Paljonko maksaisit Barbie-täytekakusta?
Noin 20 henkilön kakku, marsipaanikuorrutteella, moussetäytteillä? Täytteet eivät ole halvimpia mahdollisia. Kakun tekemiseen koristeineen päivineen menee noin neljä tuntia. Kyseessä siis kakku, jossa Barbie seisoo keskellä, helmaosa syötävää kakkua. Tekijänä ei ole kondiittori, muun elintarvikealan koulutuksen omaava, todellakin kuitenkin leivontataitoinen ja taidokkaasti tehty hyvänmakuinen kakku.
Kommentit (16)
Barbien helmasta ei olisi tulossa kaikista yksinkertaisin versio, näpertelyä riittää, joten uskon, että neljä tuntia voi mennä. Täytyyhän tekijän välillä tiskata ja siivota jälkiäänkin.
ap
mikäli barbi tulisi asiakkaalta.
Minä lasken aina ainesten hinnat + muut kustannukset ja kerron sen kahdella. Paljon aikaa vievistä marsipaanikoristeista veloitan erikseen.
Entä teetkö kotona vapaa-ajallasi vai onko sinulla jokin toiminimi?
mikäli barbi tulisi asiakkaalta. Minä lasken aina ainesten hinnat + muut kustannukset ja kerron sen kahdella. Paljon aikaa vievistä marsipaanikoristeista veloitan erikseen.
Eli siis keittiöalan ihminen, en kondiittori. Teen kotona vapaa-ajalla harrastusmielessä, tosin tilauksia tulisi niin paljon että olen harkinnut myös toiminimeä.
5
Pohjan paisto, täytteiden teko, jälkien siivous, helman kuorrutus, tulee siis röyhelöä, pikkukukkia yms. marsipaanista?.
Ap
Eli siis keittiöalan ihminen, en kondiittori. Teen kotona vapaa-ajalla harrastusmielessä, tosin tilauksia tulisi niin paljon että olen harkinnut myös toiminimeä. 5
4h aika pitkalta ajalta yhden kakun tekoon - siina tapauksessa yhdessa tyopaivassa ehtisi tehda vain 2 kakkua. ei kuulosta kovinkaan tehokkaalta. joten en velottaisi 4 tunnilta tyotunteja kakun hinnassa.
Peruskakun tekoon ei kauan mene, mutta koristeiden näpertely vie aikaa.
4h aika pitkalta ajalta yhden kakun tekoon - siina tapauksessa yhdessa tyopaivassa ehtisi tehda vain 2 kakkua. ei kuulosta kovinkaan tehokkaalta. joten en velottaisi 4 tunnilta tyotunteja kakun hinnassa.
Miksi et tee sitä itse? On ihan älyttömän helppo juttu! Ja netti tursuaa ohjeita! Onnistuu aloittelijaltakin!
Mut jos välttämättä haluat maksaa, niin mä ottaisin 20hlön kakusta sen 40€.
Jos oisit joku tosi läheinen tuttu, niin tekisin ehkä sen lahjan sijaan, tai sit tarvikkeiden hinnalla...
:D
Ei varmasti ole vaikea tehdä, mutta jos haluan hienon kakun, en aloittelijana pysty samaan, mitä joku joka on kymmenen vuotta tehnyt kakkuja kakkujen perään. On oikeasti paljon taidokkaampi mitä monet kondiittorit. Leivontablogeja olen selannut, ja jotkut harrastelijat tekevät upeita luomuksia, mutta on niissäkin valtava ero työn jäljessä. Blogeissakaan eivät kaikki kondikset saa yhtä hienoa jälkeä aikaan, mitä jotkut harrastelijat.
ja kyllä siinä leipomisineen meni varmasti 4 tuntia.
Kakku oli sankarin mielestä niin ihana että tuskin sitä kykeni leikkaamaan.
Mahtava se oli vieraidenkin mielestä - niin järisyttävä että monet äidit kiros jälkeenpäin kun heiltä vaadittaa samanlaista :)
Mâ tein helman vaaleanpunaisesta ja valkoisesta kermasta kun emme marsinaapista pidä.
40 € kuulostaa käyvältä hinnalta.
ja hinnat ovat työmäärästä riippuen
50-70 €, ymmärrän hyvin että voi mennä 4 tuntia
pitää kuitenkin tehdä koristejutut mahdollisimman valmiiksi pöydällä itsekseen
kakku ei saa olla lämpimässä niin pitkään
kondiittori
ja hinnat ovat työmäärästä riippuen
50-70 €, ymmärrän hyvin että voi mennä 4 tuntia
pitää kuitenkin tehdä koristejutut mahdollisimman valmiiksi pöydällä itsekseenkakku ei saa olla lämpimässä niin pitkään
kondiittori
fantasiakakkuun. Leipomokakkuja ja kotitekoisia ei voi muutenkaan verrata, materiaalit, työvälineet, ruoka-aineet, työtilat jne. eroavat niin paljon toisistaan!
Tarkkaa arviota siitä, kauanko minulla yhteen kakkuun menee, on mahdoton sanoa (varsinkin kun samalla paimennan lapsilaumaa ja työ keskeytyy vähän väliä), mutta tosiaan tuo 4 tuntia on vielä erittäin kohtuullinen aika!
5
Suurin ero, mikä tulee kotona tehtyjen ja leipomossa tehtyjen kakkujen välillä on MAKUero! Ei voi puhua samana päivänäkään.
Ensinnäkin kotona valmistetaan lähes kaikki täytteet itse, leipomossa käytetään yleensä valmiita tai puolivalmiita teollisia juttuja, yleensä vain hilloja. Kreemit tehdään kotona itse, leipomon kakkujen valmiskreemit ovat ihan kauheita! Olen leipomossa työskennellyt kondiksessa ja kyllä olen leipomossa tehnyt päivänaikana sen 50 täytekakkua. (Pohjat paistettu aiemmin.)
fantasiakakkuun. Leipomokakkuja ja kotitekoisia ei voi muutenkaan verrata, materiaalit, työvälineet, ruoka-aineet, työtilat jne. eroavat niin paljon toisistaan! Tarkkaa arviota siitä, kauanko minulla yhteen kakkuun menee, on mahdoton sanoa (varsinkin kun samalla paimennan lapsilaumaa ja työ keskeytyy vähän väliä), mutta tosiaan tuo 4 tuntia on vielä erittäin kohtuullinen aika! 5
Voin kertoa että 4 tuntia ei todellakaan ole edes pitkä aika kakun teossa. :D
Tuntipalkka n. 10 e + kakun aineet, kalliiksi tulee. Ei siihen mitenkään neljää tuntia saa aikaa tuhraantumaan.
Maksaisin 40 e.