Olen niin pöllö, etten osaa (tai jaksa perehtyä) varata matkaa netistä.
Onko vielä "nuoria" ihmisiä, jotka menevät ihan matkatoimistoon varaamaan matkan (tai soittavat)?
Siis hoidan kyllä kaiken muun netissä (pankkiasiat, kela, verokortit yms.), mutta jotenkin tää matkanvaraus ei suju, kun en oikein edes tiedä, mitä kautta kannattaa. ONks nykypäivänä ihan sikana kalliimpaa varata muuta kuin netin kautta?
Siis olen kyllä varannut lentoja netistä aikaisemmin, mutta nyt kun pitäis saada majoituskin, niin meni vaikeaksi.
Kommentit (38)
Majoitusta hakiessa hae hotelleita haluamastasi kaupungista tai alueelta, katso läpi palveluntarjoajat tyyliin hotels.com ja kun löydät kivan hotellin, tsekkaa myös hotellin itsensä nettisivut - hinta voi olla edullisempi kuin majoitusvälitysfirmoilla.
Samat lennot saa edelleen matkatoimistosta kuin itse varaamalla, ja palvelumaksu lienee jotain 40 euron luokkaa. Eli ei maatakaatavaa. Usein oma aika on niin arvokasta, että kannattaisi maksaa suosiolla, ennemmin kuin viettää tunteja netissä vaihtoehtoja hakemassa (jos ei tunne asiaan suurta innostusta).
En jotenkin luota että varaukset menevät perille tai ei tule mitään lisäkustannuksia tms. En ainakaan englannin kielisiltä sivuilta tilaa mitään, vaikka englannissa olenkin ihan etevä. Pelkään että jotain jää huomaamatta. Olen kuullut myös kavereiltani näitä juttuja että määränpäähän saapuessa ei olekkaan ollut hotellivarausta vaikka kaikki on ollut maksettunakin jne. Saahan niistä sitten takasin rahat, mutta nämä joutunut maksamaan eka uudestaan ja jälkikäteen säätämään näitten kustannuksien kanssa.
Suosin itse ebookersin toimistoa tms. josta saa molemmat, lennot ja hotellin.
Ryanairilta olen kerran lennot tilannut netin kautta. Mutta ajatus siitä, että kokoisin jonkun omatoimi/halpamatkan itse netin kautta tuntuu kaamealta. Mistä sivustoilta löytäisin mitäkin yms..
valmis maksamaan vähän extraakin siitä, että tarvii nähän ite mahd. vähän vaivaa. Mä kun olen varaamassa vain pikkuviikonloppureissua miehelle synttärilahjaksi ja haluan tyyliin valmiin paketin suorine lentoineen ja hyvällä sijainnilla olevine hotelleineen. Mut jotenkin nyt kiinnostus ihan nollassa alkaa selailla mitään hotellien sivuja, varsinkin kun ne nyt musta on kaikkein epäluotettavimpia. Kai nyt kaikki hotellit omilla sivuillaan mainostaa olevansa ihan helventin hienoja luksushotelleja vaikka olisivatkin nuhjuisia yhden tähdän lääviä.
Mutta ehkä mä nyt vaan soitan matkatoimistoon - kai niillä työntekijöilläkin on hyvä töitä olla:)
80-luvulla, ei ollut edes nettiä silloin, telexillä, telefaxeilla ja puhelimella
varaan edelleen itse, aloitan ostamalla lennot ja sitten katselen supersaver, ebookers, ebooking yms mitä googlella löytyy ja varaan majoituksenkin itse
rohkeesti vaan, ne voi sitten perua ja pidät vaan parhaimman vaihtoehdon
Tosin aikaa se vie kun etsii parasta mahdollista vaihtoehtoa itselleen ja siihen vielä päälle joutuu lukemaan hotellien arvosteluja ettei perillä odota karua yllätystä.
nykypäivänäkin vielä käyttää matkatoimistoja (eikä ne numerot ja toimipisteet ole vain muodon vuoksi:):)
Jotenkin vaan kaiken muun hoidan niin sujuvasti netissä mutta toi matka varaaminen tuntuu niin työläältä, varsinkin kun lastenhoidon takia ei voida lähteä liian aikaisin aamulla eikä tulla liian myöhään illalla jne. Eiköhän ne asiakaspalvelijat etsi sopivan vaihtoehdon, kun latelee toivomukset.
Ap
mutta en halua. ja syy juuri siinä, että oma aika on todellakin niin arvokasta, että ei ole aikaa eikä varsinkaan halua pyöriä tuntikausia netissä vertailemassa hotelleja ja lentoja. Hinnalla ei merkitystä minulle, saa maksaa ihan reilustikin enemmän kunhan saan vaan kaiken helposti yhdellä soitolla.
varaa valmismatkaa, saahan niitäkin netin kautta varattua? Ei ne nyt niin paljon kalliimpia ole ja mielestäni luotettavampaa.
varaan lennot + hotelli ja kun listasta löytyy hyvän oloinen hotelli niin googlaan siitä arvosteluja ennen päätöksen tekoa.
ne voi sitten perua ja pidät vaan parhaimman vaihtoehdon
peruminen ja toisekseen rahat lähtee luottokortilta kun varauksen on tehnyt.
nekin varaan usein soittamalla koska haluan yleensä laittaa erikoistoivomuksia huoneen yms suhteen ja niitä ei netissä voi laittaa. Eli joudun sinne sitten kuitenkin soittamaan perään.
Amsterdamista ja monta matkustajaa? Kuinka pitkäksi ajaksi? Aamiaisella vai ilman?
Huhtikuussa vasta menossa. kuinkas paljon aikaisemmin noi matkat kantsii varata?
Ap
perussiisti. Lähinnä nukkumiseen vain ja tosiaan aamiainen pitää olla. Tärkeämpää sijainti - saisi olla hyvin keskeisellä paikalla, ettei mene aikaa hotellilta keskustaan suhaamiseen.
esim Suomen matkatoimistolla ja Ok-matkoilla on kaupunkilomakohteita. Muistaakseni aurinkomatkoillakin on joitain kaupunkikohteita.
Siis ruoat ja juomat saa tulla päälle, mutta tonnin saisi riittää lentoihin ja hotelliin. Onko realistista?
idiootti", mistä toi yks mamma puhuu:)
Ap