Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Helsinkiä kohtaan tunnetaan aina niin suurta vihamielisyyttä?

Vierailija
02.02.2010 |

Miksi Helsinkiä aina mollataan?

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ei-helsinkiläinen

Vierailija
2/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suku on Savosta ja aina mollaavat Helsinkiä. Ja tietenkin korostavat oman paikkakuntansa erinomaisuutta. Huvittavinta on että käyvät Helsingissä ehkä kerran kolmessa vuodessa... Mekään emme siis asu Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Helsinki kaupunkina on ihan ok, mutta en siellä kuitenkaan niin hyvin viihdy, että haluaisin elää siellä.

T: tamperelainen

Vierailija
4/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää monia.

Minulla on kokemusta monista muistakin isoista kaupungeista (Pariisi, München, Berliini, Lontoo...) enkä missään ole törmännyt samanlaiseen ylimieliseen asenteeseen kuin Helsingissä.

Vierailija
5/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän se ylimielinen asenne oikein tulee? Kun suurin osa helsinkiläisistä on muualta tulleita... Toki omakin asenne vaikuttaa. Jos jo valmiiksi on naama norsunvitulla, niin tuskin kannattaa odottaa sen kummoisempaa asennetta.

Vierailija
6/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tunne vihaa, mutta en tykännyt asua siellä, vaikka sinne synnyin. Muutimme pois ja ymmärrän kyllä monia negatiivissävytteisiä kommentteja. Jos kyllä moni on selkeästi liioiteltujakin. Mutta kukin tyylillään, nyt olen onnellinen, kun tarvii vaan käydä stadissa vanhempien luona, eikä asua enää :-)

Vierailija
7/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös kateutta (pakko vetää kateuskortti esiin taas...). Helsinkiläiset eivät ole ylimielisiä, se, että täällä ihmiset kadulla viuhtoo eteenpäin eivätkä moikkaile kaikkia hymyillen johtuu yleensä kiireestä, ei ylimielisyydestä.

Vierailija
8/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös kateutta (pakko vetää kateuskortti esiin taas...). Helsinkiläiset eivät ole ylimielisiä, se, että täällä ihmiset kadulla viuhtoo eteenpäin eivätkä moikkaile kaikkia hymyillen johtuu yleensä kiireestä, ei ylimielisyydestä.

Helppoa aina vedota kateuteen joka asiassa.

Enkä pidä itseäni maalaisena, jos asun Tampereen keskusta-alueella...

Helsingissä ei ole mitään, mitä täältä ei saisi (paitsi suurempi määrä asunnottomia, mamuja jne). Toisaalta täältä on lyhyt ajo/junamatka pääkaupunkiin, jos sattuu huvittamaan.

Vierailija
9/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"helsinkiläisten" (kattaa siis koko pk-seudun asukit) ylimielisyydestä perustuvat.

Vierailija
10/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse siellä asunutkin, opiskellut ja käyn nyt siellä töissä, mutta asun Helsingin rajojen ulkopuolella.

Ymmärrän kyllä miksi. Ovat hyvin itsetietoisia ja ihan suoraankin haukkuvat Kehä III:N ulkopuolella asuvia. Heidän mielestä elämä on Kehä III sisällä ja mitä enemmän ytimessä, sen parempi. Ja tämä ei suinkaan ole (vain) huumoria.

Vierailija
11/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska asuvat sen maagisen kehä kolmosen sisäpuolella.

T: Helsingissä päivittäin töissä käyvä päijäthämäläinen

Vierailija
12/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän elämää (kivaa elämää ainakaan) ihan oikeasti ole kehä 3:n ulkopuolella :). En mä silti ole olevinaan vaikka niin ajattelenkin.

Vierailija
13/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mua yllätti eniten se Helsinki -- muu Suomi vastakkain asettelu. Myös asioissa, joihin mielestäni asia ei liittynyt millään. Toki meidänkin liitossa suuri osa on Helsingistä, mutta järjestörakenne on sellainen, että helsinkiläisten edustus on paljon pienempi suhteessa jäsenmäärään, maakuntia kompensoidaan.

Vierailija
14/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylimielinen asenne

Vierailija - 02.02.10 02:44 (ID 9926709)

ärsyttää monia.

Minulla on kokemusta monista muistakin isoista kaupungeista (Pariisi, München, Berliini, Lontoo...) enkä missään ole törmännyt samanlaiseen ylimieliseen asenteeseen kuin Helsingissä.

Helsinkiläiset eivät todellakaan ole ylimielisiä verrattuna juuri vaikka Lontooseen...ylimielisyyttää löytyy ihan kaikkialta, maaseudultakin.

Se on kuulkaa vaan sellanen homma, että kaikki on kiinni asenteesta; jos tulet leuka rinnassa suurkaupunkiin ( johon laskettakoon tällä kertaa myös Helsinki:), saat sen leuan siellä pitääkin.

Esim. Porissa suorastaan vihataan Helsinkiläisiä ja se johtuu ihan täysin siitä, että jengillä on niin kertakaikkisen surkea itsetunto; he ovat "varmoja" etteivät ole Helsinkiläisten silmissä "mitään" ja siksi hyökäävät vihalla.

Säälittävää, mutta totta; asuin Porissa muutaman vuoden ja tollasta se oli. Naurettavaa ja pelottavaakin.

Vierailija
15/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin vanhempani, isovanhempani ja isoisovanhempani.

Muutimme mieheni kanssa muualle kolmekymppisinä ja olen nyt 9 vuoden aikana oppinut näkemään muutamia asioita, joita helsinkiläisenä ei itse näe.

Tuo on tuo tyypillinen klisee, että Helsinkiläiset ei moikkaile kaduilla kun on niin kiire ja tärkeetä ja stressiä ja menoa. Siis eihän nyt hyvänen aika tuntemattomat ihmiset moikkaile eikä tupeksi myöskään Turussa, Jyväskylässä, Tampereella tai Oulussakaan ja ihan yhtä kiire työssäkäyvillä ja varmasti monella muullakin on sielläkin. Mutta tuosta kuvastuu hyvin se monen asenneilmapiiri joka Helsingissä monella (ei kaikilla!) vallitsee: Tämä on se maailman napa ja muu suomi on "maalaisten reviiriä" jossa elämä on kiireetöntä ja jotenkin helpompaa, kaduilla höpötellään tuntemattomien kanssa jne. Käsittääkseni hyvin harva suomalainen edes jotain tuollaista odottaa. En ainakaan minä helsinkiläisenä koskaan kohdannut tuollaista.

Myöskin tuo uutisoinnin Helsinkikeskeisyys ärsyttää välillä. Joo, siellä asuu se miljoona ihmistä, mutta yhtälailla sitten ne neljä miljoonaa muuta ihmistä asuu muualla. Ymmärrän että tästä lumesta on harmia erityisesti kantakaupungin ahtailla kaduilla ja tiedän hyvin mitä on hilata autoa sieltä kinoksesta jossain Vallilassa. Mutta rajansa nyt oikeasti kaikella, että se on päivästä toiseen pääuutinen ja lööppi, että Stadissa on lunta. Kun sitä on muuallakin ihan samalla lailla ja ne ongelmat on vaan ihan maalla vähän erilaisia ja sitten taas toisaalta ihan täsmälleen samanlaisia muiden isojen kaupunkien keskustoissa noin pääsääntöisesti, lukuunottamatta nyt jotain Kruununhaan tyyppistä paikkaa, jossa ymmärrettävästi menee hermo. Mutta ei se ole päivästä toiseen valtakunnantasoinen uutinen että krunikkalaisilla menee hermo.

Ja siis junantuomat ovat pahimpia :)

Vierailija
16/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset ovat olevinaan muita enemmän, koska asuvat sen maagisen kehä kolmosen sisäpuolella.

T: Helsingissä päivittäin töissä käyvä päijäthämäläinen

Vierailija
17/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja

b) Ovat usein peukalo keskellä kämmentä käytännön asioissa. Eivät ajattele sen pidemmälle kuin että maito tulee kaupasta jne. Minusta eivät arvosta tarpeeksi sitä mitä on sen kehä kolmosen ulkopuolella. Tästä tulee vaikutelma että ovat olevinaan parempia/sivistyneempiä jne. kuin kehä kolmosen ulkopuolella asuvat! Me kehän ulkopuoliset ei olla oikein mitään...

Vierailija
18/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii kuin mennä savolaiselle kyläkaupalle asioimaan. Jos kaupan etukortissa lukee Helsingin osuuskauppa, aletaan heti vittuilla, että kuinkas sitä nyt sieltä asti jaksetaan tänne Savvoon tulla lommaelemmoo...

Vierailija
19/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tollasta oo missäään muualla, ei noin pulusilmiä voi ollakaan kellään, ettei muualla kuin yhdessä pohjoismaalaisessa Pääkaupugissa olis jotain elämää. Ja Hesa on pikkukaupunki maailman kartalla.

Vierailija
20/106 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

he kokevat asian niin, johtuen juuri tuosta alemmuudentunteesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän