vinkkaa tehokas deodorantti hien hajua torjumaan
Kommentit (47)
juu ja toi pesu auttaa vaatteisiin jälkikäteen, mut ei siihen hien hajuun sillä hetkelä ;)
Mulla aina ollut voimakas hienhaju ilman syytä ja toi on biothermin dödön kanssa ainoa, joka pitää hajun poissa, mut ei kuivata ihoa.
Käytän usean kerran viikossa absolut torria, sen lisäksi aamuisin jotain antiperspiranttia. Sheivaan kainalokarvat, kuorin ihoani, pesen vaatteet 60 asteessa jne. Silti yhden päivän käytön jälkeen paidan kainaloissa ummehtunut haju. Ikävää.
vaihttkesi Clinicin (vihreää) rollon antiperspiranttia. On hajuton ja olen ollut tosi tyytyväinen.
viikko sitten deodorantin (ja antiperspirantin) käytön. Yllätys on ollu melkoinen, ku nyt kainalot haisee VÄHEMMÄN hielle kuin noita aineita käyttäessä. Saa nähdä tuleeko tästä ihan tapa vai palaanko käyttämään dödöä jossain vaiheessa.
olen käyttäny Herbinan sensitiveä. Oon ollut ihmeissäni, kun onkin ollut ihan hyvä ja pitävä. Mutta mulla auttaa parhaiten se, kun vaihtaa dödöä riittävän usein. Joku auttaa aina pienen hetken. Dermosilin dödökin on ollu ihan hyvä. Nää on sellasia halpoja vaihtoehtoja. Ja itselläni on tosi herkkä iho, enkä kestä juurikaan mitään hajusteita.
Kuulkaas nuo apteekin "tehokkaat" ovat täynnä myrkkyjä ja tukkivat kainalonne imusolmukkeet, ei kai sitä hikeä tule kun ei pääse tulemaan, mutta saatatte samalla saada myös rintasyövän.. rintasyöpä on miehilläkin lisääntynyt viime vuosina ja juuri dödöjen takia.. mutta onneksi maailmalla on pari myrkytöntö vaihtoehtoa tarjolla, forever living productsin deodorantti on todella hyvä ja ihanan miedon tuoksuinen, sopii miehille ja naisille. sitä ei kyllä valitettavasti myydä kaupoissa, mutta itse tiedän moniakin ihmisiä keneltä niitä saa ostettua. jos kiinnostaa niin sähköpostia vaikka tuonne: ida_lithonius@hotmail.com
voimakkaaseen hikoiluun Absolut Torria. Sitä käytän edelleen silloin tällöin. Hienhajuun on auttanut jonkun mainitsema Dove, josta jää tosiaan sellainen puuterimainen pinta kainaloon.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Itsehoito
Kainaloiden liikahikoilu pysyy useimmiten kurissa tavallisilla antiperspiranteilla. Ne sisältävät alumiinikloridiheksahydraattia, joka turvottaa hikirauhasen tiehyen tukkoon, ja hiki imeytyy takaisin elimistöön. Alkoholittomat roll-on-tuotteet eivät juuri ärsytä herkkääkään ihoa.
Ellei tavallinen antiperspirantti auta, voi kokeilla alumiinikloridiheksahydraatin vedetöntä alkoholiliuosta (Absolut Torr) tai aluminiumzirkoniumkloridia sisältäviä tuotteita (Triple Dry).
Varsinkin Absolut Torr saattaa aiheuttaa kirvelyä ja ärsytystä. Sitä voi lievittää voitelemalla kainalot ensin jollakin perusvoiteella (ks. «Perusvoiteet»
Teinini käyttä Hicodermiä (tms.) ja minä itse L.Widmerin dödöä.
En voi sietää muutenkaan Rexonoiden etc. hajuja.
mutta mulla toimii nyt 'raskaushormonihikeen' Garnierin mineral deo (silky roll-on)
Käytin ihan normaalisti Biothermin bio pure ja Vichyn dödöjä. Ne päästivän hien hajun läpi ja ajattelin ettei tähän hormoonihikeen auta mikään. Sitten marketissa huomasin tämän mineraalideon ja toimii. Hinta Prismassa huimat 2euroa, joten hinta-laatusuhde aika kohdallaan!
ja lisäksi Absolut torr kerran viikossa. Torria voi käyttää, kunhan laittaa vähän kerrallaan ja antaa kuivua huolellisesti (kädet ylhäällä). Muuten kirvelee ja kutittaa. Ja ei saa sheivata pariin päivään ennen.
Tuo Biothermi on myös hyvä, mutta kamalan kallis. Nämä suosittelemani maksavat n. 3 € ja ovat todella tehokkaita. Itselläni ei niveat ja rexonat auta.
Oltiin reissussa ja mun dödö oli unohtunut kotiin, joten lainasin mieheltä.. Se oli hurjan tehokas, paras, mitä ikinä olen kokeillut! Taisi olla Lumenen, ihan market-tuote. Mutta se tuoksu..
Ei varsinaisesti estä kainalohikoilua, mutta pitää hajun loitolla aivan lyömättömästi. On myös erittäin miellyttävä, sama kuin sivelisi vettä kainaloihin, eli ei tahmaa tai lähmää tai sotke ollenkaan, toisin kuin useimmat muut.
Ei varsinaisesti estä kainalohikoilua, mutta pitää hajun loitolla aivan lyömättömästi. On myös erittäin miellyttävä, sama kuin sivelisi vettä kainaloihin, eli ei tahmaa tai lähmää tai sotke ollenkaan, toisin kuin useimmat muut.
Etikkaa paitojen kainaloihin ja pesu 60 asteessa.