Miten saada tämä lapsi nukahtamaan?
Koska lapsi on tarpeeksi väsynyt?
Tyttö 1v 10kk. Vietimme uudenvuoden aattoiltaa naapurissa ja ajattelin, että lapsi saa valvoa niin myöhään, että nukahtaa pystyyn. Klo 23.40 alkoi itseäni väsyttämään ja päätin lähteä lapsen kanssa kotiin niin, että lapsi nukahtaa rattaisiin matkalla. Rattaissa pihalla lapsi ilmoitti haluavansa vielä puistoon :)?!?!?!?
Silmät kirkkaina meno päällä.
Tosin nukahti rattaisiin kun sainoin, että nyt nukutaan ja mennään kotiin.
Myönnän että meillä nukutetaan välillä rattaissa pihalla yöunille. En vain jaksa sitä juoksua ja ravaamista illalla kun olen väsynyt. Lapsi nukahtaa 10 minuutissa rattaisiin kun sisällä ollessa se kestäisi tunnin.
Kommentit (6)
pyydä apua neuvolosta tai käy MLL:n sivuilla.
Käärit lapsen peittoon tiukasti ja sanot, että nyt nukutaan. Käyt itse hänen viereen "nukkumaan". Älä anna liikkua, laita käsi tai jalka hänen päälle. Nukahtaa taatusti alle 30min kuluessa. Jos huutaa, anna huutaa.
aika pitkään, kun en jaksa herätä. Olen entinen aamuvirkku, mutta lapsen myötä asiat ovat muuttuneet. Herätään klo 9, toivomus olis, että herättäis 8-8.30 tai siis siihen pyrin. Lapsi nukkuu päikkärit 12-15 välillä n. 1,5. Herätän viimeistään klo 15.
Nukkumaan lapsen saan 22.30. Ei mitään erityistä tappelua iltaisin. Lapsi ei vain nukahda. Jos laittaa rattaisiin tiukkaan pussiin niin nukahtaa.
Jos on nukkunut päivällä vain 30min niin ei paljon auta iltaan. Yritetään illalla olla rauhallisia, mutta tyttö kova pomppimaan ja juoksemaan.
Käydään iltapäivällä/illalla pihalla tai uimassa.
ap
Saako lapsi edes iltapalaa? Ai työnnät rattaissa vaan tissin suuhun?? Kyl jonkun pitäs sossuun ilmottaa tollasesta.
Lapsi nukahtaa rattaissa 10ssä minuutissa, ei huutoa ei mitään.
Tuota peittoon käärimistä aijon kokeilla. Kiitos siitä! Huudattaa tosin en aijo, mutta uskon, että tuo voisi meillä toimia.
Ja ei me joka ilta pihalla lasta nukuteta.
Tuntuu vaan niin ihmeellisestä kun lapsi ei ole koskaan väsynyt. Joskus tietysti huomaan, että nyt lasta väsyttää, mutta harvassa on ne päivät.
ap
Vaikuttaa siltä, että lapsi on jatkuvilla ylikierroksilla, eikä siksi voi nukahtaa.