Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko minä kohta AV:n mukaan virikemamma?

Vierailija
03.02.2010 |

Minulla 4vuotias ja 2 vuotias lapsi. Kolmas syntyy kesällä ja tämä pienempi jää sitten kanssani kotiin. 4-vuotias jatkaa päivkodissa osa-aikaisena 2-3päivää/vko.

Itse ajattelimme, että jossain villin lapsemme pitää saada käydä, esim kerhossa. Toimintaterapeutti/erityislastentarhanopettaja ja päiväkodin hoitaja kaikki suosittelivat lapselle päiväkotia kerhon sijaan. Ja ehdottomasti kuitenkin jotain toimintaa ja virikettä.

Peusteluina, lapsellani on tarkkaavaisuushäiriö ja hän on todella villi. Kerojen hoitajilla ei välttämättä ole minkään nököisiä valmiuksia erityislasten kasvattamiseen. Päivkodissa taas lapsemme erityistarpeet on otettu hyvin huomioon ja edistystä positiiviseen suuntaan on nähtävissä. Pelkästään kotona oloa ei suositella,sillä ikää on jo se 4 vuotta ja lapsi tarvitsee sosiaalista kanssakäymistä muiden ikäsistensä kanssa, sekä paikan missä oppii sääntöjä ja ryhmässä toimimista.

olenko minä nyt sit semmoinen paha virikemamma? :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä olen sellaista "virikehoitoa" vastaan. Mutta itse ymmärrän tuon "virikehoidon", mitä siis pahalla katsotaan, sellaiseksi että viet lapsesi hoitoon ollessasi kotona ilman mitään syytä. Eli siis lapsi on ns. "normaali" ja itse olet terve, mutta viet silti lapsesi päiväkotiin useamman kerran viikossa esim ajaksi 8-15.

Tokihan sinun lapsesikin on ns virikelapsi, mutta siihen kuulostaa olevan painavat syyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla