Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettävä äiti pääsee helpommalla (yö)syötöistä kuin korviketta antavat.

Vierailija
08.02.2010 |

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin lääkekuurin takia lopettamaan imetyksen ja pullomaito piti mahan täynnä pitempään. Lisäksi loppui se tapaluttuutus. Ja mies hoisi viikonloppuisin syötöt, minä sain nukkua.

Kahta muuta imetin sitten vuoden ikäiseksi ja oli tosi raskaita vuosia.

Vierailija
22/46 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä korvike täyttää vauvan vatsan pidemmäksi aikaa kuin äidinmaito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nukkunut täysiä öitä ihan alusta asti.. Nyt jännitän miten käy toisen kanssa, haluaisin silti kokeilla imetystä. Tuo yökukkuminen just ahdistaa, olen täysin varma, että meillä nukuttiin hyvin nimenomaan pullon ansiosta.

Vierailija
24/46 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin maito haisee nenässä kokoajan ja vauva haluaa tissille jopa 2h välein. ja korvike tosiaan on tuhdimpaa kun äidin maito.

Vierailija
25/46 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttävät vielä äitiään tuttinaan. Siksi juuri nämä vauvat heräilevät vielä 2 vuotiaina kun heidän aivonsa eivät ole oppineet nukkumaan vaan he heräilevät tunnin välein imemään tissiä. Kun imetys lopetetaan, on aivoissa muistijälki tunnin välein heräämisestä ja siinäpä on kierre sitten valmis.

Vierailija
26/46 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun imetys kun oli sitä, että öisin ei makuulla imetys sujunut ja istuenkin vain siten että asettelin tyynyt oikein vauvan alle...vauva imi pitkään ja hartaasti ja siinä mulla ehti unet karista silmistä moneen kertaan. Pulloruokinta olis ollu helpompaa (kokemusta on siitäkin) todellakin!

Vierailija
27/46 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa, jos voi nukkua vauvan vieressä ja häntä ei tarvitse röyhtäyttää. Harvoin se ihan noin menee kuitenkaan.

Itse pääsin paljon vähemmällä kun vauva siirtyi 2kk ikäsen korvikkeisiin. Ekalla viikolla pitenivät yöunet huimasti ja sen viikon jälkeen nukkuin 6h yöunet, jotka sitten vaan pikkuhiljaa pitenivät. Tosi luxusta :)

Vierailija
28/46 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta imetetty, eka 4 kk, toinen 10 kk ja kuopus 8 kk. Maitoa tuli kuin palomiehen letkusta, paineella ja paljon.

Esikoisen aikana laihduin yhtäkkiä hirveästi ja maito loppui kuin seinään 4 kk iässä. Kakkosta imetin 10 kk, ei ongelmia. Kuopus siirtyi korvikkeeseen, kun en jaksanut enää yöheräämisiä 2 tunnin välein. Olin täysin ja totaalisen paskana.

Nyt mies hoitaa sen yhden ainoan yösyötön klo 5 aamulla ja minä nukun. On HUOMATTAVASTI helpompaa kuin imetys! Olen kuitenkin tosi iloinen, että imetin lapsiani ja sain kokea senkin.

Vierailija
29/46 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä oli pointti? tämähän on täysin selvä juttu!

Vierailija
30/46 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä korvike täyttää vauvan vatsan pidemmäksi aikaa kuin äidinmaito.

Lastenlaakareiden mukaan tama on kylla ihan urbaanilegenda. Asia riippuu vauvasta, ei siita, saako rintamaitoa vai korviketta ;-)

Vierailija
31/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko näitä kahta asiata edes verrata keskenään? Molemmissa omat hyvät ja huonot puolensa, eikä ole yhtä oikeaa tapaa. Ärsyttävää tämmöinen vertailu ja älytön kärkkyys asiasta.. Hormonihuuruissako täällä ollaan ettei voi aiheesta järkevästi keskustella?

Vierailija
32/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä imetettiin noin 2kk ja oli pirun rankkaa aikaa. Rintakumin kanssa leikkiä aina, kun nänni ei oo semmonen pikkurillin päänkokoinen vaan täysin olematon. Juuri kun saat kumin paikalleen, niin vauva raivotessaan saa sen aina huitastua irti ja sitten raivoaa vielä enemmän kun ei onnistunut saamaan tissiä suuhun :D Ei luoja, en tiiä itkeäkö vai nauraako kun mietin meidän imetyksiä. Oli kyllä niin täysi kaaos, että ihan pelottaa ajatella seuraavan lapsen imetystä :DD Kyllä itkin onnesta kun sain neuvolatädin tuella tehtyä päätöksen, että siirrytään pelkästään korvikkeeseen. Toisaalta itkin surusta, kun olisin niin halunnut imettää, mutta se kun oli mitä oli niin toisaalta itkin ilosta, että tästä se elämä alkaa helpottumaan ja rauhottumaan. Sai äitikin voimansa takaisin, kun päästiin siitä turhautumisesta ja epäonnistumisen tunteesta kun ei imetys sujunut oikein koskaan. Mietin mieheni kanssa, että onko toooodella väsynyt ja itkuinen imettävä äiti parempi kuin levännyt, iloinen ja jaksava pullo äiti. Ja edelleen ajattelen tehneeni oikean päätöksen kun aloitettiin pelkkä korvikkeen antaminen. Olihan sekin kyllä hirveä rumba kun vauva heräili monta kertaa yössä ja aina piti juosta mikrolle lämmittää maitoa ja vauva sai siinä vaiheessa aina tajuttoman raivo hepulin. Meillä ei kyllä yösyötöistä päästy korviikkeen avulla, vaan vasta sitten kun aloin öisin aina ensiksi tarjoamaan tuttia maidon sijasta ja jos tyytyi siihen niin hienoa. Jos ei niin sitten maitoa. Ja äkkiä jäi sitten ruokailut yhteen kertaan ja pian ei tarvinnut ollenkaan. Miks ihmeessä tunkee aina maitoa pullosta tai tissistä suuhun jos toinen huutaa vain turvaa ja kaipaa lupsutella jotain? Jos tissiäititkin vain kokeilisivat ajallansa antaa vaikka tuttia osaan yöhuutoihin niin helpottaisi varmasti pikku hiljaa sitä jatkuvaa syömistä. Harmi kun en tajunnut tätä tuttijuttua kokeilla jo silloin kun vielä imetin. Ei lapsi aina nälkäänsä huuda.

Vierailija
33/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämäkin joku täysipäisen aloitus? Luulisi, että lapsen ruokkiminen on pääasia, viis ruokintatavasta.

Vierailija
34/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääsee kun lapsi nukkuu 12h unet eikä herää syömään ;)

Vierailija
35/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Olen toisaalta samaa ja toisaalta eri mieltä. Itse siis imetän, vauva kohta 7kk. Veikkaan, että pulloruokinnalla syöttöjä olisi vähemmän tai ei välttämättä lainkaan. Nyt tissivauva syö edelleen 2-5 kertaa yössä. Välillä ei rauhoitu muuta kuin rinnalle, vaikka ei välttämättä edes syö. Jippii. Muuten kyllä imetys on todella helppoa, paitsi että enää ei meinaa julkisilla paikoilla onnistua kun on vauvalle liikaa virikkeitä.

Eli puolensa ja puolensa, toisaalta on helppoa vain napata vauva viereen nukkumaan ja saa itse lepäillä. Sitä kuitenkin joutuu ainakin meillä tekemään vähintään 3 tunnin välein.

Vierailija
36/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2010 klo 16:42"]

käyttävät vielä äitiään tuttinaan. Siksi juuri nämä vauvat heräilevät vielä 2 vuotiaina kun heidän aivonsa eivät ole oppineet nukkumaan vaan he heräilevät tunnin välein imemään tissiä. Kun imetys lopetetaan, on aivoissa muistijälki tunnin välein heräämisestä ja siinäpä on kierre sitten valmis.

[/quote]

No höpöhöpö. Eihän se kainalossa nukkuva vauva edes herää kunnolla imemään, vaan puoliunessa ottaa tissin suuhun, eihän se nyt siitä mitään heräilemistä opi. Ja vauvalla on ihan täysi oikeus käyttää äitiä tuttina.

Vierailija
37/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, meillä imetys loppui varsin aikaisin (2kk ikäisenä) erinäisistä itsestäni riippumattomista syistä ja olihan se ihan mahtavaa kun isä pystyikin hoitamaan osansa yösyötöistä niin että minä sain nukkua kokonaisia öita useamman kerran viikossa.

En tiedä johtuiko korvikkeesta vai mistä, mutta vauva alkoi nukkua kokonaisia (n.8-10 tunnin) öita 3,5 kk iässä.

Joten aika helpolla selvittiin korvikkeenkin kera.

Vierailija
38/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikähän se ole enemmän kiinni lapsesta kuin ruokintatavasta.

Vierailija
39/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisen kohdalla loppui maidon tulo, kun vauva oli n. 2 viikkoa vanha. Jouduttiin siirtymään korvikkeisiin ja jäi yösyönnit kokonaan pois. 

Nyt kaksosten kanssa maitoa tulee paremmin, heräävät syömään n. 2-3 tunnin välein. Tosin päivisin myös pumppailen, kun sitä maitoa tulee niin valtavasti, joten mies hoitaa yösyöttöjä siinä vaiheessa, kun en enää jaksa sängystä nousta ylös. Mies hoitaa siis ehkä yössä yhden syötön. En suostu vauvoja viereen ottamaan, koska en ole mikään rauhaisa nukkuja joten mielummin nousen ylös sängystä, otan hyvän asennon ihanassa tuolissani ja lapset imetystyynyn päälle. Sitten röyhtäytellään ja laitettaan takaisin sänkyyn. Joskus sitä sitten valvotaan ikävä kyllä 3 tuntia yhteen putkeen, kun potevat poloiset ilmavaivoja, mutta hei, tämä vaihe kestää niin lyhyen ajan, että mielelläni valvon :)

Vierailija
40/46 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te valitatte?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi