Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11-vuotias poikani haluaa kuulapyssyn. Onko sinulla kokemuksia niistä?

Vierailija
09.02.2010 |

Eikö niistä aiheudu silmävammoja? Muistavatko lapset aina pukea suojalasit? Minua puistattaa, koska nuo kuulapyssyt muistuttavat oikeita aseita. Kaikilla kavereilla kuulemma on sellaiset.

En halua, että lapseni hankkii sellaisen omilla rahoillaan. Keksi minulle perusteluja! Puolesta tai vastaan.

Kommentit (195)

Vierailija
61/195 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 21:53"]Harrastin aikoinaan airsoftia noin 5 vuotta aloitin 10v. Jos säännöt on selvät ni ei siinä mitään vaarallista ole ei ne kuulat Satu jos osuu kirpasee vaan mukavasti jos on vastuuntuntonen niin varmaan pärjää. Nyt 15 vuotta ikää ja hirvikivääri ase kaapissa.... Lapsetkin kasvaa ette voi kieltää niiltä kaikkee mukavaa harrastusta!!! Oon aina halunnu et jääkiekko olis k18 koska se sattuu ja paljon, Kokemus... NE TEIDÄN KULLAN-NUPUTKIN KASVAA EI NE OLE IKUISESTI 5V

[/quote]

Kerro mulle mikä on hirvikivääri? :) ei taida olla kuitenkaan mitään kivääriä, koska tuo nimitys on niille jotka eivät aseista mitään tiedä :)

Etkö trolli tiedä, mikä on hirvikivääri?! Hah! Sanooko kaliberi 308 mitään? Tai 30-06? Kun ei kerran sano, niin pitäisitkö mölinäsi  ja tyhmyytesi omana tietonasi!

Vierailija
62/195 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 21:53"]Harrastin aikoinaan airsoftia noin 5 vuotta aloitin 10v. Jos säännöt on selvät ni ei siinä mitään vaarallista ole ei ne kuulat Satu jos osuu kirpasee vaan mukavasti jos on vastuuntuntonen niin varmaan pärjää. Nyt 15 vuotta ikää ja hirvikivääri ase kaapissa.... Lapsetkin kasvaa ette voi kieltää niiltä kaikkee mukavaa harrastusta!!! Oon aina halunnu et jääkiekko olis k18 koska se sattuu ja paljon, Kokemus... NE TEIDÄN KULLAN-NUPUTKIN KASVAA EI NE OLE IKUISESTI 5V

[/quote]

Kerro mulle mikä on hirvikivääri? :) ei taida olla kuitenkaan mitään kivääriä, koska tuo nimitys on niille jotka eivät aseista mitään tiedä :)

Etkö trolli tiedä, mikä on hirvikivääri?! Hah! Sanooko kaliberi 308 mitään? Tai 30-06? Kun ei kerran sano, niin pitäisitkö mölinäsi  ja tyhmyytesi omana tietonasi!

[/quote]

Eipä 15-vuotiaalla saa olla ko. Kaliiberin asetta nykyään ;) kyllä mä taidab tietää kun aseita omistan hirvikiväärin nuo kaksi kaliiberia löytyy wikipediasta. Kerropa millä muulla kaliiberilla saa hirviä ampua? Ja kerro sitten vaikka että monta vasikkaa saa yhdestä hirviajosta ampua? :) tai mikä oli viime vuodenohje sonnien ampumiseen. Tuntuu helvetin typerältä väitellä 15-vuotiaan kanssa, mutta ei näköjään ole parempaa tekemistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/195 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
64/195 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä ei pitäisi räkänokille ostaa noita. Itseänikin on joskus ammuttu kerrostalon parvekkeelta sellaisella kun olin lenkillä. Kyllä se sattuu. Kuitenkin on kakarat ampumassa muita ihmisiä niillä, älä missään nimessä osta. Toinen juttu mikä vituttaa kakaroilla on nuo laservalot. Sellaisellakin on minua lapsena sohittu silmään ja näkö oli sumuinen silmässä koko loppupäivän.

ÄRSYTTÄÄ kun räkänokilla on hallussa näitä ihmisten kiusaamisvälineitä!

Vierailija
65/195 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airsoft on ihan eri asia kuin tavalliset kuula pyssyt. Airsoft sattuu enemmän kuin tavallinen kuula pyssy. Airsoftin ammukset menevät kovempaa. Siinä on minun tietoi airsofteista

Vierailija
66/195 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro pojalle ennen aseen ostoa, että puistoissa istuvia mummoja ei sitten ammuta.

Vierailija
67/195 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2010 klo 20:59"]jollain luuseriperheellä on ollut tarpeeksi pienet aivot, että ovat antaneet lapsensa hankkia kuula-aseen. Tulos: vanhempieni autot ovat pienillä koloilla, kun pojat käyvät testailemassa pyssyjään autoihin. Lisäksi pihanurmikko on täynnä pieniä sinisiä ja valkoisia kuulia.

Jestas että vituttaa, että jotkut ovat niin typeriä. Eli ÄLÄ ANNA HANKKIA. Ne ovat tosiaan K18-lelujakin.

[/quote] Airsoftin ostaminen on k-18 mutta alle 18v saa ostaa airsoftin jos on huoltajan lupa. Valitettavasti mä en tiiä että onko sun poika riiviö vai osaako se käyttäytyä, jos osaa niin miksi ei ostaisi? Ite oon 12v ja ostin mun ekan airsoft aseen kun olin 11v. Ja aina on hyvät suojat kun on Airsoft sotaa metsässä.

Vierailija
68/195 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs käyttää, kun ei saa hallussapitää julkisilla alueilla? ei myydäkään saa alle 18v ja pitää vielä käyttääkin aikuisen valvonnassa. Elikkä jos jotain sattuu, syy on sinun.

Vierailija
69/195 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja metsäkin on julkista aluetta.

Vierailija
70/195 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa nämä vanhemmat, jotka yleistää että airsoft on ääliöiden laji. Älkää ragetko jos ette tiedä mitään!!! Se on idioottimaista.

Vierailija
71/195 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni suurin osa kirjottajista ei edes tiedä airsoftista paljoa mitään tässä teille vähän faktaa          Lainattu muovisotilas sivulta!

Naapurin pihalta kantautuu terävä säksätys, kaksi hahmoa vilahtaa kiven taa ja hetkeksi laskeutuu hiljaisuus. Pian tuli avataan kuitenkin uudestaan ja sen jälkeen kuuluu huuto: ”Joo joo, osu!” Pieni poika kävelee kädet ylhäällä etupihalle ja istahtaa penkille odottelemaan. ”Ne pelaa airsoftia.”

Käsitykset siitä, mitä airsoft on, voitaneen jakaa kahteen pääryhmään; softaajien käsitykseen softauksesta ja niiden, jotka eivät softaa, käsityksiin. 
Tämän tekstin tarkoitus on selventää, mitä softaus alan harrastajien näkökulmasta katsottuna oikeastaan on, ja mitä se ei ole.

Airsoft nykyisellään rantautui Suomeen 90-luvun alussa. Pieniä muovikuulia sylkeviä airsoft-aseita ilmestyi markkinoille, ja aluksi niiden hinnat olivat pilvissä. Sittemmin laji on kuitenkin levinnyt ja yleistynyt, ja hinnat ovat laskeneet, eikä lajista kiinnostunut joudu enää hylkäämään ajatusta softauksen aloittamisesta rahan puutteen takia, pääseehän jonkinlaiseen alkuun jo vajaan sadan euron budjetillakin.

Pelkistettynä airsoft on siis muovikuulia ampuvilla aseilla pelaamista. Tyypillisimmässä pelissä tietty määrä pelaajia jaetaan kahtia, ja sitten puolet koittavat voittaa toisensa tiputtamalla mahdollisimman monta vastakkaisen puolen pelaajaa osumalla näihin ampumalla. Muovikuulat eivät jätä jälkiä, mutta osuman huomaa napsahduksesta, tai tuntee iholla.

Sarjassamme suuria yllätyksiä lienee se, että tärkeä osa airsofttausta ovat säännöt. Kun lajiin perehtymättömälle valkenee, ettei kysymyksessä olekaan päätön räiskintä, vaan että parhaillaan pelissä on tarkka juonikin, ensimmäinen askel lajiin tutustumista kohti on otettu. Vastustajan eliminointi ampumalla on tietenkin olennainen osa harrastusta, mutta päättömiksi ”tapa kaikki mikä liikkuu!” -wannabe sotilaiksi emme tunnustaudu.

Toinen olennainen osa harrastusta ovat itse pelit. Kun lähdetään kotipuskasta, alkaa satunnaiselle samalla asutusalueella asuvien lasten ammuskelulle löytyä vaihtoehtoja -parempia sellaisia. Yksityisten tiimien lisäksi seurat ovat tärkeä pelejä järjestävä taho, etenkin kesällä. Pelijärjestäjät valvovat pelaamista, tarjoavat luvallista pelialuetta jolla softata, ja saavat homman toimimaan.

Harrastajiakin löytyy erilaisia; monien aloittamisen syynä on luonnollisesti kiinnostus aseita, sotahistoriaa ja sodankäyntiä kohtaan. Kuitenkin myös aseisiin tottumattomalle, tai niistä tietämättömälle, airsoftaus on elämys, jota kannattaa kokeilla. Vaikkeivat itse aseet eivät kiinnostaisi, voi vastustajan jäljittäminen ja tiiminä kriittisessä tilanteissa toimiminen olla kokemisen arvoista. Extremeurheiluksi luokiteltu airsoft tarjoaa harrastajalleen niin ulkona liikkumisen mahdollisuutta, uusia kavereita, kuin myös monenmoista tekemistä; paitsi pelaamista, airsoftaaja voi myös harrastaa aseiden kokoamista, virittämistä ja yleistä näpertelyä, kunhan vähän perehtyy.

Mitä siis tarvitset päästäksesi alkuun? Joillain seuroilla on tarjota aseita vuokralle niin, että kokeilu on mahdollista, vaikket omistaisikaan asetta. Alun tärkein hankinta ovat hyvät ja kestävät silmäsuojaimet, sillä kaikissa valvotuissa peleissä suojainten käyttö on pakollista. Seuraava ajankohtainen hankinta onkin sitten itse harrastusväline, eli ase. Halpa ei välttämättä aina tarkoita huonoa, laaja kilpailu kun on tuonut edullisempiakin malleja markkinoille asiakkaiden tavoittamiseksi.

Pilkun tarkka varustelu ja varustautuminen toki on tuttua varsinkin pidempään pelanneille, mutta ei tiedon eikä tavaroidenkaan puuttuminen estä ketään kokeilemasta softausta. Harrastuksen aloittaminen kun ei vaadi kuin kiinnostusta asiaan. Etenkin alan liikkeet ja yhdistykset tarjoavat mielellään asiantuntevaa apuaan, eikä kysyminen koskaan ole tyhmää. Jos koskaan olet katsellut kotonasi nurkan taa leikkien James Bondia, tai halunnut koittaa olla elokuvien toimintasankari, softaus voi olla juuri sinun juttusi. Ota rohkeasti selvää ja kysele asiantuntijoiden apua, olet tervetullut kokeilemaan pelaamista!  Itse olen 12v ja harrastanut airsoftia 2v joensuun alueella. ensimmäinen aseeni oli semmoinen pumppari jä nyt 2 vuoden jälkeen pitkään toivottu rynnäkkökivääri. Ikinä ei ole mittään sattunu Ja on niin saamarin hauskaa! tunnen parikin ukkoa 50v jotka ovat softanneet mun kanssa. Ja vuos sitte sain myös puolautomaatti haulikon oikean kylläkin ukilla on se asekaapissa  ja metällä käyrään onhan tota pari mehtoo ammuttu :D SUOSITTELEN AIRSOFTIA KAIKILLE!!

Vierailija
72/195 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen nyt 14v ja olen harrastanu softia 2 vuotta nyt ja täytyy sanoa että suoja varusteet löytyy kaikilta koska niitä kuulia oikeesti pelätään että osuu silmään

Vierailija
73/195 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisellä saa olla hallussa airsoft-ase mutta hän on huoltajan vastuulla koko ajan. Asetta ei saa missään nimessä näyttää julkisella paikalla ja aseella saa vain ampua alueilla jotka ovat tarkoitettu tähän tarkoitukseen. Eli jos luotat lapseesi ja uskot että lapsesi seuraa lakia niin siitä vain!

Vierailija
74/195 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa jargonia ikärajoista.. Kuulapyssyn ikäraja 18v, mutta armeijaan saa mennä jo 17v ja saa ihan oikeesti kovat piippuun. Ja niille, jotka sanovat, että armeijassa on aina valvoja valvomassa ammuskelua maalitauluihin.. Joo, onhan siellä, mutta minkäs teet, jos joku kilahtaa ja antaa rynkyn laulaa.. Ei siellä kellään ole luotiliiviä mikä rynkyn pysäyttäisi, ei kouluttajilla, eikä varusmiehillä.. Henk. koht. olen sitä mieltä, että airsoft pyssyn voi hankkia normaalijärkiselle lapselle, oli hän sitten 10-20 vuotias tai vanhempikin. Se on kiinni siitä, miten sitä asetta käyttää, missä ja millaisessa mielentilassa.

Ja voihan sitä kaikinlaisin muinkin keinoin ihmisiä/esineitä vahingoittaa..Meiltä on joskus räjäytetty postilaatikko pashaksi, ja joskus muinoin olen saanut viihteellä ollessani potkun tai pari kuuppaani.. Eikä niitä jalkoja esimerkiksi ole alle 18v. kielletty..

Järki käteen ihmiset, harrastakaa ja liikkukaa, mutta kunnioittakaa toisten omaisuutta ja toisia ihmisiä.

Vierailija
75/195 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhemmat on sillo tyhmiä airsoft on hyvä harrastus kun on asianmukaisesti varustautunut siinä saa hyvää liikuntaa kun rämpii metsässä tuntikausia ja ennen kun oli airsoft aseita niin pojat ampu ritsalla eikä sillo varmaan kukaan sanonut että pojasta tulee väkivaltainen koulu ampuja että kun valvoo että aina on suoja varusteet kun lähtee softaaa

Vierailija
76/195 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi kuula aseet on juuri aloitteleville ihmisille jotka on oppimassa aitojen aseiden käyttöä joten älä missään nimessä osta sille kuula asetta

Vierailija
77/195 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen itse pelannut kavereideni kanssa airsoftia ja peli on hauska tiimi-, ja urheilulaji. Kaikille lapsille ei voi vain ostaa kuula-asetta, suosittelisin sopimaan säännöt ja ostamaan suojat. Kunnollisien suojien kanssa ei voi tulla vakavia haavereita. Jos lapsesi haluaa pelata airsoftia, keskustele lapsesi kanssa siitä.

Vierailija
78/195 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustukaa myös lajiin Action Air

Vierailija
79/195 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="03.12.2010 klo 15:56"]että kavereitten kanssa leikkiin lähtiessä kaikki lasit jne unohtuu, koska näyttää "urpolta" niiden kanssa. Ja sitä sitten odotellessa, että koska saa silmäänsä.
[/quote]
Hei.
Olen pian 15-vuotias ja harrastan airsoftia kavereiden kanssa. Sinulle saattaa tulla ehkä yllätyksenä se, että emme hyväksy sitä että joku tulisi pelaamaan meidän kanssa ilman maskia.
Pelaamme AINA herrasmiessäännöilla, eli:
-Ampumista päähän EI hyväksytä
-Jos näin käy, mokaaja maksaa jokaiselle 25€
-Sarjatulen käyttöä vältettävä lähitaistelussa
-EI saa ampua sokkona (eli ampuja on suojan takana ja räiskii jonnekkin)
[/quote]

Sori ny vaan, mut ihan surkeet säännöt teillä...

T.14v poika
[/quote]

Miksi alapeukut? Noilla säännöillä voi vaan peekata kiven yli ase kädessä? Sua ei saa ampua mut sää voit ampua muut?

T.14v poika

Vierailija
80/195 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulapyssyjen osto ikäraja on 18, mutta niitä saa käyttää vaikka 4 vuotiaat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi