Voisitteko lopettaa turkulaisten haukkumisen, kiitos
Todella ärsyttävää oikeasti!
Kyllä sitä jaksaa ekat 100 kertaa ehkä kuunnella sitä jaa sä oot Turuuuuuust, Suomen persereiäst..
Turku on perseestä. Turkulaiset on mulkkuja. Turkulaiset on sisäänpäinkääntyneitä jne jne jne.
Siinä sitten hymyilet ja myhäilet mukana toisten ah niin hauskoille Turku on perseestä kommenteille.
Ei kauheasti kiinnosta enää yrittää tutustua ulkopaikkakuntalaisiin, kun vastaanotto on aina tuo. Ehkäpä juuri siksi turkulaisia sanotaan sisäänpäinkääntyneiksi, kun kukaan ei enää jaksa vääntää helsinkiläisten ym. kanssa hah hah hauskaa peräreikä läppää.
Kommentit (56)
Kun katsoo Suomi-neitoa, se reiän kohta on jossakin Itä-Suomen kohdalla.
Toiseksi, itse uskon että se haukkuminen on kateutta.
Ile on ikäänkuin piste iin päälle!
No ei leikkiä tämä on, mutta en ole kyllä erityisemmin nähnyt kenenkään haukkuvan esim täällä turkulaisia toisin kun esim helsinkiläiset ovat vapaata riistaa.
muualta muuttaneita, että ei oikein ole ryhmää helsinkiläiset samalla tavalla kuin turkulaiset tai tamperelaiset tai oululaiset. Toki noissakin kaupungeissa on muualta muuttaneita, muttei varmaa samassa määrin kuin Hgissä.
Itse olen Helsinkiin muualta muuttanut enkä koe itseäni erityisen helsinkiläiseksi. Ja jos joku haukkuu helsinkiläisiä, se ei jotenkin kosketa minua...
on Turusta ja täyttää kaikki itsekkään Turkulaisen peruspiirteet. Eivät kasva koskaan ulos äidin helmoista ja luulevat että Turku on maailman napa.Jos joskus joutuu asumaan jossain muualla, vannovat että viimeistään eläkkeellä palaavat Turkuun, yleensä jo paljon aiemmin.
muutin aikoinaan miehen perässä. En ole koskaan huomannut, että asukkaat olisivat jotenkin sisäänpäin lämpeneviä tai epäkohteliaita.
Ihana kaupunki, olen tuntenut tämän aina kodikseni, vaikka asuinkin ensimmäiset 22 vuotta muualla. Mun henkinen kotini on aina ollut Turussa. Kävin 11 vuotiaana luokkaretkellä Turussa ja sanoin jo silloin, että kuulun tänne. Mieheni on paljasjalkainen turkulainen, Heidekenillä syntynyt.
Turussa oli sivistys jo silloin, kun Helsinkiä vasta rakennettiin.
enkä puolusta niitä. Silti... olen naimisissa turkulaisen kanssa, joka karkasi opintojen jälkeen Helsinkiin töihin. Mieheni ei ole ollut viiteentoista vuoteen "turkulaisuuden vaikutuspiirissä" ja alkaa olla aika normaali. Mutta se suku... omahyväisiä, sisäänpäinkääntyneitä, muu Suomi ei ole mitään, maalaisten nenenvartta katsominen, Suomen Todellinen henkinen pääkaupunki on edelleen Turussa, kaikki menestyneet suomalaiset ovat todellisuudessa kotoisin Turusta, vaikka muuta väitetään...
Silti ei saa olla ilkeitä turkulaisille. Minkä he nurkkakuntaisuudelleen voivat.
jokainen aitoa turkulainen tietää että kateuksissaan muut haukkuvat. Sallittakoon se heille raukoille.
olen syntyperäinen turkulainen ja asunut suurimman osa elämästäni turussa - jos ei nyt ulkomailla asuttuja vuosia lasketa.
Eipä minulle kukaan ole koskaan turkua haukkunut vaikka liikun paljon esim. pääkaupunkiseudulla. Enkä usko, että jaksaisin edes liikkua piireissä, joissa nimitellään jotain p***reäiksi tms. Kertoo ihmisen tasosta (suom. tasottomuudesta) jotain =)
asuin turussa muutaman vuoden - huomasin useitakin ärsyttäviä piirteitä TURKULAISUUDESSA. sitä korostettiin. oletettiin että kaikki vihaa turkulaisia ja yritettiin päästä 'niskan päälle'. sain mm. kuulla että turku on hyvä paikka kun sitä kautta haarukat tuli suomeen! hei haloo, ei lähempää tulis mitään esimerkkiä syystä pitää turkua hyvänä paikkana. muita vastaavia kyllä oli. ja sitten se sisäänpäin kääntyneisyys. inhoan kliseitä ja yleistyksiä, mutta voi voi, turkuun ne vaan sopi!! olin kerran hyvissä isoissa bileissä ja tehtiin siellä galluppia ja KUKAAN ei tuntenut KETÄÄN turkulaista. siis paremmin. vaikka suurin osa oli asunut vuosia turussa (tullut opiskelemaan ja/tai töihin)! 'parhaimmillaan' joku pelas sählyä jonkun turkulaisen kanssa, joka "on ihan kiva!"
no se siitä.
turkulaiset on aika tympeää väkeä. jopa yks mies sanoi mulle kaupan pihalla, kun VASTASIN sille sen johonkin kysymykseen, että "et oo varmaan täältä, kun vastasit"
edelleenkään eivät turkulaisten mollaajat kerro missä itse asuvat. Kertoo jotain sekin...
Haukkuminen on tietysti ihan turhaa, mutta löytäisi yhdenkin, monenpolven turkulaisen, joka olisi rehellisesti sitä mieltä, että muut paikat Suomessa ovat yhtä hyviä paikkoja kuin Turku.
Sinä ap et taida olla aito turkulainen jokainen aitoa turkulainen tietää että kateuksissaan muut haukkuvat. Sallittakoon se heille raukoille.
- vain ulkomaat kelpaavat. Terv. nimim. Sivusta seurannut.
olen syntyperäinen turkulainen ja asunut suurimman osa elämästäni turussa - jos ei nyt ulkomailla asuttuja vuosia lasketa. Eipä minulle kukaan ole koskaan turkua haukkunut vaikka liikun paljon esim. pääkaupunkiseudulla. Enkä usko, että jaksaisin edes liikkua piireissä, joissa nimitellään jotain p***reäiksi tms. Kertoo ihmisen tasosta (suom. tasottomuudesta) jotain =)
jotka selostitte, että vanhempani tms opiskelivat Turussa ja paikalliset eivät kutsuneet kylään, mutta muualta tulleet kyllä..
Ei sitten satu pieniin mieliinne, että totta kai niillä paikallisilla on jo isot omat kaveripiirinsä eikä helposti tule muita kutsuttua luokseen.
Kun taas ne muualta tulleet ovat yhtä orpoja uudessa kaupungissa kuin muutkin muualta muuttaneet, totta kai silloin useammin kutsuvat kotiinsa, kun ei ole muita tuttavuuksia vielä kertynyt.
Mitä turkulainen vastaa kun häneltä kysyy kelloa?
- Ai nyt vai?
- Kun Tampereella tarvittiin valoa, niin Finlaysonin kattoon ruuvattiin Suomen ensimmäinen hehkulamppu.
- Kun turkulaiset tarvitsivat valoa, he tuikkasivat koko kaupungin tuleen.
Mikä on turkulainen dementia ?
Mies seisoo suihkussa, katsoen kättään, ja kysyy:
- tuling mää vai ong tää hoitoainet.
Minkähän takia Suomessa on turkulaisia, eikä kameleita? - Koska arabit saivat valita ensin.
Mitä yhteistä on turkulaisella ja hylkeellä? - Molemmat sanovat onk onk
Turku on Suomen vanhin kaupunki. Ehkä se ensin silloin joskus 1200-luvulla oli kauppala???
Viikko sitten käväisin Turussa ja ainut epäystävällinen ihminen oli Stockan kassa. VR:n lipunmyyjä oli murteesta päätellen ns. oikea turkulainen ja oikein mukava. Oisko hiukan niin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Joku ihmetteli, että turkulaiset opiskelijat eivät kutsu kotiinsa. Monet asunevat vanhempiensa luona. Itsekin asuin ns. kotona opiskeluaikoina enkä oikein kehdannut sinne ystäviä kutsua, tuntui nololta asua kotona.