija
19/19 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmat tulivat yllättäen kylään ja toivat paketinkin. Itse toki tiesin, että 6kk tuli täyteen, mutta ei ollut tarkoitus mitenkään erityisesti viettää päivää. Kuopuksella tuo päivä osui joulupäivään, joten sitä ei kyllä joulunvietossa huomioitu erikseen.