Voiko olla mahatautia ilman oksentelua??
Oireina vain korkea kuume, väsymys ja HUONO, oksettava olo mahassa.
Kommentit (18)
Kaikki variaatiot on mahdollisia. Joillakin on pelkkä ripuli. Mun mielestä tosin oksentaminen on ok, koska olo helpottuu ainakin hetkeksi.
Todellakin voi. Mahatauti voi olla vaikka 2 viikkoa oksettavaa oloa tai ripulointia tai yhden illan korkea kuume.
Voi. Aina kun muilla on mahatauti, mulla on vain lievästi vatsa sekaisin ja sellainen olo, että röyhtäyttää, mutta ei okseta.
Meillä oli 2 viikkoa sitten noro koko perheellä 3 viidestä oksensi ja kahdella muulla vain mahakipua (toisella kuume) ja oksettavaa oloa.
Se on kyllä ihan yhtä kauhea kuin mahatauti oksentelun kanssa. Olo on samalla tavalla vetämätön ja maha useita päiviä kipeä oksettavan olon mentyä ohi.
meillä meni viime keväänä tytön kanssa vatsatauti niin että tyttö selvisi kahdella ripulilla, minä pelkällä vatsakivulla (päivän myöhemmin). Mies ei sairastanut ollenkaan. Samaan aikaan oli jo pitempään ollut vatsatautia päiväkodissa liikkeellä joten oli varmastikin ihan tauti eikä vaan jotain muuta huonoa oloa.
eli siis ei oksenna? kun minun isällä on luultavasti mahatauti ja pelkään että se oksentaa :S
Täysin mahdollista. Norovirus voi aiheuttaa vaikka mitä, itselläkin kävi niin viime keväänä että koko perhe isää ja minua lukuunottamatta oksenteli yhden päivän. Minulle iski kuume ja pienet vatsakivut sen jälkeen, isä säästyi taudilta kokonaan.
En tiedä mistä 'mahataudista' puhut, mutta gastroenteriittejä on erilaisia, joista vain osa aiheuttaa oksentelua, lähinnä silloin kun elimistö pyrkii poistamaan vatsassa olevan toksiinin.
Se, että on 'oksettava olo' mutta ei oksenna, kuulostaa kyllä melko oksymoroniselta.
Kannattaisiko kääntyä ihan oikean lääkärin puoleen?
Pieraise oikein makiasti ja naura röhötä päälle, kyllä helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on maha kipee ja ripulia oksettava olo mutta sitä yrjöö ei tuu
Mulla on tuollaista, jos olen syönyt liikaa rasvaista ruokaa ja/tai muuta suolisto-oireiselta kiellettyä. Saatan viikonlopun syömisten takia herätä tiistaina ja sitten se alkaa paha olo ja vessassa saa rampata noin kuusi kertaa ja on aivan vetämätön olo, mutta töihin n pakko lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Aina kun muilla on mahatauti, mulla on vain lievästi vatsa sekaisin ja sellainen olo, että röyhtäyttää, mutta ei okseta.
Tähän piti tulla tuo, että se on närästystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuollaista, jos olen syönyt liikaa rasvaista ruokaa ja/tai muuta suolisto-oireiselta kiellettyä. Saatan viikonlopun syömisten takia herätä tiistaina ja sitten se alkaa paha olo ja vessassa saa rampata noin kuusi kertaa ja on aivan vetämätön olo, mutta töihin n pakko lähteä.
Syöt viikonloppuna jonka päätteeksi menet nukkumaan ja heräät seuraavan kerran tiistaina. Ok.
Oksennus odottaa aikaansa, jos mahassa velloo. Rohkeasti vaan yökkimään pöntölle, kyllä se sieltä tulee ja sitten helpottaa. :)