Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en aio missään nimessä pilata elämääni menemällä töihin!

Vierailija
03.02.2010 |

Onneksi se näin laman aikaan onnistuu helpostikin :) Kukaan ei ihmettele vaikka olen pitkäaikaistyötön. Jollekin lyhyelle osapäiväiselle kurssille menen ihan mielellään sillon tällöin. Ne on tosi kevyitä kun ovat pitkään kotona laiskotelleille työttömille suunnattuja.

Opiskella voin muutenkin sillain ihan kevyestä, osapäiväisesti, minua kiinnostavia aiheita.

Lisäksi keskityn mm. olemaan jaksava ja täydellinen äiti :) ja harrastamaan kaikenlaista kivaa jne.

Onneksi on valtiollekin ihan ok että tietty marginaali meitä vähemmän töissä käyviäkin löytyy :) ja mun onneksi kuulun niihin. Olen oikeasti kiitollinen siitä, että kilttejä ja tunnollisiakin löytyy, he mahdollistaa rehkinnällään sen että minä vietän elämäni kevyissä ja kivoissa merkeissä.

t. lapsensa juuri virikehoitoon vienyt ihanan laiska ja onnellinen äitee... kohta päikkäreille :o) jaksaa sit illalla miehen kanssa kattella leffaa ja rupatella kivoja ja ehkä seksiäkin...

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset pyrkii elämässään johonkin ja toiset jäävät kuraan tallaamaan. Itse todennäköisesti mieluummin siivoaisin ne 8h/pv ja yrittäisin samalla pyrkiä eteenpäin, joko sillä siivousalalla esim. esimiestasolle tai yrittäjänä tai sitten kouluttautua muulle alalle. Mutta kotona kattoon sylkemistä en voi kyllä arvostaa tipan tippaa. Jos terve, aikuinen ihminen ei tee elääkseen jotain, olisi syytä kaikki tuet lakkauttaa tai velvoittaa tuen saamiseksi yhteishyödylliseen työhön tietty tuntimäärä päivässä tuen saadakseen. Esim. vanhustenhoitoon, katujen ja puistojen siistimiseen jne. mihin tällä hetkellä yhteiskunnalla ei riitä palkattuja käsiä.

olisi syytä antaa porkkanaa. Ei kiinnosta käydä töissä kun se ei taloudellisesti kannata kuin muutamalla satasella. Suurin osa menee matkakuluihin. Kyllä minä menetän ne muutamat sataset sillä ehdolla että saan nukkua pidempään ja kuluttaa aikani kuten itse haluan.

on niin totta. jos on lapsiperheellinen niin ei mitään järkeä käydä töissä ainakaan rahan takia. 2000e jos saa palkkaa niin jää saman verran käteen kuin kotihoidontuella (työttömänä jääkin paljon enemmän kuin työssäkäydessä), kun palkka on 3000e tai yli alkaa jäädä pari sataa euroa käteen enemmän kuin olis vaan kotona.

Vierailija
82/82 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suon sen hänelle, olen itsekin tehnyt lasten edun mukaisia valintoja ja ollut kotona kun on tarvittu. Ja hyvällä omalla tunnolla olen nukkunut pitkään ja lenkkeillyt ulkona kaikessa rauhassa lasten ollessa koulussa.

Ehkei minusta tule koskaan suuryrityksen pääjohtajaa eikä edes semmosen oikeaa kättä mutta en usko, että menetän mitään. Työn ja rahan perässä juokseminen ei ole ainoa oikea tapaa viettää tätä elämää. Elämää voi elää vähän rennommin ja huolettomamminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla