Miksi ostatte netistä?
Nettikauppoja syntyy kuin sieniä sateella, riittääköhän kaikille asiakkaita? Miksi ostaa jotain netistä kun kaikkea saa jo kaupoista?? Tulee postimaksutkin hinnan päälle. Mitä ihmettä edes osaatte ostaa netistä? Yks kaveri ostelee jotain luonnonkosmetiikkaa, en tajua, kallistakin on. Musta toi netistä tilaaminen on joku muotijuttu. Typerä sellainen!
Kommentit (39)
En tilaa näistä "taviskaupoista" kuten ellos, hobbari, anttila jne. Tilaan esim. Dr. Hauschka kosmetiikkaa, täältä kun sitä ei löydy edes luontaistuotekaupasta. Myös joitain käsintehtyjä juttuja olen tilannut, ihania tumppuja ja sukkia ja sisustustekstiilejä.
Mitä typerää netistä ostamisessa on?
Niin ja minä asun Espoossa aika lähellä Selloa. Olen hoitovapaalla kotona, mutta työpaikkani on Aleksilla. Silti monia asioita ostetaan netistä.
Joku kirjoitti, että jää aikaa perheelle.
Tilasin viime viikolla esim. Fröbeleiden dvdn netistä iltapäivällä ja levy tuli Discshopista seuraavana päivänä postilaatikkoon. Lisäksi tilasimme juuri rannekelloja Saksasta. Toinen kelloni ovh 148 e - nyt 26 e. Edes postimaksut ei niin pahat. Tilaan Amazonilta kirjoja ja levyjä. Potterit ovat kaikki sieltä - alkuperäisasussa, alkuperäiskielellä. Jatkanko ap. Oliko provo?
Löytyy paljon tavaraa jota ei muualta edes saa. Tilaan sekä koti- että ulkomailta. Usasta tilaan edullista luontaiskosmetiikkaa, laukkuja...Euroopasta lastenvaatteita, Suomesta ihania Kaste-sarjan ihonhoitotuotteita, kortteja, kirjoja, leffoja, lehtiä, lakanoita, pyyhkeitä...vaikka mitä. Kaupoista haen lähinnä ruokaa ja kenkiä, huonekalut.
Minusta netistä ostaminen on myös ekologisempaa kun kaikki ei pärrää autoillaan ympäriinsä. Ajansäästökin on melkoinen.
pitkien naisten vaatekaupasta Lontoosta. Suomesta on pitkän edelleen liian vaikeaa löytää sopivan kokoisia vaatteita.
Sitten tilasin kanssa villakamman. Olen etsinyt läheisistä marketeista tuloksetta, joten voin hyvin maksaa sen 2 euroa postikuluja että se kolahtaa postilaatikkoon.
Viimeaikoina olen tilannut myös lasten trikookankaita, koska eurokankaassa valikoima on surkea ja muita kangaskauppoja ei ole lähimain.
Jokusen kerran oon erehtynyt netistä tilaamaan, enkä enää tilaa. Hankalaa oli vaihdot ja palautukset, yhtä postissa juoksemista. Ja minusta ne postikulut on isot, kun voi olla esim. 7,90. No, asun kyllä itse kaupungin keskustassa ja kaupat on vieressä, saan niistä kaiken mitä tarvitsen.
Ei mulla mene aikaa kaupoissa pyörimiseen, ostan vaan sen mitä tarvitaan ja silloin kun tarvitaan, eikä tule heräteostoksia, joita varmaan netissä tulee! No joo en mä kyllä mitään "luontaiskosmetiikkaa" tai ihmeellisiä merkkejä ostakaan.
ap
Ja edes täältä Tampereelta en löytänyt hyviä äitiysvaatteita (kun ei ole enää kuin H&M:llä), joten tilasin jotain netistä. Lapsille myös jotain tietyntyyppistä vaatetta etsin netistä, jos ei kaupoista löydy mielekästä. Imetyspaidat ostan myös netistä, kun ei täältä juuri löydy kivoja.
Halvemmat hinnat!
Parempi valimoima!
Ei tartte odottaa palvelua kuin toimituksen suhteen, koska sitä nykykaupoista harvemmin saa!
Kätevämpää esim. työaikojen suhteen.
EI tarvitse raahata lapsia kauppaan.
Ostan 75 %:sti kaiken netistä poislukien ruoka, enkä tule koskaan palaamaan muuhun.
Ja asuinpaikka on yhden Suomen suurimmista kaupungeista keskusta.
kun Tamperekin on näemmä sellainen tuppukylä ettei täällä ole kunnon valikoimaa kestoista livekaupoissa.
en viihdy kaupoissa kiertämässä vaan mieluiten shoppaan netissä. Ostan kaikenlaista:
- lataan koneelta kuvat ja teetän kuvia/kortteja/julisteita
- ostan huonekaluja
- ostan sisutustavaraa
- tilaan meikkejä
- tilaan vaatteita itselleni ja lapsille
- ostan kenkiä
- joskus tilaan koruja
- ostan dvd-elokuvia
- tilaan saksasta tatuointimusteita ym. tatuointi sälää. On PALJON halvempaa kuin suomessa.
- tilaan saksasta poltettavia dvd levyjä ja tyhjiä koteloita. Ovat PALJON halvempia kuin suomessa
- Huutelen ebaysta mieleistä tavaraa. Sama kuin suomen huutonet, mutta paljon sellaista tavaraamitä täällä ei ole ja paljon havempaa. Esimerkiksi pojan rakastamaa cars sälää löytyy sieltä moninverroin halvemmalla, samoin tytön rakastamaa hello kittyä.
- joskus ostan seksileluja (ne tosin mielummin ostan ihan liikkeestä, mutta netistä saa monesti halvemmalla)
- seksikkäitä vaatteita esim korsetteja ym. sillä niitä saa juuri esim evbaysta halvemmalla
- lävistyskoruja
- jos menemme elokuviin niin ostamme ne etukäteen netistä
- jos menemme lasten kanssa konserttiin/tapahtumaan, ostamme etukäteen netistä liput
- kaikki risteilyt, matkaliput, hotellien varaukset ym. teen netistä. Huomattavasti helpompaa. En tykkää soitella mihinkään ja varailla matkoja, hotelleja ym.
- hoidan kaikki pankki/kela ym. asiat netissä. Pankissa en ole käynyt vuosikausiin, kun kaikki lainanhaut, korttihaut ym. pystyy hoitamaan netissä. Minulla on myös skanneri jolla skannaan esimerkiksi kelaan tarvittavat liitteet. Tai jos johonkin tarvitsee liitteitä.
Tämä lista on loputon joten ehkäpä lopetan nyt :) Mutta itse siis shoppaan mielummin netissä koska netistä löydän yleensä edullisemmin. Ostan tavaraa joissa ei ole postitusmaksua tai se on hyvin edullinen. Myös osamaksu mahdollisuus kalliissa tuotteissa on plussaa.
Olen harrastanut tätä HYVIN monta vuotta ja ainoastaan pari kertaa on jotain täytynyt palauttaa.
-ruokaostokset
-vaatteita
-astioita
-liinavaatteita ja pyyhkeitä
-huonekaluja
Oikeastaan, en keksi mitä en netistä tilaisi :)
laadukkaat isopovisen liivit on puolta halvempia englannissa. Samoin kunnon uimapuvut. Parhaimmillaan saan kolmet liivit sillä hinnalla mitä yhdet suomalaisesta liivikaupasta.
vinkkaapa mullekin noi nettikaupojen linkit?
Omaa kokoani 75F en ole kaupoista mieleisiäni löytänyt ja jos löydän, ovat tuhottoman kalliita. Ostan myös muita alusvaatteita netistä. Ebaysta huutelen myös joskus, amazonilta myös olen tilannut. Kotimaisista kirjoja, ovat monesti hyvässä tarjouksessa ja sitten saa sellaisia mitä täkäläisistä kirjakaupoista ei saa. Kotimaasta tilaan myös kankaita,koska täällä on huonot valikoimat ja kalliit hinnat. Vaatteita en muuten tilaa, koska tahdon sovitella, miettiä, sovitella, miettiä...enkä kenkiä. Kosmetiikkaa olen ajatellut tilata usasta, ostin sieltä viimeksi käydessä kivoja hunajatuotteita (halpoja) joita täältä ei saa.
Itse ostan ennen kaikkea yksilöllisyyden vuoksi (vaatteet). Samoja tavaroita ei saa kaupoista. Joskus postikuluja ei ole lainkaan, joskus se ei haittaa kun tuote on sen väärtti. Vaatteita on helppo ostaa kokonumeron mukaan etenkin lapsille. Kosmetiikka voi olla huomattavasti edullisempaa, samoin elektroniikka. Voi myös shoppailla silloin kun itselle sopii ja ilman jonoja!
vaikka Bookfinderiin, Amazoniin ja eBayhin?
voit shoppailla kotisohvaltasi mihin vuorokauden aikaan tahansa.
postikulut verrattuna bensoihin ja parkkimaksuihin. ei mitään järkeä mennä tavalliseen kauppaan.
ja tosiaan en saa kaupoista mitä haluan, netistä sen sijaan saan ja just silloin kun haluan.
nettikauppoja tosi vähän vielä. itse perustan juuri sellaisen. nettimaailma on vasta aluillaan, ap taitaa olla vähän kalkkis eikä juuri merkeistä ja laadusta tiedä. eikä ymmärrä että postimaksut on pieni juttu verrattuna kauppaan meno kuluihin.