Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te jaatte kotihommat jos olette lapsen kanssa kotona?

Vierailija
02.02.2010 |

Varsinkin jos mies ei ole lasten kanssa kotona. Musta tuntuu että on jo tarpeeksi raskasta pelkkä kaupassa käynti, siihen päälle pienemmän ruuan valmistus(soseet), kämpän siistinäpito, pyykin pesut yms. Koko ajan pitäisi olla liikkeessä. Vai pitäiskö tämäki aika käyttää siivoomiseen?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan pystynyt siivoamaan kotia perusteellisesti tms. isompaa. Toki siistin paikkoja, laitoin ruokaa, tiskasin, pesin pyykkejä ja vessaa jne., mutta mikään koko talon siivous ei olisi onnistunut lapset "jaloissa pyörimässä". Tai ehkä olisi jotenkin onnistunut, mutta siinä olisi sitten jääneet väliin aamupäiväulkoilut jne. säännöllinen rytmi, jolla arki pyöri kivasti.

Isommat siivoukset siis hoidettiin viikonloppuina yhdessä, ja mies myös laittoi viikonloppuisin ruokaa (harrastaa ruuanlaittoa). Käytännön syistä mies myös useimmiten kävi kaupassa töistä tullesssaan, toki minä välillä lähdin illalla kauppaan ja mies oli lasten kanssa.

Vierailija
22/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan pääsääntöisesti ruoat ja vaatehuollon päivisin. Kun mies tulee kotiin klo 17 saa istua valmiiseen pöytään. Täämän jälkeen kaikki työt jaetaan puoliksi, eli tehdään molemmat jotain kodin eteen. Yleensä minä käyn kaupassa tai ulkoilen lasten kanssa tai ilman ja mies siivoaa ruokailun jäljet. Ja toinen hoitaa iltapalan valmistuksen, toinen iltapalan siivoamisen. Minä imuroin vähän enemmän, mies pesee enemmän vessoja. Ja niin - meillä käy siivooja 2 krt kuussa, josta en ole ikinä valmis luopumaan!

Se on sitten jännää mitä stressiä/kotitöidenuusjakoa tulee kun palaan töihin ja ruoka ei olekaan valmiina vielä klo 17 ja 3 lasta (3-6v) pitää hakea päiväkodista etc...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy töissä, minä hoidan suunnilleen kaiken kotona. En koe sitä raskaaksi. Olen itse ajatellut meidän kohdalla, että minä teen kotihommat, koska se on nyt minun työtäni. Mies taas sitten tienaa omassa työssään, joka on suht raskastakin.

Vierailija
24/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu ihan siitä, että minkälaisella tuholais tuulella nuorimmainen on... Jos on kovin aktiivisella tuulella, niin on ihan turha yrittääkään siivota kamoja paikoilleen... Nuorimmainen tulee perässä ja "auttaa". Mutta pääsääntöisesti mä imuroin (joka päivä pakko), teen ruuan arkena, pyykkään, silitän, viikkaan, kuskaan kamoja paikoilleen, sängyt pedataan kun jaksetaan, kuljetan toiseksi nuorinta kerhoon ym. Mutta kyllä sitä hommaa usein jää vielä illallekin... Vaikka koko päivän tekis, niin illalla on pakko laittaa kamat paikoilleen. Mieheni auttaa kyllä tosi paljon!! Lämmittää takan, tekee lumihommat ym. Ja ulkoilee melkein joka ilta lasten kanssa. Mä saan pienen hetken hengähtää ja siivota rauhassa. Meillä neljä lasta. Me ollaan yhdessä sovittu näin tämä jako ja molemmat tekee sen, mitä sovittu! Viikkosiivous tehdään yhdessä, kun mieheni yrittäjä ja tekee kotoa hommia. Niin yhden aamupäivän on luvannut auttaa mua!

Vierailija
25/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monessa viestissä ilmeisesti äiti on kotona työssä käyvän rahoilla. meillä on omat tilit emmekä puutu toistemme rahankäyttöön.

Vierailija
26/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi ei maksa vuokraa, niin onko hän jossain muualla kirjoilla? Mielestäni hänen kuuluisi tehdä/auttaa kotitöissä sinua, koska ilmeisesti kuitenkin viettää aika paljon aikaa teillä. Tee lista tai viikkokalenteri kotitöistä mitä teet. Voit lisätä siihen perinteiset miestentyöt, jos haluat. Keskustelkaa ja sopikaa yhdessä mikä on siivoustaso, jossa viihdytte kotona. Kysy miesystävältäsi mitä hän haluaisi tehdä listalla olevista töistä. Sopimustahan voi aina uudistaa matkan varrella. Meillä ainakin toimii paremmin ihan kirjoitettu paperi teipattuna jääkaapin oveen kuin suulliset sopimukset. Kotitöihin kannattaa opettaa myös lapset heti alusta pitäen. Nyt meidän 4,5v on innostunut lattian pesusta ja silittämisestä. Pari vuotta sitten hän tykkäsi imuroinnista ja astianpesukoneen tyhjentämisestä.

Vierailija
27/27 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivisin teen mitä kerkeän eli yleensä täytän tiskikoneen, teen ruoan, ulkoilutan koiraa vauvan kanssa ja käyn kaupassa. Mies kun kotona niin tekee yleensä käskemättä pyykin pesua,tiskikonen täyttöä, imuroi,käy kapassa ym..