Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko hoitovapaalta siirtyä kesken kaiken äitiyslomalle?

Vierailija
09.02.2010 |

Kai oikeus työpaikkaan silti säilyy?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin työpaikalle. Ei siitä nyt haittaakaan ole. Eikös se nyt ollu jokunen kuukausi, kun täytyy ilmoittaa työpaikalle, että alkaa äitiysloma... Sehän tarkoittaa sitä, että voit hyvin olla hoitovapaalla siitä vielä se kolme vuotta. Hyvä niitten olisi siihen varautua!

Vierailija
2/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kuullut tapauksesta, kun nainen oli jo hoitovapaalla ensimmäisestä lapsesta ja toisesta lapsesta alkava äitiysloma menivät päällekkäin. Niin siinä kävi niin, että nainen alkoi saamaan äitiyspäivärahaa vasta kun jo sovittu hoitovapaa ekasta lapsesta päättyi. Eli kannattaa ajoissa sopia hoitovapaan päättymisestä ennen seuraavasta lapsesta alkavaa äitiyslomaa.

En tiedä miten asia sitten loppujen lopuksi ratkesi.

Vierailija
4/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siirryin toisen lapsen hoitovapaalta kolmannen äitiyslomalle suoraan.

Tosin jos on mahdollista olla töissä puoli vuotta, niin rahallisesti se kannattaisi.

Vierailija
5/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jos on mahdollista olla töissä puoli vuotta, niin rahallisesti se kannattaisi.

Vierailija
6/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lasten ikäero alle 3 niin saa samat päivärahat kuin edellisestä?

Vierailija
7/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta puoli vuotta riittää töissäoloa ä-päivärahan laskemiseen. Palkkahan on suurempi kuin päiväraha.

Vierailija
8/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mene noin....

Vierailija
9/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siirryin toisen lapsen hoitovapaalta kolmannen äitiyslomalle suoraan.

kun saa saman äitiyspäivärahan kuin viimeksi jos edeltävä lapsi alle 3 v.

Vierailija
10/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10...

Vierailija
11/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sain vielä toisen äitiysloman alussakin 3 kk täyden palkan, vaikka käytännössä en ehtinyt palata töihin edellisen hoitovapaan jälkeen. Olin nimittäin sopinut pitäväni pitämättömät vuosilomat (joita oli 4 vkoa ajalta ennen äitiyslomaa ja äitiysloman aikana kertyneet 5 vkoa = 9 vkoa) hoitovapaan jälkeen pois. Uusi äitysloma alkoikin sitten tämän vuosiloman aikana, ja vuosilomapalkan lisäksi sain sitten vielä 3 kk palkakin.

Ja tämä ei muuten ollut ennalta suunniteltu juttu, näin vain kävi.

Vierailija
12/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sallii hoitovapaan keskeyttämisen äitiysloman vuoksi, mutta tämä ei varmastikaan ole käytäntöntä kaikissa paikoissa. Työsopimuslain mukaan hoitovapaan keskeyttäminen on mahdollista vain painavasta syystä, mutta äitiyslomaa ei ole pidetty tällaisena syynä. Muistan, että muutama vuosi sitten EY:n tuomioistuin antoi kuitenkin päätöksen, jossa uusi äitiysloma oli peruste hoitovapaan ajankohdan muutokselle. Eli voihan olla, että tätä asiaa tulkitaan nykyisin joustavammin.

Vierailija
13/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvokaa mua nyt sitten. Olen hoitovapaalla ja seuraava syntyy elokuussa, Pitääkö nyt ensin ilmoittaa työnantajalle, että päätän hoitovapaan heinäkuun alussa ja siitä siirryn äitiyslomalle? vai miten teen?

Vierailija
14/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtaa voi muuttaa vain painavasta syystä.

Neuvokaa mua nyt sitten. Olen hoitovapaalla ja seuraava syntyy elokuussa, Pitääkö nyt ensin ilmoittaa työnantajalle, että päätän hoitovapaan heinäkuun alussa ja siitä siirryn äitiyslomalle? vai miten teen?

Vierailija
15/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ole mahdollista, että esim. jäisi ilman äitiyspäivärahaa. Näin on kyllä ollut niin kauan kuin muistan - näitä tapauksia on tuttavapiirissä useampia.

Vierailija
16/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mennyt niin, että kahta(?) kuukautta ennen töihin paluuta pitää työnantajalle ilmoittaa? Siis ei toki ole toivottavaa että keskeytetään, mutta eikö ole oikeus palata töihin 2kk varoajalla? Vai onko tämäkin työpaikkakohtaista?! Ei kai voi olla...

öh, eikö hoitovapaan voi keskeyttää milloin haluaa?

Vierailija
17/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelan sivuilta, että olen ilmoittanut hoitovapaani loppuvan kesäkuun puolessa välissä ja äitiysloma siis alkaisi heinäkuun alussa, kenelle siis ilmoitan mitä ja milloin? en nyt ala hoitovapaata muuttamaan parilla viikolla eteenpäin kuitenkaan.

Vierailija
18/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten rahapulan vuoksi haluatkin palata töihin jo sovitun hoitovapaan puolivälissä. Sinulle on palkattu sijainen tuon 2v ajaksi. Mitä tehdään? sinä töihin ja sijainen ulos?

Vierailija
19/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk ennen?

Vierailija
20/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelan sivuilta, että olen ilmoittanut hoitovapaani loppuvan kesäkuun puolessa välissä ja äitiysloma siis alkaisi heinäkuun alussa, kenelle siis ilmoitan mitä ja milloin? en nyt ala hoitovapaata muuttamaan parilla viikolla eteenpäin kuitenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi