RASISTIT HUOMIO!!!!!
Mikä on saanut teidät olemaan rasisteja? Jos vaan 1-2 huonoa kokemusta jostakin tietystä maankansalaisesta tms kultuurinedustajasta niin silloin kaikki ovat samanlaisia??? Miksi ihmeessä jos näette suomalaisen naisen ja hänen esim 1/2 tumman lapsensa kanssa yleisissä paikoissa miksi tätä LASTA räitään pain näköä ja irvaillaan äidille ties mitä p****aa??? näin siis kohdellaan suomalaisia/suomessa syntyneitä?
Kommentit (83)
On eri asia olla hyväksymättä yksilön tai väestöryhmän kultuuriin vahvasti kuuluvaa kielteistä toimintaa, kuin kannattaa rotuerottelua, valkoista ylivaltaa ja rotupuhtautta. Tässäkään keskustelussa ei siis tähän mennessä ole tullut vastaamaan yhtäkään rasistia, tai sitten kukaan ei ole viitsinyt tuoda mielipiteitään tarkemmin julki. Ja kyllä, ulkomaalaisen miehen kumppani lapsineen saa osansa rasisteilta. Kun on mennyt "pilaamaan" valkoiset geeniperintönsä niin se on ilmeisesti yksi ja sama, onko lapsi viaton olemassaoloonsa...
Jokainen terve ihminen suhtautuu varauksella joihinkin ihmisiin ja ihmisryhmiin jos on saanut heistä huonoja kokemuksia. Koskee se sitten somaleita tai rasisteja.
kuin joku toinen tekee vaikka somaleista, rasisti olet sinäkin.
että nainen ei KELPAA suomalaiselle miehelle, jos tekee lapsia/seurustelee tumman miehen kanssa ?
Samalla tavalla kuvitellaan myös miehistä, jotka seurustelevat ulkomaalaisten naisten kanssa.
En tajua.
Kyllähän joukkoon mahtuu jos minkälaisia siiderinorsuja ja tonnikeijuja, ja miehistä löytyy peräkammarinpoikia, mutta eiväthän kaikki ulkomaalaisen kanssa avioituneet ole luusereita.
Itse en ollut tippakaan kiinnostunut suomalaismiehestä, vaikka olisin kyllä sellaisenkin " saanut". Suomalainen mies on mielestäni usein ( huom. ei aina ) jäätävä, tylsä ja hiljainen, eikä osaa ilmaista kiinnostustaan, ei ole romanttinen ym. Juo liikaa.
Tapasin afrikkalaisen miehen ja olemme olleet yhdessä viisi vuotta. Meillä on lapsi. Kukaan ei voi saada minusta sellaista vaikutelmaa, etten kelvannut suomalaismiehelle. Olen normaalinnäköinen koulutettu nainen ja lapseni ihanan kaunis kuten mekin mieheni kanssa:-)
kun jotkut jankuttaa siitä,kun ei saanu parempaa tai suomalaista miestä...entä jos ei haluakaan suomipoikaa?? ite oon nuori,hoikka ja hyvännäköinen nainen ja ihan itse valitsin arabimiehen itselleni. Aina on ollut vientiä ja vieläkin olisi,ihania nää yleistämiset puolin sun toisin ..:D
Totta tosiaan. Joten ei sillä mitään suomalaisten "rasismia" perustella, niinkuin joku kirjoittaja oudosti vihjasi.
Ottamalla tänne liikaa ihmisiä kulttuureista joiden arvot ovat liian ristiriidassa omamme kanssa, emme lisää omaa moraaliamme, vaan tuhoamme ennemminkin sitä.
mutta kommentoin vähän. Minusta tulee "rasisti" siinä tapauksessa, jos "maassa maan tavalla ei kelpaa". Ärsyttää, kun tulee ulkomaalaisia, jotka haluavat ruokarukoukset pois, joulunäytelmät pois, tarhassa ei saa olla sukkahoususillaan päiväunilla, kulkevat kokonaan peitettyinä mustaan viittaan niin ettei kasvojakaan näy. Sitä tuntee olonsa turvattomaksi. Meillä on oikeus omaan kulttuuriimme. Meidän maassa käyttäydytään meidän tavalla. Yritäpä mennä vaikka johonkin muslimimaahan ja alkaa vaatia ettei uskontoa saa harjoittaa koulussa, tai että naiset saa pukautua miten haluaa. Eli maassa maan tavalla. Ja jos se ei kelpaa, ei ole tarvetta olla suvaitsevainen.
kun mun viestissä lukee ( HUOM, EI AINA!!!) Tiedän ettei kaikki suomalaismiehet ole sellaisia ja oikeastaan heissä on paljon myös hyviä puolia, joita ei ulkomaalaisessa olekaan:-(
Totta tosiaan. Joten ei sillä mitään suomalaisten "rasismia" perustella, niinkuin joku kirjoittaja oudosti vihjasi.
Ottamalla tänne liikaa ihmisiä kulttuureista joiden arvot ovat liian ristiriidassa omamme kanssa, emme lisää omaa moraaliamme, vaan tuhoamme ennemminkin sitä.
sillä, että "kyllähän nekin haukkuvat meitä"
On moraalisesti arveluttavaa pitää jotakin tiettyä moraalikäsitystä jotenkin erityisenä ja ylempänä. Ikään kuin inhimillinen moraali ei olisi universaalia?
Viitataanko tällä siihen, että olemme geneettisesti ja biologisesti erilaisia?
Kaikki ihmiset jakavat darwinismiin perustuvia perusominaisuuksia itsekkäästä geenistä sekä sen suhteesta altruismiin...
Erot saattavat liittyä kulttuurisiin ja sitä kautta poliitisiin olosuhteisiin...
kun jotkut jankuttaa siitä,kun ei saanu parempaa tai suomalaista miestä...entä jos ei haluakaan suomipoikaa?? ite oon nuori,hoikka ja hyvännäköinen nainen ja ihan itse valitsin arabimiehen itselleni. Aina on ollut vientiä ja vieläkin olisi,ihania nää yleistämiset puolin sun toisin ..:D
ajattele vaikka tulevia lapsiasi. Vai voisitko asua miehesi kotimaassa.
oikeasti tullut sanomista, ettei saisi olla sukkahoususillaan päiväunilla tarhassa? Siis suomalaislapset vai nämä muslimilapset? Luin kyllä viimesimmästä meidän perhe-lehdestä, jossa oli juttua kuinka "kohtaa monikulttuurisuuden päiväkodissa". Siinä sivuttiin kyllä jotain päiväunien nukkumisasuja, mutta ei sen tarkemmin. Jäi vaan mieleen.. Mut siis näköjään itsestäänselvyydet katoaa kohta tästä maasta..
Hesarin (?) palstallako se oli kysymys, että saako kasvonsa peittänyttä musliminaista mennä elvyttämään, jos tämä saa jonkun sairaskohtauksen julkisella paikalla.. Siis itsestäänselvyys täällä, että sairaskohtauksen saanutta mennään auttamaan, mutta odotapas kun tämä henkilö on piilossa kaavun sisällä, niin siihenkin pitää oikein kysymyspaltalta kysyä erikseen lupa. :o)) Vastaaja sitten lopulta vastas, että joo onhan se hengenpelastaminen kuitenkin tärkeämpää kuin se, että saa pitää kasvot koko ajan piilotettuna..
- juttu on?
Ihan idiootilta kommentilta tuntuu..siis miten?
Kuka sen normaalin määrittää?
J.V. Snellmann karkotettiin aikoinaan poikkeavien mielipiteidensä takia. Olisiko hyvä, mikäi olisi pysynyt hiljaa..?
Maailma muuttuu. Tämäkin maailma mitä te pidäte normaalina on muuttunut valtavasti ajan saatossa.
Olisiko vuoden 1860 Suomi parempi?
Onko moraalisesti arveluttavaa pitää esim. tyttöjen ympärileikkausta pahempana asiana, kuin tyttöjen ympärileikkaamattomuutta?
Onko moraalisesti arveluttavaa sopia asiat neuvottelemalla, kuin kivittää toinen osapuoli hengiltä?
Ei hyvää päivää... >:O
Onko moraalisesti arveluttavaa pitää esim. tyttöjen ympärileikkausta pahempana asiana, kuin tyttöjen ympärileikkaamattomuutta?
Onko moraalisesti arveluttavaa sopia asiat neuvottelemalla, kuin kivittää toinen osapuoli hengiltä?
Ei hyvää päivää... >:O
potentiaaliltamme. Ymmärtänet idean? Ikään kuin somalialaiset eivät olisi kykeneviä aivan samanlaiseen ajatteluun...täysin samanlaiseen ja yhtä monitasoiseen.
Ongelmat ovat sosiaalisia ja kulttuurisesti rakentuneita. Ajattelu muotoutuu kyseisen kulttuurin kontekstissa..
Yllättävän moni suomimies jää hoitovapaalle. Miksihän nyt itse yleistät suomalaismiesten "huonouden". Ei muslimioppi sinusta hyvää tee. Kuten tästäkin ketjusta huomaa, kaikilla meillä on enimmässä määrin HUONOJA kokemuksia somaleista, miksi sitä ei saisi ääneen sanoa?
Kyllä, olen somalialaisen kanssa naimisissa. Meillä on kaksi lasta, jotka ovat siis suomalaisia. Suomessa minusta suomalaisesta äidistä syntyneet.
Millä ihmeen syyllä heitä kohtaan tai miestäkikään kohtaan pitäisi käyttäytyä vihamielisesti.
Mieheni on töissä, itseasiassa kahdessa, hän elättää perheen ja mahdollistaa sen, että voin hoitaa kotona lapsia. Joskin minäkin olen kyllä ollut töissä ja silloinkin olemme hoitaneet lapset kotona vuorotellen. Myös mieheni on ollut hoitovapaalla. Moniko suomimies on?
Meillä molemmat tekee kaikkia hommia kotona ja hoitaa lapsia. Minun ei tarvitse jättää mitään ohjeita miehelle lasten tai kodinhoidosta, kun lähden viettämään omaa aikaa ja omaa aikaa saan aina kun haluan, toki ottaen huomioon miehen työt.
Asumme omistusasunnossa.
Emme saa mitään yhteiskunnantukia. Paitsi lapsilisät jotka saa kaikki.
Emme ole mitenkään haitaksi kenellekkään vaan paremminkin hyvänä esimerkkinä toimivasta perheestä ja parisuhteesta, josta monen kannattaisi ottaa oppia. Etenkin suomalaisten miesten mieheltäni oppia siinä kuinka perhe on tärkein, eikä kaverit, harrastukset, alkoholi, baareilu yms.
Lapsemme saava elää myös terveellisessä perheessä, koska emme muslimeina käytä mitään päihteitä.
Millä oikeudella käyttäytyisitte meitän kohtaan huonosti?
Onneksi emme asu etelä- Suomessa. Emmekä liiku yleensä " hämärään " aikaan.
Voin sanoa, että jos ja kun perheeseeni kohdistuu jotain mitä tässä ketjussa on mainittu, niin asia ei todellakaan jää siihen. Poliisin otan tarv yhteyden.
Todella tulee tätä ( kin ) ketjua lukiessa mieleen, että uskaltaako esim Helsinkiin edes tulla käyämään, kun ei tiedä mitä hullua siellä ihmiset saavat päähänsä kohdistaa perheeseemme. Onneksi meillä on oma auto, että ei tarvitsisi kyllä julkisilla liikkua muuta kuin sen verran, että näyttää lapsille metron ja ratikan, joita ei " maalaislapset " yleensä näe.
Yllättävän moni suomimies jää hoitovapaalle. Miksihän nyt itse yleistät suomalaismiesten "huonouden". Ei muslimioppi sinusta hyvää tee. Kuten tästäkin ketjusta huomaa, kaikilla meillä on enimmässä määrin HUONOJA kokemuksia somaleista, miksi sitä ei saisi ääneen sanoa?
kai jokainen ymmärtää, että jos koko ajan kuulee perheestään perusteetonta negatiivista sanailua, niin alkaa vertailemaan ja puolustautumaan. Emo puolustaa perhettään, aina. Se on inhimillistä.
Saa sanoa ääneen, mutta ei saa yleistää. Eikä kajota kenenkään koskemattomuuteen niin, että haukkuu, sylkee tai käy fyysisesti päälle.
Minulla on ilo olla kaikenlaisia ihmisiä lähipiirissäni- monista eri uskonnoista sekä ateisteja ja arvostan heitä kaikkia. Kaikkia pitää arvostaa niin kauan kun eivät vahingoita ja loukkaa muita. Ikävä kyllä vaikka itse kohtelemme ihmisiä hyvin, niin se ei tarkoita, että meitä kohdeltaisiin.
Tosin aika vähällä olemme päässeet. Emme varmaan liiku sellaisissa " piireissä ", joissa tämänkaltaisia henkisesti tai fyysisesti väkivaltaisia ihmisiä on.
Pitääkö minunkin nyt perheineni yleistää ja rueta pelkäämään KAIKKIA tuntemattomia suomalaisia?
Eikö kuitenkin kannattaisi kiinnittää huomio siihen miksi suomalaiset(alkuperäiskansa) näin ajattelevat. Eiköhän siihen ole syynsä miksi somalit eivät ole huudossa, eli lyhyesti sanottuna: itse ovat maineensa rakentaneet. Jos oma puolisosi nyt sattuu olemaan räikeä epäesimerkki, niin miten selität nämä 99% jotka eivät osaa saati halua käyttäytyä tai sopeutua länsimaiseen demokratiaan? Eikö olisi ollut järkevämpää hakeutua johonkin muuhun maahan pakolaiseksi kuin tänne?
Eikö kuitenkin kannattaisi kiinnittää huomio siihen miksi suomalaiset(alkuperäiskansa) näin ajattelevat. Eiköhän siihen ole syynsä miksi somalit eivät ole huudossa, eli lyhyesti sanottuna: itse ovat maineensa rakentaneet. Jos oma puolisosi nyt sattuu olemaan räikeä epäesimerkki, niin miten selität nämä 99% jotka eivät osaa saati halua käyttäytyä tai sopeutua länsimaiseen demokratiaan? Eikö olisi ollut järkevämpää hakeutua johonkin muuhun maahan pakolaiseksi kuin tänne?
Ihmisten puolesta, joita en tunne. Minä puolustan omaa perhettäni ja sillä sipuli. Eihän voi ajatella että on oikeus käyttäytyä vihamielisesti ja väkivaltaisesti kahden kulttuurin perheitä kohtaan.
Pointti on, että kenenkään koskemattomuuteen ei saa kajota ja piste.
Suosittelen miettimään kaksi kertaa kun seuraavan kerran tekee mieli harjoittaa henkistä tai fyysistä väkivaltaa kahden kulttuurin perhettä kohtaan. Se perhe saattaa olla vaikka me ja jos perheeni sellaista kokee, niin minä en jätä asiaa siihen.
Silleen ne somput kasvattaa lapsiaan. Että tervetuloa vaan kaikki mamut, näköjään lapsenne soputuvat hyvin!
käyttäytyy esimerkillisesti kerhossa.
MIKSI AINA LUULLAAN että nainen ei KELPAA suomalaiselle miehelle, jos tekee lapsia/seurustelee tumman miehen kanssa ?
Samalla tavalla kuvitellaan myös miehistä, jotka seurustelevat ulkomaalaisten naisten kanssa.
En tajua.
Kyllähän joukkoon mahtuu jos minkälaisia siiderinorsuja ja tonnikeijuja, ja miehistä löytyy peräkammarinpoikia, mutta eiväthän kaikki ulkomaalaisen kanssa avioituneet ole luusereita.
Itse en ollut tippakaan kiinnostunut suomalaismiehestä, vaikka olisin kyllä sellaisenkin " saanut". Suomalainen mies on mielestäni usein ( huom. ei aina ) jäätävä, tylsä ja hiljainen, eikä osaa ilmaista kiinnostustaan, ei ole romanttinen ym. Juo liikaa.
Tapasin afrikkalaisen miehen ja olemme olleet yhdessä viisi vuotta. Meillä on lapsi. Kukaan ei voi saada minusta sellaista vaikutelmaa, etten kelvannut suomalaismiehelle. Olen normaalinnäköinen koulutettu nainen ja lapseni ihanan kaunis kuten mekin mieheni kanssa:-)
vain siksi, etä havaitsemme tällaista logiikkaa ympäristössämme?
En käsitä argumentointia, missä perusteena suomalaisten rasisimille käytetään esim. somalialaisten keskuudessa esiintyvää rasismia.