Tämä akka lopetti kaikki kevyttuotteet!! Voita, kermaa ja normalia ruokaa.
Olin ravitsemusterapeutin luennolla ja kuuntelin ihmeissäni ohjeita! Kukaan ei saisi käyttää rasvoja joissa alle 60% rasvaa? Eikä kukaan saisi käyttää kevytjogurtteja tms, niissä ei juu ole rasvaa mutta sokeria senkin edestä.
Puhdasta voita, kuohukermaa, perusruokaa. Valkoiset jauhot, makaronit ym myös pois. Täysjyvää sen olla pitää.
Saas nähdä paraneeko sokeriarvoni ja verenpaineet?
Kommentit (49)
Laitan itse mielelläni perheelle ruokaa, jossa opikeaa kermaa, riittää vähempi määrä ja maku hyvä, lasten leiville Oivariinia, vähempi määrä sitäkin riittää ja tavallista juustoa, jep, vähempi määrä ja juustohöylllä. Leipänä yleensä ruisleipä tai vaalea leipä, jossa jyviä tai muuta purua. Olen todennut, että olen pystynyt rajaamaan ja vähentämään lasten (-kin)saamaa lisäainemäärää huimasti. Jugurtteja ei meillä käytetä juurikaan vaan viiliä, joihin lisätään joko marjoja tai pikkulusikallinen hilloa. Turhat aineet ihmisten ruokavalioista pois! Barrikadeille, mammat!
vikaa ole, kirjoitin, että meillä ei juurikaan käytetä jugurtteja, toki joskus. Viili maistuu paremmalta muksujen suussa.
niin sitten käyttää kevyttuotteita:D
Voi tätä av.mammojen päättelykykyä *reps*
Isäni sai lääkäriltä määräyksen siirtyä kevyttuotteista 'oikeisiin'.. tosin vähentämään kerralla syötyä määrää. Eli noihan pitää nälkää niin paljon paremmin kuin kevyt tuotteet.
Isä syö siis oikeaa voita (paketti, missä lukee VOITA) ja täysrasvaista juustoa. Mutta käyttää nykyään juustohöylää eikä leipäveistä... ;)
Verenpaineet laski ja kunto koheni.
Niin? Mulle tossa ei ollut mitään uutta tietoa. Kaikki tarvitsee rasvaa. Itse käytän Becel 60:tä.
Oikeestiko voisi käyttää voita? Mä olen käyttänyt aikuisikäni kevyttä ja rasvatonta, ja tuntuu että lihon vaan. :(
Onko kellään muulla tietoa, uskaltaako tätä tosiaan kokeilla? Eikä kova rasva kuitenkin tuki suonet vai? Tästä kuulee niin kahtiajakoista tietoa.
kevytrahkaa ja jugurtteja, mutta ruoanlaitossa ym sitten oliiviöljyä. Painan 56kg ja pituutta 170cm. Veriarvot sain pari viikkoa sitten ja kaikki on kohdallaan.
kevytrahkaa ja jugurtteja, mutta ruoanlaitossa ym sitten oliiviöljyä. Painan 56kg ja pituutta 170cm. Veriarvot sain pari viikkoa sitten ja kaikki on kohdallaan.
En voi sietää voin makua, hyi!
Oikeestiko voisi käyttää voita? Mä olen käyttänyt aikuisikäni kevyttä ja rasvatonta, ja tuntuu että lihon vaan. :(
Onko kellään muulla tietoa, uskaltaako tätä tosiaan kokeilla? Eikä kova rasva kuitenkin tuki suonet vai? Tästä kuulee niin kahtiajakoista tietoa.
sukuaan ei pääse pakoon sanoi tutkijalääkäri. Olen siis sukututkimuksessa.
Itä-Suomi on alueena sellainen jossa tätä perinnöllistä valtimonkovettumatautia on ja jo 20-vuotiailla voi olla muutoksia valtimoissa.
Pari vuottaa ollaan miehen kanssa oltu myös vähähiilihydraattisella ravinnolla, sisältäen oikeita rasvoja eikä keinotekoisia mömmöjä.
Molemmat laihduttiin ja kolesteriarvot parani, muutenkin elämä on paljon puhtaampaa ja virkeämpää.
kevyt maitoa. odotan 6. lasta ja lääkäri sanoi, että tarvis saada lisää rasvakerrosta. yritän päästä mittauttamaan kolesteroliarvot ihan mielenkiinnosta.
Kurkatpaaka huviksenne mitä nuo kevyttuotteet sisältävät... Lisäaineita lisäaineiden perään ja pelkkää täyteainetta. Minne on ihmisten ruoanlaittotaito kadonnut... Noh, ruokakermaviidakkoon. Jösses, ennen käytettiin kermamaitoa tai munamaitoa ajamaan saman asian.
siirtynyt käyttämään niitä ja poistanut kevyttuotteet ruokavaliosta. Täysjyvää syön, mutta sokeria ja venhnäjauhoja en ole poistanut listoista.
En ole koskaan ylipainoinen, koska laihdutan tarvittavat pari kiloa joka vuosi. Joskus olen kokeillut kevyttuotteita, eli olen pyrkinyt pääsemään tuosta laihduttamiskierteestä eroon. Todettakoon, että painoni on aivan sama ja käyttäytyy aivan samoin nykyään kuin kevvyttuotteiden aikaan.
Onko tää joku uusi muotivillitys, syödä retrosti? voita ja kuohukermaa, hyi....
Onko tää joku uusi muotivillitys, syödä retrosti? voita ja kuohukermaa, hyi....
kun 2 rkl kermaa riittää. Kumpikohan kastike on kevyempää?
että miksi muka voi ja kerma olisi ainoat ruuan maun parantajat. Mausteilla ja valmistustavallakin on PALJON väliä, vähärasvainenkin ruoka voi olla hyvää ja parempaakin kuin kermassa uiva.
Sehän on klassinen kokin niksi, että jos ruoka on muuten vähän mautonta niin lisätään kermaa ja voita niin hyvin uppoaa :D
ei tajuta, että rasva kuuluu ihmisen ruokavalioon. Ja kun rasvaa kerta syö, kannattaa pitää huoli siitä, että se on mahdollisimman puhdasta ja luonnonmukaista, eikä lisäainemössöä.
Toisin kuin moni kuvittelee, niin eläinrasva ja voi EIVÄT ole pelkkää tyydyttynyttä rasvaa, vaan sisältävät monipuolisesti myös sitä tyydyttymätöntä. Vauvoille syötämme ensimmäiset puoli vuotta tai jotkut kauemminkin suurelta osin tyydyttynyttä rasvaa äidinmaidon muodossa, mutta aikuinen ei muka voi moista syödä. Hohhoijaa sanon minä.
että miksi muka voi ja kerma olisi ainoat ruuan maun parantajat. Mausteilla ja valmistustavallakin on PALJON väliä, vähärasvainenkin ruoka voi olla hyvää ja parempaakin kuin kermassa uiva.
Sehän on klassinen kokin niksi, että jos ruoka on muuten vähän mautonta niin lisätään kermaa ja voita niin hyvin uppoaa :D
joten ei tarvi laittaa kumpaakaan
niin sitten käyttää kevyttuotteita:D
Voi tätä av.mammojen päättelykykyä *reps*