Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11-vuotias poikani haluaa kuulapyssyn. Onko sinulla kokemuksia niistä?

Vierailija
09.02.2010 |

Eikö niistä aiheudu silmävammoja? Muistavatko lapset aina pukea suojalasit? Minua puistattaa, koska nuo kuulapyssyt muistuttavat oikeita aseita. Kaikilla kavereilla kuulemma on sellaiset.

En halua, että lapseni hankkii sellaisen omilla rahoillaan. Keksi minulle perusteluja! Puolesta tai vastaan.

Kommentit (195)

Vierailija
101/195 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaavat oman naamansa ettei sattuisi tai tapahtuisi tapaturmaa kun kuula tulee. Metsässä liikkuu kyllä muitakin, mutta on oma ongelma jos menee airsoft pelialueelle, jolla on luvat. Yleensä peli keskeytetään jos joku ulkopuolinen ilmaantuu paikalle.

Jos taas tarkoitat näitä pikku poikia, joita ei ole opetettu niin niille ei taas voi mitään jos puistossa ammuskelevat. Olen kyllä tavannut järkevän 10 v pojan, joka totteli sääntöjä ja käytti suojaimia.

Vierailija
102/195 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdellä naapurin pojalla oli kuulapyssy. Kuulat oli siihen aikaan muistaakseni keltaisia tai sinisiä muovikuulia. En tiedä mihin leikkeihin se oli alun perin ostettu, mutta ainakin meiltä tytöiltä tämä poika havaitsi saavansa mukavasti huomiota, kun meidän leikkiessämme pihalla vaikka penkkipersistä tuli sinne pyssyineen tähtäilemään ja ampumaan meitä kohti. Jotkut kaverit eivät pelänneet, sanoivat ettei siitä oikeasti sokeudu ja uskalsivat olla maalitauluina, mutta itse pelkäsin sen verran etten välillä uskaltanut ollenkaan mennä pihalle, kun tämä nuori terroristi kavereineen oli liikkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/195 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti ostakaa vanhemmat kuula ase niille lapsille joilla ei ole sellaista hullua kaveriporukkaa tai että lapsesi on hiukan riehakas vaan niille jotka tajuavat että kuula aseet ovat vaarallisia mutta suojalaseja ja varusteita käyttäessä niin ei pitäisi tapahtua juurikaan mitään jos ei onnistu nii parin vuoden kuluttuu uudestaa

Vierailija
104/195 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin airsoft on hauska ja mukava harrastus. Kuulapyssyissä pitäisi olla maatuvia kuulia, ja lapsella pitäisi olla maski/suojalasit. Tietenkin täytyy aikuisen valvoa lapsen kuulapyssyn käyttöä, muttei se tarkoita että se olisi mikään maailman vaarallisin juttu. Toisekseen lapsen aseenkäytön jälkeen ase täytyy takavarikoida, ennen seuraavaa käyttöä, ettei koulussa ja kaduilla tulisi noita ase tapahtumia.

Vierailija
105/195 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut ensimmäisen airsoft aseen vanhemmiltani lahjaksi kun olin 10v. Siitä asti olen airsoftia harrastanut ja nykyään myyn tuotteita työkseni. Ja jahka oma lapsi on tarpeeksi vanha sisäistämään harrastukseen liittyvät säännöt ja rajoitukset ostan hänelle oman aseen jos hän sitä tahtoo. 

Vierailija
106/195 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vittu mitä sontaa ylihuolehtivilta vanhemnmilta tulee airsoft ase on just juuri samanlainen peliväline kuin lätkä maila... vielä kunnon varusteilla hauska peli ;))

Vierailija
107/195 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vittu mitä sontaa ylihuolehtivilta vanhemnmilta tulee airsoft ase on just juuri samanlainen peliväline kuin lätkä maila... vielä kunnon varusteilla hauska peli ;))

Vierailija
108/195 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Ei kuulapyssyllä saa edes hakkaamalla autoon reikää tehtyä. Toki peilin lasi tai vast herkkä kohta voi kyllä vierestä ammuttuna särkyä. kuulapyssy on lelu, ja kuten moni muukin lelu, sekä vaatii vanhempien valvontaa ja selkeät säännöt, suojalasit kaikille ammuskelijoille ja malttia maalin valinnassa. Sama idea kuin jos antaa lasten ampua puhallusputkella herneitä naapurin niskaan, tuleehan siitä sanomista. Järki mukaan ja pelaamaan kuulasotaa.

Vierailija
109/195 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Ei kuulapyssyllä saa edes hakkaamalla autoon reikää tehtyä. Toki peilin lasi tai vast herkkä kohta voi kyllä vierestä ammuttuna särkyä. kuulapyssy on lelu, ja kuten moni muukin lelu, sekä vaatii vanhempien valvontaa ja selkeät säännöt, suojalasit kaikille ammuskelijoille ja malttia maalin valinnassa. Sama idea kuin jos antaa lasten ampua puhallusputkella herneitä naapurin niskaan, tuleehan siitä sanomista. Järki mukaan ja pelaamaan kuulasotaa.

Vierailija
110/195 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitää olla lasit

Vierailija
111/195 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin aikoinaan airsoftia noin 5 vuotta aloitin 10v. Jos säännöt on selvät ni ei siinä mitään vaarallista ole ei ne kuulat Satu jos osuu kirpasee vaan mukavasti jos on vastuuntuntonen niin varmaan pärjää. Nyt 15 vuotta ikää ja hirvikivääri ase kaapissa.... Lapsetkin kasvaa ette voi kieltää niiltä kaikkee mukavaa harrastusta!!! Oon aina halunnu et jääkiekko olis k18 koska se sattuu ja paljon, Kokemus... NE TEIDÄN KULLAN-NUPUTKIN KASVAA EI NE OLE IKUISESTI 5V

Vierailija
112/195 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa airsoft asetta muksulle,jos ei luota lapsen taitoon ampua kuula aseella.! :)

Kokemusta on: Oma poika sai silmä vamman. :(

T: SE ¨joka ei halua muille samaa! :)

Vierailija
113/195 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän sitä ihan järkevänä ,että lapset leikkivät sotaa metsässä suojalasit päässä meillä se ei ole aiheuttanut mitään vahinkoa.

Vierailija
114/195 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse seurailen kun lähimetsässä nuoret harrastajapojat pelailevat sitä, siis ovat ainakin teini-iässä, ehkä jopa täysi-ikäisiä. Jotenkin vaikka onkin "pyssyleikkiä" niin tulee hyvä mieli, että pojat viettää vapaa-aikaa metsässä juoksennellen, on sitä ehkä huonompaakin tekemistä. Ja ovat tosi vastuullisia, käytössä jokin keskeytyssana kun näkevät ulkopuolisen. No tämä meni jo ohi aiheen.

Vierailija
115/195 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niistä aiheudu silmävammoja? Muistavatko lapset aina pukea suojalasit? Minua puistattaa, koska nuo kuulapyssyt muistuttavat oikeita aseita. Kaikilla kavereilla kuulemma on sellaiset.

En halua, että lapseni hankkii sellaisen omilla rahoillaan. Keksi minulle perusteluja! Puolesta tai vastaan.

No niitä on monta laatua on kahdensadan euron airsoft kuulareista kahden euron kuulareihin.

Ne kahdensadan euron on TODELLA VAARALLISIA,mutta taas ne 2€ kuularit taas ampuu maksimissaan 2 metrin päähän kannattaa ostaa 20€ kuulari koska se ei hajoo heti eikä oo kovin vaarallinen

Vierailija
116/195 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat pojat ovat airsoftia harrastaneet. Isompikin vielä välillä innostuu mukaan, vaikka on jo 16 v. Pienempi 9 v on aivan haltioissaan. Säännöt on tehty selviksi, eikä isossakaan poikaporukassa ole ongelmia ollut. Eivät edes ota mukaan sellaisia, jotka eivät pidä suojalaseja. (Huom! maski parempi, sillä se suojaa myös hampaat!).

Tietysti täytyy olla asiallinen paikka, missä harrastetaan, meillä esim. iso metsikkö, jossa ei muita liiku. Hieman tanakalle pojalleni erinomaista likuntaa, kun juoksentelee hiki hatussa monta tuntia. ja ihanaa, kun isolla porukalla pelaavat iästä viis, kaikki on otettu mukaan!

Asenteet romukoppaan, mieluummin kannatan tällaista, jossa ollaan ulkona liikkumassa, kui että ammutaan pelikoneella hahmoja:))

Vierailija
117/195 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan vain on sovittu millasia aseita käytetään ja suojaus sen mukaan esim:pistooleita käytettäessä lasit riitttää mutta ite pelaan raskempaa sarjaa missä kaikilla on luotiliivit ja sähkö-kayttöiset kuula aseet.

Vierailija
118/195 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampuivat maalitauluun.

Jos on kyse lasten sotaleikistä niin suojalasit on kaikilla.

Vierailija
119/195 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleenkään ostaa hänelle sitä.

Vierailija
120/195 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyssypentuja sikiää. Karseeta!

Opettakaa sit niille, että jos pitää jotain ihmistä osoittaa vaikka leikillään niin se henkilö on oman perheen jäsen EI muiden! Kait te tämän jo itsekin olette älynneet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan