RASISTIT HUOMIO!!!!!
Mikä on saanut teidät olemaan rasisteja? Jos vaan 1-2 huonoa kokemusta jostakin tietystä maankansalaisesta tms kultuurinedustajasta niin silloin kaikki ovat samanlaisia??? Miksi ihmeessä jos näette suomalaisen naisen ja hänen esim 1/2 tumman lapsensa kanssa yleisissä paikoissa miksi tätä LASTA räitään pain näköä ja irvaillaan äidille ties mitä p****aa??? näin siis kohdellaan suomalaisia/suomessa syntyneitä?
Kommentit (83)
tekemiensä rikosten tähden. Somalialaisilla ei ole keittiötä, jonka ruokaa suomalaiset ostaisivat. Maahanmuuttajat yleensä työllistyvät ravintoloiden yhteydessä. Helsingissä somalit on yleisiä bussikuskeina.
että suurin osa/osa tms. ja heidät on haukuttu rasisteiksi.
kun mun viestissä lukee ( HUOM, EI AINA!!!) Tiedän ettei kaikki suomalaismiehet ole sellaisia ja oikeastaan heissä on paljon myös hyviä puolia, joita ei ulkomaalaisessa olekaan:-(
Itse nimenomaan kyseenalaistatte sen, että yleistetään kaikki somalialaiset tietynlaiseksi mutta seuraavassa lauseessa pitää jo päästä kehumaan oma somali maasta taivaisiin ja haukkumaan suomalaiset miehet.
Tällaisia YLEISTYKSIÄ sinä teet, kun kerta sinäkin niin miksei sinun lapsiasi tai sinua tai miestäsi saisi sitten yleistää samalla tavalla?
"Myös mieheni on ollut hoitovapaalla. Moniko suomimies on?"
"Etenkin suomalaisten miesten mieheltäni oppia siinä kuinka perhe on tärkein, eikä kaverit, harrastukset, alkoholi, baareilu yms."
Noista saa kuvan että suomalainen mies on baarijuoppo eikä hoida lapsiaan. Jos tuollainen on mielipide sinulla suomalaisista niin ethän sitten motkota kun sinun miestäsi haukutaan raiskaajaksi yms. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
P.S. Suomen somaliäideistä 46% on yksinhuoltajia, ei taida kauheasti miehet osallistua lasten hoitamiseen...
Kyllä, olen somalialaisen kanssa naimisissa. Meillä on kaksi lasta, jotka ovat siis suomalaisia. Suomessa minusta suomalaisesta äidistä syntyneet.
Millä ihmeen syyllä heitä kohtaan tai miestäkikään kohtaan pitäisi käyttäytyä vihamielisesti.
Mieheni on töissä, itseasiassa kahdessa, hän elättää perheen ja mahdollistaa sen, että voin hoitaa kotona lapsia. Joskin minäkin olen kyllä ollut töissä ja silloinkin olemme hoitaneet lapset kotona vuorotellen. Myös mieheni on ollut hoitovapaalla. Moniko suomimies on?
Meillä molemmat tekee kaikkia hommia kotona ja hoitaa lapsia. Minun ei tarvitse jättää mitään ohjeita miehelle lasten tai kodinhoidosta, kun lähden viettämään omaa aikaa ja omaa aikaa saan aina kun haluan, toki ottaen huomioon miehen työt.
Asumme omistusasunnossa.
Emme saa mitään yhteiskunnantukia. Paitsi lapsilisät jotka saa kaikki.
Emme ole mitenkään haitaksi kenellekkään vaan paremminkin hyvänä esimerkkinä toimivasta perheestä ja parisuhteesta, josta monen kannattaisi ottaa oppia. Etenkin suomalaisten miesten mieheltäni oppia siinä kuinka perhe on tärkein, eikä kaverit, harrastukset, alkoholi, baareilu yms.
Lapsemme saava elää myös terveellisessä perheessä, koska emme muslimeina käytä mitään päihteitä.
Millä oikeudella käyttäytyisitte meitän kohtaan huonosti?
Onneksi emme asu etelä- Suomessa. Emmekä liiku yleensä " hämärään " aikaan.
Voin sanoa, että jos ja kun perheeseeni kohdistuu jotain mitä tässä ketjussa on mainittu, niin asia ei todellakaan jää siihen. Poliisin otan tarv yhteyden.
Noista saa kuvan että suomalainen mies on baarijuoppo eikä hoida lapsiaan. Jos tuollainen on mielipide sinulla suomalaisista niin ethän sitten motkota kun sinun miestäsi haukutaan raiskaajaksi yms. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
-----------------
Vastaus ylläolevaan.
Mielipiteeni suomalaisista miehistä yleisesti ottaen ei ole huono. Onhan perheeni suomalainen, veljeni jne ja hyviä miehiä he ovat. Perhe etusijalla, hoitovapaalla oltu pitkäänkin jne.Olen minullakin ollut suomalaisia poikaystäviä ja hyviä miehiä hekin.
MUTTA tuon lauseen allekirjoitan, että metsä vastaa kuinka sinne huudetaan eli tässä tapauksessa, kun perheeni kaltaisten mollaajia tarpeeksi kauan kuuntelee tai lukee, niin kyllä siinä tulee puolustusmekanismi päälle, jos ymmärräte mitä tarkoitan.
Sitten jotkut huutelee väliin "te mokumammat...."?! Olen minäkin suomalais-afrikkalaisten lasten äiti,mutta tunnen vain somalialaisia naisia, mutta tämän ketjun perusteella minunkin pitäisi ottaa kantaa ja jopa syyt niskoille rikollisten somalialaisten touhuista! hah....
Minun mielestäni mitään kansallisuutta ei voi yleistää johonkin ominaisuuteen. Ihmettelen kyllä suuresti näitä somalien vihaajia, sillä itse en vielä kertaakaan ole tavannut TYHMÄÄ somalia. Sen sijaan yksinkertaista suomalaista alaluokkaa kylläkin.
Työssä käymisestäkään ei voida ulkolaisia parjata. Esimerkiksi ainakin Hesassa suurin osa bussikuskeista on ulkolaisia. Ja kyydissä päivisin samat suomalaiset, känniset työnvieroksujat.
Keskustelua saatu aikaiseksi mutta onko se ollut kehittävää ja rakentavaa?
Jos sulla on huono kokemus jonkun maan/kulttuurin edustajan lapsesta päiväkodissa/kerhossa, niin onko se HUONO / HYVÄ kokemus kiinni juuri lapsesta vaiko vanhemmista, juuri tämän lapsen vanhemmista? Eikö siis ole myöskään suomalaisia lapsia jotka käyttäytyvät huonosti?
Jos osa tekee niin tai näin tarkoittaako se että kaikki tekevät? Vastaus on EI, oli kyse sitten SUOMALAISISTA taikka sitten ULKOMAALAISISTA!!???
Minun mielestäni mitään kansallisuutta ei voi yleistää johonkin ominaisuuteen. Ihmettelen kyllä suuresti näitä somalien vihaajia, sillä itse en vielä kertaakaan ole tavannut TYHMÄÄ somalia. Sen sijaan yksinkertaista suomalaista alaluokkaa kylläkin. Työssä käymisestäkään ei voida ulkolaisia parjata. Esimerkiksi ainakin Hesassa suurin osa bussikuskeista on ulkolaisia. Ja kyydissä päivisin samat suomalaiset, känniset työnvieroksujat.
On aivan oikeassa.
huonoja kokemuksia mustalaisista, "tummaihoisista" jotka ovat kaikki somaleita täällä (muitahan suomessa ei olekkaan), niin se tarkoittaa että kaikki ovat samanlaisia!!! Siis miten voi olla mahollista että yksikään mustalainen olisi rehellinen ja tekis töitä???? Kysyn vaan
Kyllä, olen somalialaisen kanssa naimisissa. Meillä on kaksi lasta, jotka ovat siis suomalaisia. Suomessa minusta suomalaisesta äidistä syntyneet. Millä ihmeen syyllä heitä kohtaan tai miestäkikään kohtaan pitäisi käyttäytyä vihamielisesti. Mieheni on töissä, itseasiassa kahdessa, hän elättää perheen ja mahdollistaa sen, että voin hoitaa kotona lapsia. Joskin minäkin olen kyllä ollut töissä ja silloinkin olemme hoitaneet lapset kotona vuorotellen. Myös mieheni on ollut hoitovapaalla. Moniko suomimies on? Meillä molemmat tekee kaikkia hommia kotona ja hoitaa lapsia. Minun ei tarvitse jättää mitään ohjeita miehelle lasten tai kodinhoidosta, kun lähden viettämään omaa aikaa ja omaa aikaa saan aina kun haluan, toki ottaen huomioon miehen työt. Asumme omistusasunnossa. Emme saa mitään yhteiskunnantukia. Paitsi lapsilisät jotka saa kaikki. Emme ole mitenkään haitaksi kenellekkään vaan paremminkin hyvänä esimerkkinä toimivasta perheestä ja parisuhteesta, josta monen kannattaisi ottaa oppia. Etenkin suomalaisten miesten mieheltäni oppia siinä kuinka perhe on tärkein, eikä kaverit, harrastukset, alkoholi, baareilu yms. Lapsemme saava elää myös terveellisessä perheessä, koska emme muslimeina käytä mitään päihteitä. Millä oikeudella käyttäytyisitte meitän kohtaan huonosti? Onneksi emme asu etelä- Suomessa. Emmekä liiku yleensä " hämärään " aikaan. Voin sanoa, että jos ja kun perheeseeni kohdistuu jotain mitä tässä ketjussa on mainittu, niin asia ei todellakaan jää siihen. Poliisin otan tarv yhteyden.
Todella tulee tätä ( kin ) ketjua lukiessa mieleen, että uskaltaako esim Helsinkiin edes tulla käyämään, kun ei tiedä mitä hullua siellä ihmiset saavat päähänsä kohdistaa perheeseemme. Onneksi meillä on oma auto, että ei tarvitsisi kyllä julkisilla liikkua muuta kuin sen verran, että näyttää lapsille metron ja ratikan, joita ei " maalaislapset " yleensä näe.
Lapsilla on tilaa leikkiä ym ym kuin asua tiheästi kaupungissa nirppanokkien kyylättävänä!!!
Lapsilla on tilaa leikkiä ym ym kuin asua tiheästi kaupungissa nirppanokkien kyylättävänä!!!
Taidat olla juntti.... yök.
esimerkiksi somalimiehen vaimoon. Aivan samalla tavoin kun suomalainen nainen on myös nainen kuten kaikki muutkin maailman naiset.
Sitten jotkut huutelee väliin "te mokumammat...."?! Olen minäkin suomalais-afrikkalaisten lasten äiti,mutta tunnen vain somalialaisia naisia, mutta tämän ketjun perusteella minunkin pitäisi ottaa kantaa ja jopa syyt niskoille rikollisten somalialaisten touhuista! hah....
Minun mielestäni mitään kansallisuutta ei voi yleistää johonkin ominaisuuteen. Ihmettelen kyllä suuresti näitä somalien vihaajia, sillä itse en vielä kertaakaan ole tavannut TYHMÄÄ somalia. Sen sijaan yksinkertaista suomalaista alaluokkaa kylläkin.
Työssä käymisestäkään ei voida ulkolaisia parjata. Esimerkiksi ainakin Hesassa suurin osa bussikuskeista on ulkolaisia. Ja kyydissä päivisin samat suomalaiset, känniset työnvieroksujat.
Saanko minä sanoa samalla tavalla? En ole vielä tavannut yhtään tyhmää suomalaista, yksinkertaisia somaleita sen sijaan olen tavannut.
Minun mielestäni mitään kansallisuutta ei voi yleistää johonkin ominaisuuteen. Ihmettelen kyllä suuresti näitä somalien vihaajia, sillä itse en vielä kertaakaan ole tavannut TYHMÄÄ somalia. Sen sijaan yksinkertaista suomalaista alaluokkaa kylläkin. Työssä käymisestäkään ei voida ulkolaisia parjata. Esimerkiksi ainakin Hesassa suurin osa bussikuskeista on ulkolaisia. Ja kyydissä päivisin samat suomalaiset, känniset työnvieroksujat.
On aivan oikeassa.
tai sitten vaikka voisit suhteuttaa sen suomalaisten lukumäärään ja ulkomaalaisten lukumäärään!! Voisi olla prosentit aika tasoissa!!!
Silleen ne somput kasvattaa lapsiaan. Että tervetuloa vaan kaikki mamut, näköjään lapsenne soputuvat hyvin!
käyttäytyy esimerkillisesti kerhossa.
aihe mennyt kyllä aikalailla ala-arvoiseksi... Luulisi suomalaisten olevan hieman "parempia" ilmaisemaan itseään
jos jotkut meistä suomalaisista pitävät itseään parempina kuin somalit/mustalaiset tms niin...???