Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä akka lopetti kaikki kevyttuotteet!! Voita, kermaa ja normalia ruokaa.

Vierailija
08.02.2010 |

Olin ravitsemusterapeutin luennolla ja kuuntelin ihmeissäni ohjeita! Kukaan ei saisi käyttää rasvoja joissa alle 60% rasvaa? Eikä kukaan saisi käyttää kevytjogurtteja tms, niissä ei juu ole rasvaa mutta sokeria senkin edestä.

Puhdasta voita, kuohukermaa, perusruokaa. Valkoiset jauhot, makaronit ym myös pois. Täysjyvää sen olla pitää.

Saas nähdä paraneeko sokeriarvoni ja verenpaineet?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa!

t. voin ystävä myöskin, eikä ole muuten ylipainoa eikä masennuksia tms..

Vierailija
2/49 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on puhunut jo vuosikausia!! Jos joku muistaa tämän - 70 luvun ruutukokin! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/49 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne, jotka voita käyttää ja kermaa on aika rutkasti ylipainoisia. Näkee ihan tuttupiirissä ja työkavereista.

Me taas, jotka syömme kevyesti ja liikumme, olemme hoikkia.

Vierailija
5/49 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne, jotka voita käyttää ja kermaa on aika rutkasti ylipainoisia. Näkee ihan tuttupiirissä ja työkavereista.

Me taas, jotka syömme kevyesti ja liikumme, olemme hoikkia.

me koko perhe ollaan hoikkia ,ja nimenomaan syödään voita,kermaa ja täysjyvää ja kasviksia.

Anoppi on lösö pullero mutta hän käyttääkin kevyttuotteita

Vierailija
6/49 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kermaa ja voita sokerin ja vehnäpullan kanssa ja syödään paljon eineksiä ja roskaruokaa.

Minun kokemukseni mukaan ihmiset, joita kiinnostaa ravitsemus ja jotka syövät ruokansa mahdollisimman luonnollisena ja käyttävät hiilareita hyvässä muodossa ja kohtuudella , ovat pääsääntöisesti hoikkia ja hyvinvoivia.

Kyllä niitä läskejä löytyy kevyttuotteidenkin kuluttajista.

Vierailija
7/49 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 puhuu asiaa! :)

kohtuus kaikessa, ja varsinkin jos voita käyttää niin että ei vedä tosiaan hiilareita ym moskaa niin kyllä ihminen voi hyvin, suosittelen!

t. hyväkarppi

Vierailija
8/49 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tajuta, että rasva kuuluu ihmisen ruokavalioon. Ja kun rasvaa kerta syö, kannattaa pitää huoli siitä, että se on mahdollisimman puhdasta ja luonnonmukaista, eikä lisäainemössöä.

Toisin kuin moni kuvittelee, niin eläinrasva ja voi EIVÄT ole pelkkää tyydyttynyttä rasvaa, vaan sisältävät monipuolisesti myös sitä tyydyttymätöntä. Vauvoille syötämme ensimmäiset puoli vuotta tai jotkut kauemminkin suurelta osin tyydyttynyttä rasvaa äidinmaidon muodossa, mutta aikuinen ei muka voi moista syödä. Hohhoijaa sanon minä.

Aika paljon näistä ravintoasioista on tullut viime aikoina lueskeltua (ihan tutkimustietoa) ja muutin ruokailutottumukseni täysin vuosi sitten.

Lopetin kevyttuotteiden ja einesten käytön. Siirryin täysrasvaisiin tuotteisiin, oikeaan kermaan ja voihin, ja aitoihin raaka-ainesiin, joista teen itse ruokaa. Nam :)

Vierailija
9/49 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan ruokaan?? yleensä laitan kastikkeeseenkin 1dl.1,5dl kevyt kermaa jossa 4-7%rasvaa..aika kovat kalorit jos saman verrran KERMAA

Vierailija
10/49 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolkuton piereskely loppui ja paino on pudonnut vaikka syön mielin määrin esim. pekonia. Syön tosin enemmän vihanneksia, kuin ennen.

Makeanhimo on kadonnut, verensokeri ei heittele ja olo on kaikinpuolin parempi.

Kalliimmaksihan tämä tulee, kun on pakko ostaa oikeaa ruokaa, eikä pelkkää vettä ja lisäaineita...

Vierailija
11/49 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan ruokaan?? yleensä laitan kastikkeeseenkin 1dl.1,5dl kevyt kermaa jossa 4-7%rasvaa..aika kovat kalorit jos saman verrran KERMAA

tulee vähästä kylläiseksi ja jos jättää huonot hiilarit pois, niin nälkä ei yllätä niin nopeasti ruoan jälkeen. Päivän kokonaiskalorimäärä siis putoaa :)

Vierailija
12/49 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meitä on useampia kuin pari piipittäjää - siltä kun joskus on tuntunut kun on saanut täyslaidallisen av-valiota. Ja vain 0,01% rasvaa...ei ihme että jengi on niin huonotuulista ja lapset ylivilkkaita!

Vierailija
13/49 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selitti jossain lehdessä, kuinka karppaajia 'on todella vähän, mutta he pitävät kovaa meteliä itsestään', vaikka esim. karppifoorumilla on yli 18 000 jäsentä.

Valio muuten ilmoitti, että normaalirasvaisten tuotteiden suosio on nousussa! Jipii!

Vierailija
14/49 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nimikkeen omaava henkilö tuollaista potaskaa kertonut, ehkä ravintoterapeutti, jolla ei ole virallisen tutkinnon kanssa mitään tekemistä, kunhan on itse vähän googlannut ja tehnyt johtopäätöksensä tuttujen ja omien kokemustensa perusteella. Huh, katsokaa virallisia suosituksia ja miettikää vasta sitten miten kannattaa toimia. Eiköhän se ylipainon syy löydy sieltä annoskoon puolelta enemmänkin, ja käsi pystyyn joka TIETÄÄ (tutkimus perään kiitos, ja sellainen vielä jossa ei ole syötetty joillekin rotille kilokaupalla jotain elintarviketta, johan porkkanakin on haitallista jos sitä ylenmäärin syö...), että muka kevyttuotteet oikeasti mitään syöpää tms. aiheuttaisivat, kävely saasteliikenteessä ja viikottaiset irtokarkit tuo enemmän lisäaineita kehoon, mitä joku hyviä kasvirasvoja sisältävä margariini.

Vierailija
15/49 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merisuolaan, jota saa luontaistuote kaupasta.

Kaupasta saatavassa merisuolassa on paakkuuntumisen esto ainetta, joten ei sitä. Kaikki light tuotteet kanssa voi unohtaa, niin eiköhän ala elämä maistumaan......:)

Vierailija
16/49 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merisuolasta kyselen.. miten sitä käytetään?

t. myös voita käyttävä

Vierailija
17/49 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merisuolaa käytetään ihan kuten muutakin suolaa ja mikä parasta, ilman tavallisen suolan haittoja, eli sitä ei voi saada liikaa normaalikäytöllä.Juomaveteen sitä voi lisätä 1tl litraan vettä, mikä on vuorokausi annos.Googlesta saa lisää tietoa ja tosiaan kannattaa vaihtaa merisuolaan.

Vierailija
18/49 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kultaseni kuulu samaan kategoriaan että läträtään kermalla ja voilla PLUS jätetään pois viljan ydin! :D Nehän kuuluu kaikki osana HUONOA ravintoa.

Eläinrasvat: kerma ja voi on huonosta, samoin se viljan ydin eli valkonen vilja.

Totta hemmetissä sokerilla korvataan rasvaa.

Siksi maustaminen tehdään mieluiten itse..

Ei ole joku tainnut olla hereellä viimesen vuoden aikana kun uutisissakin on toitotettu miten alle 60 prossanen rasva on MYÖS huonosta. MUTTA ei se tarkoita että eläinrasvaa pitää kiskoa!!!

Ei hyvää päivää. Mene uudestaan sinne ravintoterapeutille kun noin meni väärin: EI ELÄINRASVAA, eikä alle 60 prossasia -mutta ei ne ole kaksi ääripäätä mitä vaan voi ostaa, sää syöt kasvisrasvaa joka on 60 prossaa tai yli.

JA niitä kevyt tuotteita pitää valita!

Vierailija
19/49 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne järjestään pahentaa atopiataipumusta, ärsyttää ihoa, aiheuttaa turvotusta ja ilmavaivoja. Sokerilla on samoja haittoja.

Itse elin 'virallisterveellisesti' vuosia, treenasin joka toinen päivä ja ihmettelin kun ei se paino vaan tipu. Jätin kevyttuotteet, vaihdoin ne tavallisiin ja kas kummaa. Olo koheni ja paino tuli parissa kuussa alas 14kg. Treeni jatku samanlaisena. Lisäksi mun sitkeä ihottuma alkoi kevyttuotteiden lähdettyä helpottaa, nykyään iho oireilee vain kuivimpina pakkaspäivinä.

Vierailija
20/49 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan itse mielelläni perheelle ruokaa, jossa opikeaa kermaa, riittää vähempi määrä ja maku hyvä, lasten leiville Oivariinia, vähempi määrä sitäkin riittää ja tavallista juustoa, jep, vähempi määrä ja juustohöylllä. Leipänä yleensä ruisleipä tai vaalea leipä, jossa jyviä tai muuta purua. Olen todennut, että olen pystynyt rajaamaan ja vähentämään lasten (-kin)saamaa lisäainemäärää huimasti. Jugurtteja ei meillä käytetä juurikaan vaan viiliä, joihin lisätään joko marjoja tai pikkulusikallinen hilloa. Turhat aineet ihmisten ruokavalioista pois!

Barrikadeille, mammat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi