TODELLA v-mäinen esimies!!
pyysi minut aamupäivällä huoneeseensa ja otti puheeksi sen, kuinka paljon 2 lastani ovat nyt elokuusta asti sairastaneet. Palasin siis elokuussa hoitovapaalta takaisin töihin, olin pois töistä putkeen 3,5 vuotta. Olen ollut täällä töissä yhteensä 11 vuotta, ja kertaakaan ei ole kenenkään pitänyt minua "puhutella" työajoistani ja työmääristäni. Tämä esimies on minulle uusi, tullut taloon pari vuotta sitten kun olin itse kotona.
Julkesi nyt sanoa että "että kun sun on näemmä vaikeeta tehdä täyttä viikkoa ja suoritua kaikista työtehtävistä lastesi sairastelun takia niin oletko miettinyt jäämistä 4-päiväiselle työviikolle? Siinä sun työtehtäväsi määrä mitoitettaisin vastaavasti vähemmäksi".
Minusta tämä on todella törkeetä!! En mielestäni ole ollut sen enempää pois kuin kukaan mukaan, ja jokaisesta poissaolosta olen toimittanut vaadittavat todistukset. S..:tanan akka vielä sanoi loppuun että "koska miehelläsi ei näemmä ole mahdollisuutta jeesata näiden sairaspoissaolojen suhteen".
Voiko tästä valittaa jonnekin? TEi kai kukaan esimies voi tälleen käyttäytyä??
Kommentit (75)
Eikö se sun mies voi oikeesti auttaa yhtään kun lapset sairastelee? Mä en ymmärrä ollenkaan tätä, että miehen työ on muka niin tärkeä ettei voi olla pois jos lapsi on kipeä.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 19:22"]
Sinun tilallesi tulisi ottaa lapseton työntekijä. Tulisipa hommat kunnolla hoidettua.
P.S. Tiesitkö, että lapselle voi palkata yksityisen hoitajan kotiin?
[/quote] Mitä helvettiä tähän lapsia sekoitetaan, jos olen itse sairas enkä pysty työn tekoon,
niin en pysty työn tekoon. Lapsia kun ei ole siunaantuko ollenkaan.
Siis lasten takia en ole joutunut sairaslomalle, vaan ihan oman sairauteni takia.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 21:28"]
Eikö se sun mies voi oikeesti auttaa yhtään kun lapset sairastelee? Mä en ymmärrä ollenkaan tätä, että miehen työ on muka niin tärkeä ettei voi olla pois jos lapsi on kipeä.
[/quote]
Meillä miehen työ on todellakin se tärkeämpi ja palkkakin 3x omaani suurempi. Me olemme tehneet niin, että suurimmaksi osaksi minä hoidan lapset ja mies hoitaa kun pystyy. Onhan se yksinhuoltajillakin usein sama ongelma ettei ole muita lapsenhoitajia. Jos työpaikka maksaisi lastenhoidon, niin voisin sitä harkita.
Olen mielestäni hyvä työntekijä ja joustan tarvittaessa, muutan työvuorojakin tarvittaessa jos tilanne niin vaatii. Silti, yritys jossa työskentelen ei tunnu arvostavan työntekijöitään, on mm. vähennetty kokopäiväisiltä työtunteja, jolloin heidän on ollut pakko irtisanoutua ja etsiä muu kokopäiväinen työ. Turha työnantajankaan odottaa täyttä sitoutumista työpaikkaan joka kohtelee työntekijää kuin karjaa!
Jännä juttu, kun äiti lähtee töihin ni hyi kamala viet lapses hoitoon.
Sitten kun jäät hoitamaan sairasta lasta kotiin hoitamaan ni pitäs olla töissä...
Kaikille lapset tulee ensin ennen työtä.. lukekaas nyt oikeesti noita tekstejänne.
Minä jään hoitamaan sairasta lastani kotiin jos on oikeasti kipeä, pieni nuha tai köhä ei sitä ole. Jos laatta lentää kaaressa niin kotiinhan sitä jäädään. MInulla ei ole miestä joka niitä lapsia hoitais, joten teen sitä ihan itse. Se kenelle työ on oikeasti tärkeämpi kuin omat lapset ja kehtaa väittää on tekopyhä lehmä.
Suomalaiset on niin vitun kateellista porukkaa ettei oo mitään rajaa...
t. ihan tavan duunari
Yksinhuoltajat erikseen, mut ehdottomasti muilla isät myös kotiin hoitamaan!
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 22:46"]
Millaisesta sairaudesta saa suoraan vuoden sairasloman? Ap kuulostaa kyllä varsinaiselta unelmatyöntekijältä, kyllähän kaikki firmat pitää työntekijästä, joka on viidestä vuodesta puoli vuotta töissä, josta siitäkin ajasta suuren osan sairauslomalla!
[/quote] Minä olen se joka sai suoraan erik.lääkäriltä vuoden sairaslomaa.
Otappa vähän enemmän selvää sairauksista mistä voi suoraan saada kerralla 1v. sairaslomaa.
