Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kohtuutonta vaatia, että 8-v

Vierailija
05.02.2010 |

tekee itse voileipänsä (ei tarvitse leikata veitsellä) ja ottaa jääkaapista ruokaa ja lämmittää sen mikrossa?

Minä olen paha äitipuoli, joka ei jaksa pitää täyshoitolaa.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kyseessä tässä 4 vee. Mutta jos miettii 8 v ottamassa kiehuvaa keittoa yläkaapin korkeudella olevasta mikrosta, kuten nykyään usein on, keikahtaa tulikuuma lautanen helppsti päälle.

Vierailija
62/68 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla extra tyly sitten. Olen opettanut 6 vuotiaan keittämään perheelle aamupuurot. Se kun herää tunnin ennen muita :| Herää aina 6:30 vaikka muu perhe heräilee 7-9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina pidän huolen siitä, että ainakin joku aikuinen on jakamassa hänen kanssaan lämpimän ruokailuhetken. Näin meillä tehtiin lapsuudenkodissanikin, en koe tätä lellimiseksi enkä paapomiseksi vaan oman lapseni hoitamiseksi.

Toisaalta sitten meillä lapset osallistuvat yhteisiin kotitöihin ihan kivasti, joten jaksan sitten hoivatakkin mielelläni. AP olet kylmä lapsipuolellesi!

Vierailija
64/68 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikeuta jättämään perheen muita lapsia oman onnensa nojaan. Perehestä tekee perheen mm yhteiset ruokahetket. 8-vuotias tarvitsee mallin, josta tietää, miten ja mitä syödä. Missä se lapsi oppii pöytätapoja, jos aina joutuu syömään yksin?

Sängyn petaaminen ja esim. likapyykin pyykkikoriin vieminen on asioita, joita 8-vuotiaalta voi ja täytyy vaatia, mutta ei se, että huolehtii ruokailuistaan ja syö aina arkisin yksin, vaikka äitipuoli olisikin kotona. Tuo osoittaa todella kurjaa suhtautumista lapseen ja välittää lapselle sen viestin joka täälläkin on tullut selväksi: äitipuoli haluaa pysyä kaukana lapsesta, eikä ainakaan halua osoittaa välittämistään huolehtimisella tai kuulla lapsen kuulumisia ruokapöydän ääressä. Jos nyt ei itse ole siihan aikaan nälkä tai ei ehdi syödä, niin ainakin sen ruoan voi lämmittää ja hetkeksi istahtaa seuraksi kuuntelemaan mitä lapsella on sydämellään.

Surullista.

Vierailija
65/68 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin se, valitettavasti yleinen, äitipuolen tapa suhtautua miehen lapseen. Lyön vetoa, että tuo 4 kk on ap:n ensimmäinen lapsi. Hänen mielestään varmasti 8-vuotias on jo iso, mutta kun se oma äidin pieni mussukka kasvaa, niin huomaa, että onhan se vielä kovin pieni. Koita nyt vaan tsempata ap!

Ja ei, minusta ei ole kohtuutonta pyytää tekemään itse voileipäänsä, siihen itse yritän omaa juuri 9 v. täyttänyttä poikaani ohjata. Mutta kyllä minusta ruokailuista on aikuisen velvollisuus vielä huolehtia tuon ikäisen kanssa. Eri asia on, jos lapsi on kotona niin pitkään yksin iltapäivällä, että tarvitsee jo lämpimän ruoan ennen vanhempia. Mutta silloin ruoan pitäisi olla jotain todella helppoa. Esim. mikrohampurilainen tai jotain muuta kuivaa, kiinteää ja helppoa lämmittää. Hih, nyt varmaan saan sata viestiä, että eihän hampurilaista voi kukaan lapselleen antaa :)

Vierailija
66/68 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei uskalla tehdä mitään isänsä kotona kun tämä ämmä huutaa ja raivoaa, ettei ala lapsipuolta passaamaan.

Kuvitelkaa muutman vuoden päästä. Äitipuoli ja hänen lapsi ja isä istuvat samassa pöydässä päivällisellä ja tämä lapsipuoli joutuu lämmittämään ruokansa itse ja syömään yksin eri aikaan kun ei kuulu perheeseen.

Vierailija
67/68 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän 8-v yleensä tee noita vielä itse. Pikkuisen joskus harjoittelemme kyllä.

(Siis kyllä koulussa tarvii ite tehdä, mutta se on mitä on. Osa pojista esim syö perunat kuorineen, kun eivät kuori, ruoka-annokset ovat ihan tulitikkuaskin kokoisia joillakin, leipiä ei viitsitä tehdä jne. Eli valvontaa tarttee vielä.)

Vierailija
68/68 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa perheen seuraa syödessään ja kaikenlaista apua siinä myös. on 8v tyttö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi