Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11-vuotias poikani haluaa kuulapyssyn. Onko sinulla kokemuksia niistä?

Vierailija
09.02.2010 |

Eikö niistä aiheudu silmävammoja? Muistavatko lapset aina pukea suojalasit? Minua puistattaa, koska nuo kuulapyssyt muistuttavat oikeita aseita. Kaikilla kavereilla kuulemma on sellaiset.

En halua, että lapseni hankkii sellaisen omilla rahoillaan. Keksi minulle perusteluja! Puolesta tai vastaan.

Kommentit (195)

Vierailija
141/195 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kuulat saa mut vieläkin raivoon.

Joka paikka täynnä niitä kuulia ja niitä löytyy sieltä täältä.

Varsinkin kun lapsen kaverit ne meille levittäneet.

Tehkää niille lapsillenne selväksi, ettei toisten kotiin kanneta niitä kuulia.

Vierailija
142/195 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on harrastanut airsoftia noin 5 vuotta, ja poika on nyt 17v.

Aseita on useampia, luonnollisesti biohajoavat kuulat ja käy myös järjestetyillä viikonloppureissuilla. Aina suojukset (silmä/kaula) päällään.

Harva harrastus saa teinin metsään säällä kuin säällä. Todella liikunnallinen ja sosiaalinen harrastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/195 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä pahaa noissa oikein on ?

Tai onhan niitäkin jotka eivät ajattele yhtään mitä tapahtuu esim. jos kokeilee asettaan autoon ?! Itse kun kohta saan niin ainakin menen kavereiden kanssa maskit päässä ja ase laukussa metsään biokuulien kanssa sotimaan siis sellaistahan sen pitää ollakkin.

Itse olen sen verran järkevä,  että en sivullisia osottelisi tai kouluun veisi.

Vierailija
144/195 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 10:30"]

En ikinä antaisia poikieni leikkiä jotain ääliömäistä sotaa, sotaa on ihan tarpeeksi tässä maailmassa muutenkin. Puhumattakaan noista inhottavista muovikuulista, joita he kylvävät luoontoon. Pitäisi saada laittomaksi koko touhu. Viimeksi näimme lähipuistossa maastoasuihin pukeutuneita idiootteja räiskimässä muovikuulia ympäristöön. Ei ole vaikea kuvitella minkälaisista wt-perheistä tällaiset tapaukset ovat kotoisin.

Todellinen wt-harrastus, hyi helvetti.

[/quote]

Kuulostatpa ääliöltä

Vierailija
145/195 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="03.12.2010 klo 15:56"]että kavereitten kanssa leikkiin lähtiessä kaikki lasit jne unohtuu, koska näyttää "urpolta" niiden kanssa. Ja sitä sitten odotellessa, että koska saa silmäänsä.
[/quote]
Hei.
Olen pian 15-vuotias ja harrastan airsoftia kavereiden kanssa. Sinulle saattaa tulla ehkä yllätyksenä se, että emme hyväksy sitä että joku tulisi pelaamaan meidän kanssa ilman maskia.
Pelaamme AINA herrasmiessäännöilla, eli:
-Ampumista päähän EI hyväksytä
-Jos näin käy, mokaaja maksaa jokaiselle 25€
-Sarjatulen käyttöä vältettävä lähitaistelussa
-EI saa ampua sokkona (eli ampuja on suojan takana ja räiskii jonnekkin)
[/quote]

Sori ny vaan, mut ihan surkeet säännöt teillä...

T.14v poika

Vierailija
146/195 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2010 klo 20:10"]

Eikö niistä aiheudu silmävammoja? Muistavatko lapset aina pukea suojalasit? Minua puistattaa, koska nuo kuulapyssyt muistuttavat oikeita aseita. Kaikilla kavereilla kuulemma on sellaiset.

En halua, että lapseni hankkii sellaisen omilla rahoillaan. Keksi minulle perusteluja! Puolesta tai vastaan.

[/quote]

lapsilla on hyvä mielikuvitus. sen seurauksena ampuvat ohikulkijoita, oravia, lintuja, ikkunoita...

muovikuulat ovat muovia, jäävät luontoon roskiksi.

ja sitten lopulta osuu jotain silmään, koska silmäsuojuksia ei tullut mukaan ja leikki on kivaa.

siis: pyssyleikkejä vasta armeijassa. ja sen jälkeen reservissä / metsästäjänä.

Vierailija
147/195 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 09:52"]

Missään nimessä ei pitäisi räkänokille ostaa noita. Itseänikin on joskus ammuttu kerrostalon parvekkeelta sellaisella kun olin lenkillä. Kyllä se sattuu. Kuitenkin on kakarat ampumassa muita ihmisiä niillä, älä missään nimessä osta. Toinen juttu mikä vituttaa kakaroilla on nuo laservalot. Sellaisellakin on minua lapsena sohittu silmään ja näkö oli sumuinen silmässä koko loppupäivän.

ÄRSYTTÄÄ kun räkänokilla on hallussa näitä ihmisten kiusaamisvälineitä!

[/quote]

joo toi laserilla silmään on todella vaarallista: voi tulla elinikäinen vamma. kuka korvaa? kuka osoittaa todeksi kuka teki?

pahimmillaan joudut käräjille lapsesi takia ja korvaamaan toisen ihmisen elinikäisen vamman.

Vierailija
148/195 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2010 klo 20:59"]jollain luuseriperheellä on ollut tarpeeksi pienet aivot, että ovat antaneet lapsensa hankkia kuula-aseen. Tulos: vanhempieni autot ovat pienillä koloilla, kun pojat käyvät testailemassa pyssyjään autoihin. Lisäksi pihanurmikko on täynnä pieniä sinisiä ja valkoisia kuulia.

Jestas että vituttaa, että jotkut ovat niin typeriä. Eli ÄLÄ ANNA HANKKIA. Ne ovat tosiaan K18-lelujakin.

[/quote] Airsoftin ostaminen on k-18 mutta alle 18v saa ostaa airsoftin jos on huoltajan lupa. Valitettavasti mä en tiiä että onko sun poika riiviö vai osaako se käyttäytyä, jos osaa niin miksi ei ostaisi? Ite oon 12v ja ostin mun ekan airsoft aseen kun olin 11v. Ja aina on hyvät suojat kun on Airsoft sotaa metsässä.

[/quote]

tulevat sukupolvet varmaan kiittää kun luonnossa on muovikuulia.

nuo idiootit pitäisi lähettää jonnekin siperiaan.

Vierailija
149/195 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulapyssyt on k-18  ja jos kovasti haluat ostaa pyssyn, niin sillä saa vain ampua metsässä, mutta metsän omistajalta pitää saada lupa

Vierailija
150/195 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuula ase on tavallaan lelu suosittelen ostamaan paitsi että kuularit ovat K18

Vierailija
151/195 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut airsoftia vuoden, ja olen huomannut että se ei ole paha asia jos tulee mustelmia. Jääkiekossa tulee enemmän kuin airsoftissa, ja se on hauska ulkoilumuoto :)

Vierailija
152/195 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2010 klo 08:38"]

viikon verran, kun poika ei tiennyt että ase on ladattu. Onneksi ei osunut puoli senttiä sivuun, tai olisin yhtä silmää köyhempi.

[/quote]

Kaikki aseonnettomuudet tapahtuu aina lataamattomalla aseella.

Vierailija
153/195 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi hankkia jos lapsi osaa sitä käyttää ja näin ensiksi kannattaa aikuinen olla lapsen mukana kun asetta käyttää ja sitten siitä pikku hiljaa homma alkaa jo sujumaan kertoo kokenut airsoftaaja eli siis 8 vuotta oon jo pelannu tuota kyseistä peliä

Vierailija
154/195 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Miksi yli 200$ kuula-aseen, jos saan 19$ hyvän pistoolin joka kestää kumminkin tarpeeksi kauan?

Siis kyllä ymmärrän jos tarkoitat, että pitää ostaa yli 200$ rynnäkkökivääri/sarjatuliase.

Vierailija
155/195 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko iha pimahtanu?!Ne on lasten huvituksia varten mutta se on totta että pitäisi kysyä aikuiselta lupa ja vain aikuisen valvonnassa suojat päällä

Vierailija
156/195 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ensinnäkin airsoft aseet ja harrastus ovat ikärajattomia suomessa.
Airsoft näköis aseet ovat laillisia.
Airsoft aseita ei kannata antaa aivottomille vatipäille.
Aina pitää pitää suojavarusteita.
Airsoft on kiva ja liikunnallinen harrastus eli miettikää ennen kuin kiellätte sen lapsiltanne.
Airsoft aseita on joka lähtöön ja jos kokee kuulien sattuvan niin aseiden tehoa voi virittää molempiin suuntiin.
Tavallinen lähtönopeus on 110m/s joten osuma nipistää.

Vierailija
157/195 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noi kuula aseet on juuri aloitteleville ihmisille jotka on oppimassa aitojen aseiden käyttöä joten älä missään nimessä osta sille kuula asetta

Hei Herää .

Ite harrastin ammuntaa oikeilla aseilla jo kun olin kuusi.

Ja nyt oon hankkimassa airsoft asetta.

Vierailija
158/195 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hänelle airsoft maski jotta hän tietää että tuet sitä turvallisuudessa

Vierailija
159/195 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta kun joku kakaralauma ampu mua ja koiraa kun oltiin lenkillä. Omille penskoille en osta.

Vierailija
160/195 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on. Lapseni pkodin vieressä olevaan taloyhtiöön jossain vaiheessa tuon ikäisille niitä oli hankittu. Ampuivat niillä sitten iltapäivisin pkodin pihassa leikkiviä lapsia siitä aidan takaa. Yhdellä 2 vuotiaalla oli muutamasta millistä kiinni, että ei mennyt näkö toisesta silmästä. Poliisit sitten ottivat pojilta ko aseet pois kokonaan. Mutta keskustelu vanhempien kanssa ei auttanut, tosiaan se virkavalta siihen sitten tarvittiin paikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä