Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11-vuotias poikani haluaa kuulapyssyn. Onko sinulla kokemuksia niistä?

Vierailija
09.02.2010 |

Eikö niistä aiheudu silmävammoja? Muistavatko lapset aina pukea suojalasit? Minua puistattaa, koska nuo kuulapyssyt muistuttavat oikeita aseita. Kaikilla kavereilla kuulemma on sellaiset.

En halua, että lapseni hankkii sellaisen omilla rahoillaan. Keksi minulle perusteluja! Puolesta tai vastaan.

Kommentit (195)

Vierailija
81/195 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos järkevä on nii kyllä pitää suojalaseja vaikka näyttää juntilta.

Vierailija
82/195 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pelannu yksin satoja tai jopa tuhansia tunteja sotapelejä ja voin sanoa että todellisuus ei hämärrry t.alaikäinenjonne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/195 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat samoja kapistuksia.tosin supermarkettejen hyllyiltä löytyvät kuulapyssyt ovat huonolaatuisia eivätkä ole välttämättä niin turvallisia kuin airsoft/paintball alan liikeistä ostetut aseet jotka ovat useimmiten turvallisuus testeissä hyväksyttyjä.

Vierailija
84/195 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä sitten vaikka haluaakin? Olet saanut vastauksia ja toivottavasti teet oikean ratkaisun. Jos et, niin toivottavasti et asu meidän lähistöllä

Vierailija
85/195 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustassa olevasta liikkeestä ostettu. Akullinen kuula-ase.

Lapsi saa ampua sillä vain valvotusti, sillä alle 18-vuotiaan kohdalla olen vastuussa siitä.

Olen ollut tosi paljon kaikkia aseita vastaan aina, mutta tutustuttani runsaasti aiheeseen, en näe mitään pahaa, että ampuu tuolla tarkkuutta. Asutaan sellaisella alueella, että jos menisi sillä omin päin ammuskelemaan, jäisi kiinni heti,kun naapurustossa kaikki tuntee toisensa:)

Vierailija
86/195 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun vasta katsoin:D

Vierailija
87/195 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkseni kuulareiden ostoikäraja on 18 vuotta mutta niitä saa käyttää ali-ikäiset...

Vierailija
88/195 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani sai sellaisen 11-vuotiaana. Kävivät kolmen tai neljän pojan porukoissa pelaamassa ja oli kuulemma ihan älyttömän hauskaa, viihtyivät kukkuloilla monta tuntia. Suojukset pitivät kaikki tunnollisesti päällä. Ostimme niitä vähän kalliimpia maatuvia kuulia koska minun omatuntoni ei olisi mitenkään sallinut muovikappaleiden kylvämistä tuhansittain tuonne metsiin.

Ehtona pyssyn ja kypärän ja ammusten saamiselle tosiaan oli, että minulta piti joka kerta erikseen kysyä lupa tai sopia että lähtevät pelaamaan, mitään ex tempore tarkkuusammuntoja ei lähdetä tekemään tai pyssy lähtee heti.

Mutta voi: oli poika sitten kotona ammuskellut kaverin kyläillessä ja rikkoi läppärin näytön... idioottimaista ja tympeää ja sen jälkeen lähti ase kellariin. Ja muitakin rangaistuksia tuli, mm. sai maksaa vähittäismaksulla yli satasen "sakon" kuukausirahoistaan.

Air soft on oikeasti hieno ja hauska ja liikunnallinen harrastus, mutta lapsille pitäisi tehdä aivan ehdottoman selväksi että tosiaan sitä harrastetaan eikä pyssy ole leikkiväline muulloin. Ensi kesänä ajattelin päästää pojan air soft -leirille. Nyt on 13-vuotias jo.

Vierailija
89/195 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-Vuotias poikani harrastaa Airsoftia Orivedellä valvotuissa oloissaja maksaa 15e vuosimaksun muuten ase on minulla piilossa eli järjen käyttö sallittua,hyvää liikuntaa lapsille kun juoksevat metsässä.

Vierailija
90/195 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puistossa tuollaisen pyssyn kanssa. Rätki puiston täyteen kuulia, eikä mitään järkeä että miten sillä saisi ampua.

Vierailija
91/195 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pojalleni kuulapyssyn (jousella toimivan, joka ampuu muovisia pieniä kuullia) joka näyttää oikealta pistoolilta. Ostimme sen messuilta ja myyjä kertoi että ostoikäraja on 18 v ja vanhempi on vastuussa.

Eli kun poika ampuu niin joku aikuinen on sitten mukana.

Meillä on myös mökillä vanha ilmakivääri jonka aion kunnostaa. Muistaakseni silloin kun se hankittiin niin ei ollut mitään ikärajoja. Ilmakivääri ampuu lisäksi kovempaa kuin muovikuulapyssy ja luodit on metallisia. Eli jos poika ampuu sillä, niin minä olen mukana.

Vierailija
92/195 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet oikeassa. mustuta aina lasien käyttöä. okeilta aseilta ne näyttää mutta todellisuudessa se on ihan eri vempele. lapsille kuula pyssyn ostamisessa on kysymys siitä kuinkahyvin hänkohtelee asetta vaikka ase ei olisi ladattu

Vierailija
93/195 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poikasi saa sen jostain hankittua, selvität mistä ja ilmoitat asiasta. Kuluttajansuojavirastosta osataan varmasti kertoa, minne valitus tehdään.

