Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin pöllö, etten osaa (tai jaksa perehtyä) varata matkaa netistä.

Vierailija
09.02.2010 |

Onko vielä "nuoria" ihmisiä, jotka menevät ihan matkatoimistoon varaamaan matkan (tai soittavat)?

Siis hoidan kyllä kaiken muun netissä (pankkiasiat, kela, verokortit yms.), mutta jotenkin tää matkanvaraus ei suju, kun en oikein edes tiedä, mitä kautta kannattaa. ONks nykypäivänä ihan sikana kalliimpaa varata muuta kuin netin kautta?

Siis olen kyllä varannut lentoja netistä aikaisemmin, mutta nyt kun pitäis saada majoituskin, niin meni vaikeaksi.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ruoat ja juomat saa tulla päälle, mutta tonnin saisi riittää lentoihin ja hotelliin. Onko realistista?

Vierailija
22/38 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/valmismatkat/matkanval…

Muutenkin matkojen varaamisesta on tehty nykyään joku urheilulaji, jossa pädetään sillä mitä enemmän tekee itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/38 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/valmismatkat/matkanval…" alt="http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/valmismatkat/matkanval…">http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/valmismatkat/matkanval…; Muutenkin matkojen varaamisesta on tehty nykyään joku urheilulaji, jossa pädetään sillä mitä enemmän tekee itse.

Tai jos siis on ihan pakko varata kaikki itse, eli on budjetista kiinni, niin sittenhän tietty on pakko ja sillä selvä. Mutta jos rahasta ei ole kiinni niin miksi ihmeessä nähdä kaikki se vaiva kun pääsee niin paljon helpommallakin?

Vierailija
25/38 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hotellihuoneen ja myös junaliput

hotelli on hyvä, vanha ja perinteinen rautatieaseman lähellä

Vierailija
26/38 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaan silti aina itse hotellin, myös ne viidentähden sellaiset

Vierailija
27/38 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me otamme aina lennot erikseen ja sitten googlaan hotellia. Se vie satoja tunteja...Mutta siihen se perustuu, että saa itse laittaa oman sormenjälkensä matkan suunnitteluun.

Olen 41 v, eikä nuorena tätä mahdollisuutta ollut. Nyt käytän sen hyväksi.

Vierailija
28/38 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me otamme aina lennot erikseen ja sitten googlaan hotellia. Se vie satoja tunteja...Mutta siihen se perustuu, että saa itse laittaa oman sormenjälkensä matkan suunnitteluun.

Olen 41 v, eikä nuorena tätä mahdollisuutta ollut. Nyt käytän sen hyväksi.

Vierailija
29/38 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkatoimistoilla on yhteistyökumppaninsa, eli paljon suppeampi valikoima

itse varatessa myös säästää, siis jos on fiksu ja ottaa asioista selvää

Vierailija
30/38 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaan silti aina itse hotellin, myös ne viidentähden sellaiset

ei siis pahalla, ihan vaan ihmettelen tätä, että miten jollain on aikaa pyöriä netissä tuntikausia matkoja ja lentoja vertailemassa. Kun sen siis saa helpommallakin :). Vai tykkäätkö sä vaan siitä suunnittelusta? Mä itse vihaan sitä ja sen vuoksi en ikinä tilaile itse mitään, haluan kaiken valmiina kuin manulle illallinen :).

Vierailija
31/38 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis pahalla, ihan vaan ihmettelen tätä, että miten jollain on aikaa pyöriä netissä tuntikausia matkoja ja lentoja vertailemassa. Kun sen siis saa helpommallakin :). Vai tykkäätkö sä vaan siitä suunnittelusta? Mä itse vihaan sitä ja sen vuoksi en ikinä tilaile itse mitään, haluan kaiken valmiina kuin manulle illallinen :).

Vierailija
32/38 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt hän onkin suurituloinen, joka pelkästään arvostaa vapaa-aikaansa niin paljon, ettei siksi viitsi :D

Vierailija
33/38 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä matkatoimistojen "suosituksiin" ei aina ole luottaminen - tästä on omakohtaista kokemusta. Varaamme sitten matkan mitä kautta tahansa, AINA ota majoituksen tasosta selvää etukäteen (luen esim. tripadvisorin arvostelut jne.). Eikä tuohon niin kauaa aikaa mene, tunti pari korkeintaan.

Vierailija
34/38 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bilderberg Jan Luyken Hotel Amsterdam

Tripadvisorin arvostelut

http://tinyurl.com/ecmj

http://www.bilderberg.nl/hotels/janluyken/

Vierailija
35/38 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluan itse päättää, millä yhtiöllä lennän ja mihin hotelliin majoitun

Vierailija
36/38 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkatoimistoilla on yhteistyökumppaninsa, eli paljon suppeampi valikoima itse varatessa myös säästää, siis jos on fiksu ja ottaa asioista selvää

Mtkanjärjestäjä ja matkatoimisto ovat kaksi eri asiaa. Matkatoimisto myy sinulle juuri sitä, mitä itse haluat, matkanjärjestäjällä on ne valmiit yhteistyökumppanit.

Vierailija
37/38 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys onkin juuri se, kuinka paljon kalliimmaksi tulee se, ettei tilaa netitse. Eli itse en (ainakaan nyt, kun on kiireinen elämänvaihe) jaksa etsiskellä hotellia itse, vaan haluaisin onnistuneen matkan pirauttamalla matkatoimistoon, mutta puhutaanko silloin kymppien vai kenties satasten "häviämisestä". Jos satasten, niin sitten täytyy se vaiva kai nähdä.

Olin tässä muutaman tunnin poissa. Kiitos vastaajille ja lisääkin kommentteja otetaan vastaan! Ja sinä Amsterdamiin menijä - paljon reissusi maksaa yhteensä?

Ap

Vierailija
38/38 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä suunnittelu on osa sitä matkaa. Ei omatoimivarauksia sinänsä kannata pelätä, kyllä niistä saa ihan asialliset vahvistukset sähköpostiin :)