Ensinnäkkin ,mistä tiedät kuinka kauan olen sairastanut ja mitä sairausta/sairauksia.
Oletko muuten koskaan kuullut, että sairas ihminen voi päästä suoraan työkyvyttömyyseläkkeellekin.
[/quote]
Siksi kysynkin, kun haluaisin ottaa selvää, mistä esimerkiksi voi, sillä en todellakaan siis tiedä, mutta ihan vilpittömästi kiinnostaisi, ketään syyttelemättä. En myöskään tiedä, mitä sinä olet sairastanut, sillä et kysymyksiini ole vastannut.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2010 klo 13:32"]
työnantajia, jotka joustavat loputtomasti alaistensa perheiden ehdoilla... Kas kun ei ehdoteta, että äiti saisi hoitaa lapsensa täysipäiväisesti kotona kouluikään asti, täydellä palkalla tietenkin...
Tätä ketjua lukiessani ymmärrän jälleen kerran, miksi meidän kolmekymppisten naisten on niin vaikea työllistyä...
Mietin aivan samaa. Ihan ihmeellistä meininkiä, että joku ämmä ei tajua, että siinä voisi olla jotain todella syvältä perseestä, että HÄN aina jää hoitamaan lapsia kotiin, eikä anna miehensä tehdä sitä, koska HÄN on niin helvetin erinomainen äiti, ja työyhteisönkin olisi selvästikin syytä tajuta se.
TOivottavasti tuollainen ämmä saa kenkää niin että heilahtaa heti jos on yhtään syytä vähentää työntekijöitä. Ja sitten tietysti itketään, kun niin pahasti taas äiti-ihmisiä syrjitään töissä.
Ihan oikeasti, vituttaa, että just tuollaisten ääliöiden takia naiset on niin huonossa asemassa työelämässä. JOs sitä vastuuta jakaisi pikkasen fiksummin puolison kanssa, hommat olisi aika erilailla.
Ja joo, tiedän että kaikilla ei ole puolisoa. Mutta jos on, niin silloin sen vastuun voi jakaa. EI ne miesten työt ole yhtään sen ihmeellisempiä ja tärkeämpiä kuin naisten työt.
T: Kolmen äiti, lapset hoidetaan puoliksi.
Juuri näin! Ei olisi paremmin voinut sanoa.
Juuri tällaisten lusmujen takia kaikkien äitien työnsaanti vaikeutuu. Se on fakta. Ja muutama päivä kuukaudessa on paljon olla poissa.
Sormi pois perseestä ja vähän meininkiä touhuun - laittakaa ne isätkin välillä hoitamaan lapsia älkääkä itkekö lakisääteisitä oikeuksista.
Kummasti ollaan aina vaatimassa ja huudetaan oikeuksia, mutta velvollisuudet sitten tuppaakin unohtumaan...
Minusta jatkuva sairastelu on todella epäreilua muita työntekijöitä kohtaan. He joutuvat painamaan niska limassa tehden tämän yhden hommat. Tulee mieleen että pitäisi itsekin hankkia kasa lapsia jotta voisi sitten jäädä kotiin niitä hoitamaan. Saisi itsekin käytettyä hyväkseen tätä yhteiskunnan hyysäyspalvelua.
Eikö kellekään arvon äideistä ole juolahtanut mieleen, että kuukaudessa voi kertyä enemmäkin kuin kolme poissaolopäivää sairaan lapsen takia, VAIKKA molemmat jäisivät vuorollaan kotiin?
Ja helposti kertyykin, erityisesti silloin kun lapsia on useita. Ne kun yleensä sairastaa peräkkäin eikä kiltisti samaan aikaan.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 23:59"]
Eikö kellekään arvon äideistä ole juolahtanut mieleen, että kuukaudessa voi kertyä enemmäkin kuin kolme poissaolopäivää sairaan lapsen takia, VAIKKA molemmat jäisivät vuorollaan kotiin?
Ja helposti kertyykin, erityisesti silloin kun lapsia on useita. Ne kun yleensä sairastaa peräkkäin eikä kiltisti samaan aikaan.
[/quote]
On se aika paljon jos joka kuukausi lapset sairastaa yhteensä kuusi päivää. Siis kuusi työpäivää, tähän lisäksi vielä ne päivät jolloin on lomapäivä.
Aina joku sellainen kuukausi sattuu, mutta on se tosi paljon jos joka kuukausi lapset sairastaa sen 10 päivää.
Meilläkin minä yleensä hoidan sairastavat lapset. Kun meillä on flunssaa/vatsatautia jne sitä on myös miehen alaisten perheissä, ja pomo on se joka siinä tilanteessa tekee parin muun työt omansa lisäksi. Mies myös ansaitsee enemmänn kuin minä.
Meillä vain mies hoitaa kotona lasten sairastelut. Paitsi jos sairaalareissu tulee, sinne lähden minä ja mies jää kotiin muiden lasten kanssa.
Niitä on harvoin onneksi. Meillä menee näin päin.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2010 klo 00:00"]
Olen ollut pois puolen vuoden aikana 20 päivää, joista kaikista selvitykset, osa lapsien sairauksia ja osa omia.
Nauroin vain esimiehelle päin naamaa, että höpsis. Mutta ihan samaa mieltä olen kuin sinäkin. Laitonta tuommoista ehdotella. Ei pidä suostua.
[/quote]
Ei pidä suostua ja höpsis. HItto kun ärsyttää te ihmiset, jotka kuvittelet, että työnantajia kiinnostaa hankkia sijaisia teille ja maksaa rahaa tuuraajalle ja teille. Potkut saisi antaa jos ei töitä onnistu tekemään.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 01:08"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2010 klo 00:00"]
Olen ollut pois puolen vuoden aikana 20 päivää, joista kaikista selvitykset, osa lapsien sairauksia ja osa omia.
Nauroin vain esimiehelle päin naamaa, että höpsis. Mutta ihan samaa mieltä olen kuin sinäkin. Laitonta tuommoista ehdotella. Ei pidä suostua.
[/quote]
Ei pidä suostua ja höpsis. HItto kun ärsyttää te ihmiset, jotka kuvittelet, että työnantajia kiinnostaa hankkia sijaisia teille ja maksaa rahaa tuuraajalle ja teille. Potkut saisi antaa jos ei töitä onnistu tekemään.
[/quote]Ne sairaslomatodistukset haetaan työnantajalle juuri siksi, että ne saa sitten Kelasta korvausta työntekijän palkkaa varten niillä. Kun pitkäaikaissairas on tarpeeksi paljon poissa, hän putoaa suoraan kelan maksamalle sairauspäivärahalle. Täällä liioitellaan ihan sumeilematta työnantajan muka maksamia sairausajanpalkkoja. Eikö noi ns. pomot tiedä muka että Kelahan se on oikeasti kun maksaa...Ollaan muka niin taloon päin kallellaan- ottakaa selvää...
internetiin? Et taida olla ihan penaalin terävin kynä.
Tuossa ei ole mitään, mistä ihmisen voisi tunnistaa kukaan muu kuin se idiootti, josta puhutaan (sinä) ja sinunkin pitäisi ehkä ottaa asiasta opiksesi.
Etteivät lapset ehkä pysty ajoittamaan sairasteluaan näille vapaapäiville sittenkään?
kun sinäkään et asiaa ymmärrä?
Musta on hyvä, että asiasta puhutaan suoraan. yhden ihmisen jatkuva poissaolo ja lyhyemmän työviikon tekeminen tekee hallaa koko työyhteisölle.
Lyhyempi työviikko on työntekijän lakisääteinen oikeus ja mahdollisuus. Ymmärrätkö?
Lyhyempää työviikkoa tekevälle maksetaan selvästi vähemmän palkkaa. Ymmärrätkö?
Sitä kautta saadulla säästöllä työnantajan on tarkoitus hankkia tarvittavat resurssit. Jos näin ei tapahdu, syy ei ole siinä työntekijässä. Ymmärrätkö?
Sinun työyhteisössäsi pahin myrkky olet sinä itse.
Mutta olen kuullut muualtakin, että tuollaisia esimiehiä on. Yleensä ovat nuorehkoja naisia, joilla ei itsellään ole lapsia.
Tietenkin asioilla on aina kaksi puolta. Ja riippuu alasta. Jossain poissaolot ei niin haavoita työyhteisöä, jossain suurempi merkitys.
Esim. omalla työpaikallani on muutamia, jotka ovat tosi paljon poissa lastensa sairastelujen vuoksi. Kaikki ymmärrämme, että sille ei vaan mitään voi, mutta kurjaa sekin kun heidän työnsä kaatuu aina meille muille. Siksi esimies on jutellut näiden henkilöiden kanssa ja on mietitty heidän töitään uusiksi joltain osin. Esim. eivät osallistu päivystyksiin, niihin aina hankalaa äkkiä hälyttää joku muu ihminen.
Toivon, että esimiehesi muuttaisi suhtautumista.
Eihän noin ihmisiä kohdata!
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 22:46"]
Millaisesta sairaudesta saa suoraan vuoden sairasloman? Ap kuulostaa kyllä varsinaiselta unelmatyöntekijältä, kyllähän kaikki firmat pitää työntekijästä, joka on viidestä vuodesta puoli vuotta töissä, josta siitäkin ajasta suuren osan sairauslomalla!
[/quote] Minä olen se joka sai suoraan erik.lääkäriltä vuoden sairaslomaa.
Otappa vähän enemmän selvää sairauksista mistä voi suoraan saada kerralla 1v. sairaslomaa.
Ensinnäkkin ,mistä tiedät kuinka kauan olen sairastanut ja mitä sairausta/sairauksia.
Oletko muuten koskaan kuullut, että sairas ihminen voi päästä suoraan työkyvyttömyyseläkkeellekin.