Voiko laktoosittomasta maitojuomasta tehdä pannaria ja pullaa, vai...?
tai jos tiedätte, mitä laktoosittomasta maidosta EI VOI tehdä, niin tähän listaa kiitos!
terkuin uunituore laktoosi-intolerantikko
Kommentit (16)
Meillä mies lakt.int. ja teen kaiken aina laktoosittomaan maitojuomaan, pullat, kakut, letut, pannukakut. Tietääkseni kaikki onnistuu ja hyvää tulee:)
minä tein pullaa. Oli hieman "kuivaa" normipulliini verrattuna. Käytin myös laktoositonta voita. Minullakaan ei ole muuta "laktoositonta"kokemusta kun nämä pullat tuli vieraille.
pullien kuivuus johtuu muusta kuin laktoosittomasta maidosta
- liian pitkä paistoaika
- taikinassa liikaa jauhoja
- taikinassa liikaa kananmunaa
leipuri
- liian pitkä paistoaika
- taikinassa liikaa kananmunaaleipuri
tiedän kyllä nämä mainitsemasi asiat ja siksi ihmettelenkin asiaa, kun ei mulla koskaan ennen ole pullista tullut kuivia, tai kuivahkoja, ei nyt mitään korppuja sentään :) Yleensä korvapuustini ovat sellaisia tosi meheviä, mutta eivät siis kuitenkaaan raakoja.
Kananmunaa en käytä koskaan pullataikinassa.
leivon kotona pullat laktoosittomaan maitoon ja saan niistä aina meheviä ja onnistuneita. Liekö kyse ammattitaidosta. Reseptikin on erilainen niin uskoisin, runsaasti rasvaa ja sokeria, hiivaa 120g/nestelitra
- liian pitkä paistoaika
- taikinassa liikaa kananmunaaleipuri
tiedän kyllä nämä mainitsemasi asiat ja siksi ihmettelenkin asiaa, kun ei mulla koskaan ennen ole pullista tullut kuivia, tai kuivahkoja, ei nyt mitään korppuja sentään :) Yleensä korvapuustini ovat sellaisia tosi meheviä, mutta eivät siis kuitenkaaan raakoja.
Kananmunaa en käytä koskaan pullataikinassa.
mutta esim. riisipuurosta tulee hieman tummempaa, sellaista vaalean beigeä. En tiedä, mistä se johtuu.
johtuu siitä että maitosokeri on pilkottu
http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Tuotteet_ja_Uutuudet/Tuote…
ammattitaitoa tai ei, nämä ovat ainoat pullat,joille on käynyt näin.
Olen myös ollut leipomossa töissä ja käynyt alan kouluja.
ammattitaitoa tai ei, nämä ovat ainoat pullat,joille on käynyt näin.
Olen myös ollut leipomossa töissä ja käynyt alan kouluja.
niin on äitini tehnyt jo vuosia kun isällä todettiin laktoosi-intoleranssi.
Reilummin rasvaa niin hyvää tulee.
seli seli
Mutta olisi vaan ollut kiva tietää että onko siinä laktoosittomuudessa joku syy tähän kuivuuteen,ilmeisesti sitten ei. Joku kirjoitti että väriin kuitenkin vaikuttaa.
mutta esim. riisipuurosta tulee hieman tummempaa, sellaista vaalean beigeä. En tiedä, mistä se johtuu.
Eilen tein juuri pannarin laktoosittomasta maidosta ja tuli oikein kuohkea,paksu kakku.
on varmaankäyttänyt HYLAmaito, mikä on siis ihan eri juttu kuin laktoositon maitojuoma. Laktoositon maitojuoma toimii ja maistuu kuten tavallinen maito:)
Mutta millä ohjeella teet paksun, kuohkean pannukakun? Mun pannari on aina ohut lätty...
Mutta pullan voi tehdä ihan veteen, ja jättää munan pois. Osan nesteestä voi korvata myös esim. keiju kauravaniljakastikkeelle, joka on maidoton.
Eilen tein juuri pannarin laktoosittomasta maidosta ja tuli oikein kuohkea,paksu kakku.
Ensimmäiset maistuvat makeilta, sokerisilta koska maitosokeri pilkottu. Laktoosittomasta sokeri poistettu.
En tiedä mitä EI voisi tehdä.