Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nuori 21v 3v lapsen ja 1v lasten äiti. Miksihän erityisesti vanhempia isiä ärsyttää

Vierailija
05.02.2010 |

nuori ikäni? Äidit ovat pääsääntöisesti ihan ystävällisesti suhtautuneet minuun: olen kuitenkin naimisissa ja yliopiston kirjoillakin (aloitan aktiiviset opiskelut siellä ensi syksynä) sekä hoidan lapseni hyvin, olen joissain asioissa jopa ns. nipo. Jostain syystä se, että olen nuori äiti ärsyttää erityisesti 35v-> isiä selkeästi. Ihan ovat suoraankin ihmetelleet ja kulmia kurtistelleet jne.

Keksittekö syyn?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan esim. synnytysvalmennuksessa eräs isä kysyi että miksi teen lapsen näin nuorena, eikö siinä mene elämä pilalle. Perheliikuntaryhmässä toinen isä ensin mulkoili usean kerran ja kun lopulta hymyilin ystävällisesti ja kysyin voinko auttaa jotenkin, niin sanoi että "on se kumma kun lapset tekee lapsia". Ihan sanasta sanaan noin. Ja kyllä olen nuoren ja lapsekkaan näköinen, vaikka pukeudunkin neutraalisti ja suht. iättömästi.

Itse olen miettinyt, että olisiko kuitenkin jotain naisten välistö solidaarisuutta sitten, että naisilta näitä kommentteja ei ole tullut. Tai sitten siitä kiinni, että olen sosiaalinen ja mukana leikkipuistojen, perhekerhojen jne toiminnassa, perhekahvilassa esim. huolehdin ruoat meidän lähellä sijaitsevasta koulusta perille (maksua vastaan ennakkotilauksin ostamme niitä) kerholle, olen ohjelman suunnitteluissakin mukana jne. Etteivät sitten kehtaa suoraan sanoa, koska kuitenkin joutuisivat minua usein näkemään? Noita isiä harvemman näkee, silloin tällöin.

Tai sitten naiset vaan ovat kaksinaamaisempia ja puhuvat sitten selän takana kun miehet sanoo suoraan?

t. ap

Vierailija
2/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nyt 24v ja meillä on myös vauva.

Olen hyvä äiti ja mieheni hyvä isä. Lapset ovat tasapainoisia ja iloisia.

En ainakaan itse ole törmännyt ihmiseen jolla olis ollu ongelma mun iän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meillä.

En mä tätä yleensä märehdikään, mutta tänään taas eräs isyyslomalainen isä pääsi naljaisemaan ja siksi asia nyt "pinnalla" lasten päiväuniaikaan.

ap

Vierailija
4/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon saman ikäinen ja lapsi 3 ja toinen tulossa ja minua taas vanhemmat naiset katsoo kieroon, mutta miehet kohteliaita ja tulevat aina puistoissa juttelemaan...

Vierailija
5/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua taas korpee ikärasismi toiseen suuntaan, moni on sitä mieltä, ettei yli 30 v sais enää saada lapsia ollenkaan

Vierailija
6/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne 40-v. uraäidit on se oudot.. odottaa että saa esikoisen yli 35-v. en tajua.

Vierailija
7/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden mielestä alle 25v naista saa kohdella kuin esinettä.

Vierailija
8/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkoskierroksella, kun oma muija alkaa olla nelikymppinen ja nuorempaa pitäis saada. Ja nyt oletkin mennyt lisääntymään eli olet pilalla!

Vierailija
9/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä enemmän vanhempia äitejä katsotaan kieroon, nimenomaan naiset

Vierailija
10/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun kokemukseni mukaan ne on vanhemmat äidit (varsinkin koulussa ja ip-kerhossa) kun mulkoilevat ja kuiskuttelevat keskenään, mutta ihan sama tuo minulle on. Aatelkoot kaikki kuin lystää..

t.Onnellinen 24v, 3 lasta ja pk-seudulta minäkin =)

Vierailija
11/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen itsekin nuori äiti niin kyllä katson alle 18vuotiaita äitejä oudosti

Vierailija
12/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni uranainen on naimisissa uramiehen kanssa ja mies saattaa olla se, joka ei halua lapsia ennen kuin lähestytään neljääkymppiä.

Nuoret äidit parhaita ne 40-v. uraäidit on se oudot.. odottaa että saa esikoisen yli 35-v. en tajua.

Vierailija
13/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet törmännyt ihmistyyppiin joka on päättänyt että lapsia on järkevää tehdä vasta kun on 35v, naimisissa, vakityö ja velatkin melkein maksettu tms. Samoin yhtä hyvin voisi olla sitä mieltä että ainoa oikea auto on korkeintaan kaksi vuotta vanha audi ja sellainen hommataan maksoi mitä maksoi vaikkei varat siihen riittäisikään. Ja sitten ottaa päähän nähdä että joku elää onnellista elämää vaikka ajaa kymmenen vuotta vanhalla opelilla. Tai että sujuu se elämä lasten kanssa nuoremmallakin. Ja sitten jopa saattaa harmittaa kun ei itse ole uskaltanut tehdä niin kun ei se nyt sitten tämä omakaan ratkaisu ehkä niin paras ollutkaan - tosin sitähän ei muille myönnetä vaan koitetaan pahoittaa niiden onnellistenkin mieli.

Sitä kylläkin ihmettelen että miten nämä tyypit sanovat sen ääneen?? Yleensähän sitä vaan puhutaan selän takana tai mulkoillaan tuppisuuna.

Vierailija
14/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti yllätyn kun olen luullut jotakuta yli kolmekymppiseksi ja sitten näen (esim. fb:ssä) syntymävuoden, joka voi olla vaikka 85...

Vierailija
15/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkoskierroksella, kun oma muija alkaa olla nelikymppinen ja nuorempaa pitäis saada. Ja nyt oletkin mennyt lisääntymään eli olet pilalla!

Ja sitoutunutkin vielä eri miehelle.

Ehkä myös oma vaimo olisi aiemmin tahtonut lapsia, mutta mies ei halunnut -> puolustusreaktio.

Vierailija
16/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kuka/millainen hän on. Sä olet miehesi vaimo. Söpöt pikkuäidit on yleensä kyllä miesten mieleen.

Vierailija
17/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla 3-vuotias ja 1-vuotiaat kaksoset?

Vierailija
18/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänpäiväinen kommentti oli muuten tyyliin: "Luuksä pikkkutyttö tietäväs...", liippasi kuitenkin lastenhoitoa läheltä ja taustalla mun ääneenmietintä siitä että taitaa vaavi olla väsynyt (tuon isän vauva siis)...

ap

Vierailija
19/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi KAIKKI vihaavat sinua!!! T: Olavi 67v.

Vierailija
20/29 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun alueellasi on kai näitä tiukkapipoja. muutenhan nuoret äidit on söpöjä:-) T: isä 36

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan