Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en aio missään nimessä pilata elämääni menemällä töihin!

Vierailija
03.02.2010 |

Onneksi se näin laman aikaan onnistuu helpostikin :) Kukaan ei ihmettele vaikka olen pitkäaikaistyötön. Jollekin lyhyelle osapäiväiselle kurssille menen ihan mielellään sillon tällöin. Ne on tosi kevyitä kun ovat pitkään kotona laiskotelleille työttömille suunnattuja.

Opiskella voin muutenkin sillain ihan kevyestä, osapäiväisesti, minua kiinnostavia aiheita.

Lisäksi keskityn mm. olemaan jaksava ja täydellinen äiti :) ja harrastamaan kaikenlaista kivaa jne.

Onneksi on valtiollekin ihan ok että tietty marginaali meitä vähemmän töissä käyviäkin löytyy :) ja mun onneksi kuulun niihin. Olen oikeasti kiitollinen siitä, että kilttejä ja tunnollisiakin löytyy, he mahdollistaa rehkinnällään sen että minä vietän elämäni kevyissä ja kivoissa merkeissä.

t. lapsensa juuri virikehoitoon vienyt ihanan laiska ja onnellinen äitee... kohta päikkäreille :o) jaksaa sit illalla miehen kanssa kattella leffaa ja rupatella kivoja ja ehkä seksiäkin...

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tottakai tuollaisia tyyppejä oikeastikin on, mutta tuskinpa niitä kiinnostaa tulla tänne hymiöitä heittelemään, kun kerran asiat ovat niin kivasti. Yleensä tarve hehkuttaa omia asioitaan kertoo jostain..

Vierailija
22/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdin harrastaa yllin kyllin liikuntaakin jne. Kuulun harrastusteni kautta yhteisöihin kylllä :) Muutenkin sosiaalista elämää ehtii ihanan paljon hoitaa. Tottakai annan ihmisten kuvitella että he on mua ylempänä kun käyvät töissä, mutta itse tiedään että toisin päinhän se menee. Olen etuoikeutettu :)

t. ap ZZZZzzzzZZZZZzz

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun toinen vaihtoehto on antaa yhteiskunnan raataa itsensä hyväksi :) Mut nyt sinne tirsakkeille, aah :) t. ap

Ihan itsekseen se yhteiskunta ei pyöri ;)

Kivan roolimallin annat lapsillesi,

ihmetteleee yksi työn ja kodin yhdistävä äiti

(lyhyempi päivä on mahdollista myös töissä ja kun valoa riittää taas, ulkoiltiin eilen pk:n jälkeen viiteen saakka!)

Vierailija
24/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea omaa kivaa niin olen oikeasti jaksava ja innokas vaimo, toisin kuin moni työäiti :)

Ja vaikka porvoosta kirjotteletkin ,niin oletkos koskaan miettinyt sitä että, moni ihminen saa töiltään tosi paljon? Minä esimerkiksi en vaihtaisi työelämääni tylsään kotielämääni, äippäloma riitti kotona oloa. Nyt on ihanaa kun saan onnistumisen tunteita haastavan työn kautta. Harrastaakin kerkeän ja parisuhde on hyvällä tolalla. Lisäksi eläke karttuu ja omaisuus, asutaan ihanassa talossa hyvällä alueella ja matkustellaan. Mutta kukin tyylillään!

Vierailija
25/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on koulussa ja kuopus tarhassa ja aloittaa eskarin syksyllä.

Mun lapset tarvii mua ja jos kävisin töissä, niin ihmettelisin miten jaksaisin.

Lievä kehitysvamma esikoisella ja kuopus on tulinen ja itsenäinen.

Kuopus saa olla yksin kotona, kun täyttää 18v.

Ei siihen poikaan luoteta, kun haluaa tehdä aina kaiken itse ja kokeilla kaikkea.

Niistä taas syntyy vaaratilanne ja en halua ajatella mitä siellä kotona voisi tapahtua.

Vierailija
26/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei omasta tahdosta. Töitä vaan ei löydy ja pari vuotta aikaa valmistumisesta. Pelottaa, että kohta en edes enää uskaltaisi mennä, koska koulussa opitut asiat ovat unohtuneet, kun ei ole päässyt käytännössä opettelemaan.. Mutta menee se näinkin yhteiskunnan tukemana (asumistuki + elatustuki + kotihoidontuki + lapsilisä + toimeentulotuki). Opiskelemaan kiinnostaisi lähteä, mutta menetän kaikki tuet, jos lähtisin opiskelemaan. Ja kuka sitten elättää lapseni? Tätä pienemmällä rahalla en pärjää mitenkään!

Vierailija
27/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan ymmärtänyt miksi tyytyä vain vähään tai puoleen, kun voi saada kaikenkin! Mutta hyvä jos ap on vähäänsä tyytyväinen.

kaikkea omaa kivaa niin olen oikeasti jaksava ja innokas vaimo, toisin kuin moni työäiti :)

Ja vaikka porvoosta kirjotteletkin ,niin oletkos koskaan miettinyt sitä että, moni ihminen saa töiltään tosi paljon? Minä esimerkiksi en vaihtaisi työelämääni tylsään kotielämääni, äippäloma riitti kotona oloa. Nyt on ihanaa kun saan onnistumisen tunteita haastavan työn kautta. Harrastaakin kerkeän ja parisuhde on hyvällä tolalla. Lisäksi eläke karttuu ja omaisuus, asutaan ihanassa talossa hyvällä alueella ja matkustellaan. Mutta kukin tyylillään!

Vierailija
28/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä kohotat on minulle tylsyyttä.Itse matkustelen paljon, eipä tarvitse lapsia ulkoilluttaa ja viedä virikehoitoihin. Olen vapaa, vapaa... sinä et sitä ole, vaan elät läheisriippuvuudessa mieheen ja lapsiin. Ilman heitä et ole yhtään mitään.

Vierailija
29/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tahtoa saavuttaa elämässään mitään? Mun yks entinen poikaystävä (ja sen kaverit) oli juuri ap:n kaltaisia jotka vaan mietti millä tavalla pystyy parhaiten välttämään töihin menoa ja saamaan eniten tukia. Enpä tuntenut kuuluvani joukkoon...

Vierailija
30/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana menettää kaikki etuudet, niin typerää kuin se onkin. Mulle kävi just niin :( Kotona makoilua kyllä tuetaan... mullekin suositeltiin opiskeluiden keskeyttämistä... tämä yhteiskunta on ihan kieroutunut.

Provo-ap:lle toivotan hyvää päivänjatkoa ja alan nyt kirjoittamaan ehkä kolmattakymmentä työhakemusta. Mun vanhemmat opettivat mulle, että ihmisen on itse elätettävä itsensä... voinkohan mä haastaa vanhempani oikeuteen, kun eivät antaneet mulle yhtä hyvää esimerkkiä kuin ap antaa omille lapsilleen?

Vierailija
31/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että leipää riittää sinunkin suuhusi kun tämä "lama" (=markkinataulouden kaatuminen) on ohi?

Siinä vaiheessa mukavan laiska elämäsi saattaa muuttua radikaalisti, mutta ei se mitään - niin muuttuu kaikkien muidenkin =)

Kaikkea hyvää teidän perheelle - melko itsekeskeiseltä kuulostaa sinun elämänasenteesi, mutta ehkä lapsesi saavat sitten nauttia sen hedelmistä.

Vierailija
32/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajia lomautetaan, päiväkodeissa lapsiryhmät sen kun suurenee ja terveydenhoito alkaa olla alasajotilassa... Ihan kiva, että jollakulla on mahdollisuus maata kotona muiden elätettävänä.

Vierailija
33/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole ollenkaan utelias? Tervettä itsekkyyttä haluta asioita, jotka ovat itsesi ulkopuolella tai saada muilta arvostusta? Kuinka monta lasta sulla on? Ono sulla mitään haastavia kontakteja perheen ulkopuolella? Kuinka vanha olet? Mistä haaveilit lapsena?

Vierailija
34/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti niillä on tosi kivaa siellä päiväkodissa, kavereiden kanssa!

Meillä myös kuopus 5v on aamupäivisin päiväkodissa leikkimässä, menee sinne innoissaan.

t. toinen "työtön" (en kyllä saa edes työmarkkinatukea...)

Vierailija
35/82 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää meen nyt sitten päikkäreille... ja siltä kirjastoon lainailemaan kivaa uutta luettavaa... sitten tuleekin jo koululaiset koulusta ja sitten haen kuopuksen päivähoidosta ja voisi lähteä vaikka pikkuiselle ulkoilulle :) Monikos teistä työmammoista muuten ulkoilee iltapäivisin lastensa kanssa hymyssä suin? Ainiin, mutta tehän ootte silloin töissä ;) Ainiin ja ettehän te nyt täällä voi olla kun teette töitä ;) Anteeksi. Mutta kaikkea hyvää, pysykää ahkerina :D t. ap

Vai pikkuiselle ulkoilulle?? Pitää lapset kokopvän hoidossa, että saa maata?? Sitten kehuskelee kun vie lapset ulos??? Tsiisus, kylläpä saavat hyvän mallin elämälleen, raukat.

Vierailija
36/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta on menossa siihen suuntaan, että jokaisen on otettava vastuu omasta elämästään, mikä onkin ihan oikein.

Vierailija
37/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hauska kirjoitus ,sinulla riittää tuota huumoria .Nauromme mieheni kanssa kirjoituksellesi. Ja sanoimme ihan kuin meillä .Olemme kumpikin eläkkeellä .Tosin miehelläni on pitkä työ rupeama 45 vuotta. Minulla ei niin paljon ,olen ollut lasten kanssakotona ja omaishoitajana .Sinähän voisit ruveta kirjoittamaan kirjaa ,ed mainitusta aiheesta ,kun kerran kokemusta löytyy.

Vierailija
38/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajia lomautetaan, päiväkodeissa lapsiryhmät sen kun suurenee ja terveydenhoito alkaa olla alasajotilassa... Ihan kiva, että jollakulla on mahdollisuus maata kotona muiden elätettävänä.

Niin, yhteiskuntamme päättäjät ovat vastuuttomia ja kyvyttömiä hoitamaan tehtäviään. Rahaa palaa mutta mitään ei saada aikaiseksi. Turha työtöntä syyllistää, jos ei kerran kelpaa työmarkkinoille, maksakoon kotonaolosta. Kummallista että siihen löytyy rahaa. Syyttäkäämme kaikesta kysyttömiä päättäjiämme.

Vierailija
39/82 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan se ärsyttää työssäkäyvää, ettei työtön kotona viiltele ranteitaan auki sen takia ettei yllä samalle tasolle työssäkäyvän kanssa. Fakta kuitenkin on, että tässä yhteiskunnassa tällä hetkellä ei ole töitä kaikille, joten eikö se ole parempi että ne jotka ovat työttömiä eivät kuitenkaan syrjäydy ja menetä elämäniloaan?

Toiseksi, olen kyllä sitä mieltä, että työttömille/vähävaraisille ei todellakaan pitäisi tarjota ilmaista päivähoitoa eikä muutenkaan ilmaista loisimista, vaan jokaiselle pitäisi määrät jonkinlainen työvelvoite kykyjensä mukaan ihan jo sitä työmarkkinatukea vastaan. Puoli päivää voisi käyttää työnhakuun (halutessaan) ja puoli päivää pitäisi olla auttamassa esim. vanhainkodissa, katujen kunnossapidossa tms. Myös masentuneiden sun muiden, kukaan ei kotona makaamalla kuntoudu miksikään.

Vierailija
40/82 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä kotiäitien parissa ja voin sanoa että sulla on kyllä pahasti matot rytyssä tuolla vintillä...

Ihan oikeesti, ota yhteyttä mielenterveystoimistoon tai vaikka paikkakuntasi sosiaalitoimeen Pyydä rohkeasti apua itsellesi ja perheellesi! Siinä ei ole mitään hävettävää että sä olet noin tyhmä ja laiska, mutta siinä on jos et hae apua.

Toivon sulle parempaa elämää jatkossa! Sä olet kyllä yksi tämän maan pohjasakkaan kuuluvista saastoista, joille jokin yllättävä kuolemaan johtava tapaturma olisi todellakin hyväksi! =)