Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TODELLA v-mäinen esimies!!

Vierailija
08.02.2010 |

pyysi minut aamupäivällä huoneeseensa ja otti puheeksi sen, kuinka paljon 2 lastani ovat nyt elokuusta asti sairastaneet. Palasin siis elokuussa hoitovapaalta takaisin töihin, olin pois töistä putkeen 3,5 vuotta. Olen ollut täällä töissä yhteensä 11 vuotta, ja kertaakaan ei ole kenenkään pitänyt minua "puhutella" työajoistani ja työmääristäni. Tämä esimies on minulle uusi, tullut taloon pari vuotta sitten kun olin itse kotona.

Julkesi nyt sanoa että "että kun sun on näemmä vaikeeta tehdä täyttä viikkoa ja suoritua kaikista työtehtävistä lastesi sairastelun takia niin oletko miettinyt jäämistä 4-päiväiselle työviikolle? Siinä sun työtehtäväsi määrä mitoitettaisin vastaavasti vähemmäksi".

Minusta tämä on todella törkeetä!! En mielestäni ole ollut sen enempää pois kuin kukaan mukaan, ja jokaisesta poissaolosta olen toimittanut vaadittavat todistukset. S..:tanan akka vielä sanoi loppuun että "koska miehelläsi ei näemmä ole mahdollisuutta jeesata näiden sairaspoissaolojen suhteen".

Voiko tästä valittaa jonnekin? TEi kai kukaan esimies voi tälleen käyttäytyä??

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkaa noista päivistä. Kun otetaan huomioon, että kuukaudessa on 22 työpäivää, on ap ollut pois töistä 13,6 % työajastaan. Onhan se melko merkittävä määrä.

Vierailija
62/75 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työntekijä joka asiassa oikeassa. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota yhteyttä sinne, heillä juristipalvelua.

Samalla selvität, mitä laki sanoo poissaoloista lasten sairauden takia.

Kaikki kannattaa selvittää.

Nykyinen esimiehesi ei voi siirtää sinua 4-päiväiseen työviikkoon ilman suostumustasi.

Hän vain uhoaa, uskoisin.

Jos teet etätyötä kotona lasten sairastaessa, huolehdi siitä, että se huomioidaan!

Sovi asiasta kirjallisesti.

En luottaisi mihinkään suullisen sopimukseen nykyisen esimiehesi kanssa - vain oma tuntemukseni.

Vierailija
64/75 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukee, että lasten sairauspoissaoloista maksetaan samoin kuin työntekijän itse sairastuessa. Kyseessä kuitenkin tavallinen "duunariammatti".

Vierailija
65/75 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työantajalla ei ole velvollisuutta maksaa palkkaa noista päivistä. Kun otetaan huomioon, että kuukaudessa on 22 työpäivää, on ap ollut pois töistä 13,6 % työajastaan. Onhan se melko merkittävä määrä.

Vierailija
66/75 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeus olla 4 päivää pois. Siis yleisen työehtolain mukaan.

Mikäli sama sairaus uusiutuu ei tuota 4 päivää ole enää käytössä.

Todellakin sairauden pitää olla akuutti.

Vierailija
67/75 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan vuorotellen pois jos lapsi on sairas. Kannattais varmaan kokeilla jos mahdollista.

Vierailija
68/75 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sympatiani ovat aika pitkälti pomon puolella. Olen itse juuri tuollainen nuori naispomo, mutta sillä erotuksella, että minulla on lapsia. Ei tarvitse olla kummoinen tilastonikkari, kun tajuaa, että poissaolot kohdistuvat aina samoihin perheisiin, samoille lapsille ja aina äidit hoitavat. Se on heidän laillinen oikeutensa, mutta esim. 3 pv kuukaudessa on jo paljon. Ja ennen kuin kukaan käy vinkumaan, että olen täällä työaikana, minä olen nyt lomalla.

Pomosi halusi tulla sinua vastaan ja ehdotti lyhempää työaikaa. Sinä tulkitset sen vittuiluksi. Miten voit tulkita tilanteen noin väärin?

Totta kai lapset joskus sairastavat. Olennaista on koettaa hoitaa hoitaja lapselle tai sitten yrittää järjestää asiaa muuta kautta. Tietty perheen sisäiset järjestelyt olisivat parhaita. Tai sitten ottaa töitä kotiin mukaan, jos mahdollista (esim. jos lapsi kuumeessa ja nukkuu, itse voin tehdä töitä ja vastailla meileihin samalla). Tämä tietty riippuu työstä ja lapsen sairaudesta. Muista, työnantajan intressi on saada työ tuottavaksi, ei maksaa tekemättömästä työstä palkkaa.

Vierailija
69/75 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset sairastuvat. Myös miehesi täytyy myös jäädä hoitamaan lapsia, eikä vaan sinun. Siitähän tässä on kyse.

Arvaa kuka lentää pois, jos yt- neuvottelut tulee?

Se on sinulle oikein!

Olin kerran työhaastattelussa ja siellä pomo sanoi, että myös miehen täytyy jäädä hoitamaan lapsia, kun ovat sairaita.

Vierailija
70/75 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän perheessä kaksi tasavertaista vanhempaa?

Vierailija
71/75 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko niitä lapsia vääntää maailman kun haittaavat duunia?

Vierailija
72/75 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausajan kärsin valtavasta pahoinvoinnista, mutta en ollut sen vuoksi töistä pois kuin muutaman päivän yhteensä. Tuosta muutamasta päivästäkin esimies tiuski ettei raskaus ole sairaus. Niinpä jatkossa oksentelin sitten töissä, vaikka kaikki muut työntekijät siivoojaa myöten kehottivat lähtemään kotiin.

Kun palasin äitiyslomalta töihin pomo sanoi, etteivät lapset nyt sitten saa sairastella kun oli tärkeä EU:n puheenjohtajuusvuosi. Tässä keskustelusta ilmaan jäi selkeä potkujen uhka. Esimieheni oli itse seitsemän lapsen isä, joten olisi kuvitellut hänenkin vähän käsittävän, etten voi uhkaustenkaan voimalla estää lapsiani sairastelemasta.

Stressasin lasten mahdollisista sairasteluista niin paljon, että en saanut enää nukuttua ollenkaan ja jouduin itse sairaslomalle. Siitähän se riemu sitten repesi. Irtisanouduin lopulta, koska palkkani (1800E/kk)ei ollut moisen paskan väärti. Säälin sitä naisparkaa, joka virkani sai.

Pakko silti itsekin myöntää, että koska olin tuolloin aika vastavalmistunut, olin ihan tarpeettoman kiltti. En sietäisi moista kohtelua enää.

Vierailija
73/75 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työnantaja yritti tulla vastaan ja keventää työtaakkaasi, kun kotona on "raskasta".

Terveisin esimies, kahden lapsen äiti, teen 4 pv/viikko ja lapset sairastelee (ekana hoitovuonna järkyttävän paljon).

Minun sympatiani ovat aika pitkälti pomon puolella. Olen itse juuri tuollainen nuori naispomo, mutta sillä erotuksella, että minulla on lapsia. Ei tarvitse olla kummoinen tilastonikkari, kun tajuaa, että poissaolot kohdistuvat aina samoihin perheisiin, samoille lapsille ja aina äidit hoitavat. Se on heidän laillinen oikeutensa, mutta esim. 3 pv kuukaudessa on jo paljon. Ja ennen kuin kukaan käy vinkumaan, että olen täällä työaikana, minä olen nyt lomalla. Pomosi halusi tulla sinua vastaan ja ehdotti lyhempää työaikaa. Sinä tulkitset sen vittuiluksi. Miten voit tulkita tilanteen noin väärin? Totta kai lapset joskus sairastavat. Olennaista on koettaa hoitaa hoitaja lapselle tai sitten yrittää järjestää asiaa muuta kautta. Tietty perheen sisäiset järjestelyt olisivat parhaita. Tai sitten ottaa töitä kotiin mukaan, jos mahdollista (esim. jos lapsi kuumeessa ja nukkuu, itse voin tehdä töitä ja vastailla meileihin samalla). Tämä tietty riippuu työstä ja lapsen sairaudesta. Muista, työnantajan intressi on saada työ tuottavaksi, ei maksaa tekemättömästä työstä palkkaa.

Vierailija
74/75 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen sairastaa kohtuullisen säännöllisesti, sekä aikuinen että lapsi. Työntekijällä on lakisääteinen oikeus olla sairaslomalla tai hoitaa sairasta lastaan. Sopparista riippuen joko palkallisesti tai palkatta ja päiviä laskematta.

Jos luulet, että lyhyt työviikko on vastaus "ongelmaan" niin samalla voit ehdottaa koko organisaatiollesi, että tekevät lyhennettyä työaikaa. Jos ei ole lapsia niin sitten vaikka osa-aikaeläkkeen muodossa. Luuletko tosiaan, että sairaspäivät osuvat sille osavapaalle? Et kyllä itse ole se penaalin terävin kynä...

Ja ei, se lyhennetty työaika ei ole vastaus tähän. Työnantajan tulee tiedostaa ihmisen palkattuaan, että se saattaa sukupuolesta riippumatta olla perhevapailla ja hoitaa sairaita lapsia. Ja se vain yksinkertaisesti maksaa työnantajalle. Jos tämä ei passaa niin täytyy tehdä työt itse.

Ja loppukaneettina. Jos työntekijä hoitaa sairasta lastaan, hänellä ei ole silloin työntekovelvoitetta eli ihan turha odottaa, että päikkyjen aikana joku jaksaisi hoitaa työmaileja. Sitä kun yleensä näissä tautikierteissä on yöt valvottu itkevää lasta lohduttaen.

Olet juuri sellainen esimies, jota en sietäisi silmissäni päivääkään vaan siirtäisin sinut viivana tilanteesta riippen laatuinsinöörin aina yhtä jonninjoutavaan pestiin tai tuotannollisista ja/tai taloudellisista syistä vapauttaisin tehtävistäsi.

Ap, jos sinulla on joku todiste/todistaja näille pomosi ehdotuksille lyhyestä työajasta, ota yhteys liittoon heti. Saadaan tämäkin vääryys loppumaan.

t: isompi pomo

Vierailija
75/75 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoo ken haluaa.

Olet juuri sellainen esimies, jota en sietäisi silmissäni päivääkään vaan siirtäisin sinut viivana tilanteesta riippen laatuinsinöörin aina yhtä jonninjoutavaan pestiin tai tuotannollisista ja/tai taloudellisista syistä vapauttaisin tehtävistäsi.

Ap, jos sinulla on joku todiste/todistaja näille pomosi ehdotuksille lyhyestä työajasta, ota yhteys liittoon heti. Saadaan tämäkin vääryys loppumaan.

t: isompi pomo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan