Voisitteko lopettaa turkulaisten haukkumisen, kiitos
Todella ärsyttävää oikeasti!
Kyllä sitä jaksaa ekat 100 kertaa ehkä kuunnella sitä jaa sä oot Turuuuuuust, Suomen persereiäst..
Turku on perseestä. Turkulaiset on mulkkuja. Turkulaiset on sisäänpäinkääntyneitä jne jne jne.
Siinä sitten hymyilet ja myhäilet mukana toisten ah niin hauskoille Turku on perseestä kommenteille.
Ei kauheasti kiinnosta enää yrittää tutustua ulkopaikkakuntalaisiin, kun vastaanotto on aina tuo. Ehkäpä juuri siksi turkulaisia sanotaan sisäänpäinkääntyneiksi, kun kukaan ei enää jaksa vääntää helsinkiläisten ym. kanssa hah hah hauskaa peräreikä läppää.
Kommentit (56)
Enkä ole mitään erikoista haukkumista huomannut.
Tosin en puhu Turun murretta vaan hyvin tylsästi ja "oikein". (Puhuisin mielelläni Turun murretta tai mitä tahansa muuta selkeästi "omaa juttua", miksi on huono että juuret näkyvät päällekin päin?)
Naljailen tamperelaisten sukulaisten kanssa puolin ja toisin mutta vitsiähän se todellisuudessa on, ei haukkumista.
Mä en näe yhtään sellaista keskustelua. Tosin en ole ihan jokaista lukenutkaan... Mutta, ei ole mitään erityistä turkulaisten haukkumisjuttua täällä.
;)
Asun itte Turussa eikä täällä paikallisissa ole mitään valittamista. On nää enemmän perusnihkeitä esim. kaupan kassoista näkee kauas onko paikallinen vai ei tai jos bussipysäkillä käy juttelemaan niin ihmiset näyttää siltä kun raiskaaja tarrais tissiin kiinne. Ne paikalliset ketä tunnen on kyllä ihan mahtavaa porukkaa.
ja tämä paikka on sisäänpäinkääntyneisyyden perikuva. Parhaimmat ystäväni ovat muualta muuttaneita ja lapsuuden/nuoruudenystäviä.
Olen asunut välillä useamman vuoden ulkomailla ja varsinkin niiden vuosien jälkeen Turku tuntuu aivan hirveältä junttilalta. :D
esim. juuri muuttanut paikkakunnalle.
Sen asian olen huomannut, että turkulaisilla ystävät on ja pysyy. Esim. minun (35-vuotiaan) parhaat ystävät ovat edelleen niitä, jotka olen tavannut jo ala-asteella. Asuessani Helsingissä huomasin että siellä hyvin harvalla oli lapsuudesta saakka säilyneitä vankkoja ystävyyssuhteita, mikä taas minua hämmästytti kovasti. Ja tuo sama juttu toteutui, että parhaiten tulin juttuun muualta muuttaneiden kanssa, en helsinkiläisten.
Olen muualta muuttanut Turkuun, asunut täällä vuosia, ja tämä paikka on sisäänpäinkääntyneisyyden perikuva. Parhaimmat ystäväni ovat muualta muuttaneita ja lapsuuden/nuoruudenystäviä.
Olen asunut välillä useamman vuoden ulkomailla ja varsinkin niiden vuosien jälkeen Turku tuntuu aivan hirveältä junttilalta. :D
Tuskin Turku tuossa sentään muusta maasta poikkeaa. Ennemmin jopa päinvastoin, turkulaiset apinoivat paljon tukholmalaisia esim. muodin, musiikin yms. suhteen.
Monet trendit leviävät Turuta muualle maahan.
kauppala, niin siellä ihmiset ovat kovin ulkokultaisia.
Jestas... :D :D :D
"Tarjoilija, saisiko tänne peräpalstalle yhdet aivot, kiitos. Omat jäi kotiin..."
Yhdessä elämänvaiheessa vietin jonkun verran aikaa Turussa. Aina kun tuli puheeksi helsinkiläisyyteni, minulta kysyttiin, että miksi helsinkiläiset vihaa turkulaisia. En osannut vastata.
Ja turkulainen oli se, joka kysyi, missä asun ja miksi vihataan. Itse en olisi mielellään asuinpaikkaani paljastanut.
Nykyään asun ihan maalla.
että mitä lännempään Suomessa mennään, sitä sisäänpäinkääntyneempää on.Tähän nähden Turku ei ole ollenkaan se pahin paikka.
ja olen seilannut rajalta toiselle itä-länsisuunnassa itekin.
Olen muualta muuttanut Turkuun, asunut täällä vuosia,ja tämä paikka on sisäänpäinkääntyneisyyden perikuva.
jossa jossain vaiheessa kävi ilmi, että olen Turusta. Tähän jotkut, että "mutta sähän oot ihan mukava?!". Johon minä, että "montako turkulaista lisäkseni tunnet?", vastaus "no en oikeastaan yhtään".
Että silleen.
ovat olevinaan jotain. siis suurin osa. ja puhetapa on jo ärsyttävää sössötystä. en siis hauku aitoja turkulaisia.
Todella ärsyttävää oikeasti! Kyllä sitä jaksaa ekat 100 kertaa ehkä kuunnella sitä jaa sä oot Turuuuuuust, Suomen persereiäst.. Turku on perseestä. Turkulaiset on mulkkuja. Turkulaiset on sisäänpäinkääntyneitä jne jne jne. Siinä sitten hymyilet ja myhäilet mukana toisten ah niin hauskoille Turku on perseestä kommenteille. Ei kauheasti kiinnosta enää yrittää tutustua ulkopaikkakuntalaisiin, kun vastaanotto on aina tuo. Ehkäpä juuri siksi turkulaisia sanotaan sisäänpäinkääntyneiksi, kun kukaan ei enää jaksa vääntää helsinkiläisten ym. kanssa hah hah hauskaa peräreikä läppää.
Opiskelin siellä ja ymmärrän hyvin, miksi "alkuperäisasukkaat" ovat ylpeitä kaupungistaan. Itseenikin tarttui hyvin voimakas Turun murre, kun sen verran pitkään kesti mun opiskelut. Saan paljon vinoilua osakseni edelleen. Se on mun mielestä outoa, koska pohjalaisena en koskaan kuullut siitä alkuperäismurteestani mitään loukkaavaa.
niin paljon puhutaan. Aika nuivaa porukkaa ja olen asunut siellä ja alunperin olen e-pohjanmaalta. Olen myös keskisuomalaisen kanssa jutellut, joka on siellä asunut, sama kuva hänelle jäi. Asuu tosin nykyään itä-suomessa, jossa ihmiset tietenkin ovat ihan eri maata.