Kullapyssyistä ei lasten vapaassa käytössä ole mitään muuta kuin harmia: ne ampuvat kovia muovikuulia, jotka osuessaan sattuvat aika lailla ja tekevät ruman mustelman, silmään osuessaan paljon pahempaa jälkeä. Kun lasten annetaan noita keskenään käytellä, on 99% varmaa, että niillä jossakin vaiheessa ammutaan toista, mahdollisesti vielä aseetonta (ja suojalasitonta) henkilöä. Eiköhän tästä ole jo riittävän monen vuosikerran traumat todisteena.

Jos ostatte pojalle kuulapyssyn, sitä tulisi käyttää vain aikuisen valvonnassa. Kouluun, pihalle tai puistoon niitä ei saa viedä, koska seillä liikkuu myös sivullisia.

Helposti sen hankkii kun tilaa netistä omalla tai vanhempien kortilla salaa niin ei kukaan selvitä ikä-rajoja

Vierailija
94/195 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airsoft tai peintbaal Tai leiki pyssyt

Vierailija
95/195 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Hel***** mitä soopaa täällä on

valaisen hieman näitä trollaus kommentteja

1.alle 200 euron ase voi olla hyvä jos osaa vain ostaa oikean ja huoltaa sitä.

2. Kuula-aseiden myynti ikäraja on 18 mutta ase voidaan myydä lupalapulla tai sitten vanhemmat voivat ostaa aseen.

3 Suojalasit,totta on ne ovat tärkeät mutta huonolaatuiset suojalasit ovat yhtä tyhjän kanssa mm sansein kopio ritilä maskit hajoavat hyvin helposti m100 aseella ja sen on sitten näkö pois,myös kaikenmaailman rakettilasit kemianluokka lasit ja marketista ostetut suojalasit eivät kestä yhtään mitään,joten suosittelen ostamaan jonkin näistä laseista/maskeista http://www.milgear.fi/kauppa/vision-loadoutmaster-c-24_132_131.html

-- http://www.milgear.fi/kauppa/paintball-airsoftmaskit-c-24_132_129.html

4,täällä oli joku kirjoittanu että kalliit kuula aseet ovat vaarallisia?,lähtönopeus on suurempi kuin jousitoimisissa, 100-150 m/s tämä ei silti aiheuta vaaraa niin kauan kuin käytetään LAADUKKAITA silmäsuojaimia

5 Tietoa vanhemmille

jos lapsesi haluaa kuula aseen ja ikää on vasta 10 kannattaa sitä harkita koska se järki tuskin on viisaimmillaan ja aseen kanssa voi sattua vaikka mitä ikävää,voidaanhan ase tietysti lapselle hankkia mutta sen käyttöä on valvottava.

jos lapsesi haluaa pelailla airsoftia kannattaa ottaa selvää paikallisista airsoft yhdistyksistä ikärajaa peileissä ei yleensä ole. mutta itse suosittelen ainakin että lapsesi olisi ainaki 12 ennenkuin menee yhístyksien peleihin koska peleissä on paljon osaavampia pelaajia joilla alkaa olemaan jo paljon viritetympiä aseita kuin junnu pelaajilla.yhdistyksien peleissä on monia hyviä puolia mm pelialueille on luvat,sekä peleissä on tiukat säännöt joilla taataan oma ja kanssapelaajien turvallisuus

Linkkejä;http://www.juoksuhauta.net/stories.php?story=faq#aloittelijat

:http://www.milgear.fi/kauppa/index.php

:http://www.prohobby.fi/

:http://www.softaaja.fi/

Vierailija
96/195 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt noita muovipalleroita pyörii metsissä ympäriinsä.

Vierailija
97/195 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttävät aina maskia, koska tietävät vaarat. Se on helppo testata, kun saa kuulan vaikka reiteen, että sattuu. Säännöt on tiukat eikä meillä ole ollut ongelmia.

11- ja 13-vuotiaat softaavat kavereiden kanssa metsässä (biohajoavilla kuulilla), saavat lookuntaa ja ovat porukassa onnellisia. Pahempaakin tekemistä keksin.

Vierailija
98/195 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muistavat silmäsuojat ja laittavat muuallekkin pehmustetta, koska se todella sattuu osuessaan. Pojat on poikia, ei niitä aseita oikein voi piilottaa ja leikkiä ettei niitä tässä maailmassa olisi. Siitä joudun kyllä jatkuvasti muistuttamaan, että aseen piippu pidetään maata kohti. Hyvin on mennyt tähän asti, sopuisasti nuo pelaavat keskenään isommallakin porukalla.

Vierailija
99/195 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mene metsään katsomaan pojan kanssa kun kaikki kaverit leikkii niillä.

Mä ostaisin, mutta ostaisin myös siihen kuuluvan maskin, jotta koko naama olisi suojattu.

Vierailija
100/195 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

softaamassa kaverin aseella ja suojalaseilla. En kyllä ymmärrä kuka vastuullinen antaa lapselleen aseen ja lasit haltuun kun iäksi vaaditaan 18!!! Ja poikia on paljon lähimetsässä :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän